Avsnittet som kom igår var ett av de absolut bästa Euphoria-avsnitten
. Cassie dricker sig dyngrak och spyr i poolen. Den tjejen har stora problem liksom de flesta andra i serien. Avsnittets höjdpunkt är ändå Cal och hans lilla äventyr. Sjukt som fan när han pinkar i hallen, och sedan konversationen med sin fru och sina söner. Betyg 9/10
Det finns 4 subreddits på reddit dedikerad till henne.
Har kollat upp det. Riktigt trevliga bilder. Hon är riktigt snygg, men spelar alltid störande karaktärer. Undrar vad hennes nästa projekt blir. Står ingenting på IMDB.
Och showens budskap är att det är OK att vara en bortskämd attentionwhore och att du slipper att klippa dig och skaffa dig ett jobb som man så länge du outar dig som trans?
Det är alltså en del av den nya överklassen vänsterliberalerna bakom denna show är OK med som de menar att vi "cis" män ska föda genom skattepengar som går till deras kulturbidrag och låtsatsverksamheter, så de kan leva som tonåringar livet ut?
Att vara trans förresten innebär inte att du ser bättre ut i smink än en random manlig glamrockare eller emo, för även om vi antar att du kan ha en kvinnlig själ så sitter den fortfarande i en manlig kropp, därför kan transor gott också växa upp, klippa sig och skaffa sig ett jobb så länge de har en manlig kropp.
Citat:
Ursprungligen postat av athia
Det som gör att folk gillar serien är väl att alla de vanliga stereotyperna som man känner igen är med men att huvudpersonen inte är en del av dem. Det liknar ju hur man själv upplever sin omgivning, man delar gärna in andra i grupper eller förenklar personer medan man själv "bara är sig själv". Sedan är det väl skönt att det inte ska vara så himla positivt jämt utan att problem belyses med förståelse för problemens natur och hur de faktiskt är en del av vårat moderna samhälle och inte bara ett symtom som man kan sopa under mattan.
Fast vad vet jag, ska börja kolla på episod 3 nu
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Första avsnittet av säsong 2 var det hittills bästa Euphoriaavsnittet.
Favoriscenen var när Cassie gömde sig på toaletten och det episka slutet när Fezco slår Nate Jacobs sönder och samman.
Riktigt episkt avsnitt
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ingen brist på naket i denna säsong.
Nu när jag tittar på serien inser jag en sak. Som verkligen fick mig att tänka på detta. Droger, diagnoser och bisexualitet/homosexualitet går alla tre hand i hand.
Rue är det perfekta exemplet. Jag känner några personer som alla har en diagnos eller psykisk ohälsa och de tar massa droger. Inte bara lätta droger som cannabis. Samtidigt som några av de har erkänt för mig att de är bisexuella. Sen har man hört rykten om några andra att de är homo/bisexuella. Men menar verkligen inte att alla som tar droger är bisexuella. Men den här serien fick mig att tänka på det verkligen.
Känner ni också någon/några som har diagnos eller psykisk ohälsa samtidigt som den använder mycket droger och är bi?
Senast redigerad av ping123 2022-02-02 kl. 21:38.
Nu när jag tittar på serien inser jag en sak. Som verkligen fick mig att tänka på detta. Droger, diagnoser och bisexualitet/homosexualitet går alla tre hand i hand.
Rue är det perfekta exemplet. Jag känner några personer som alla har en diagnos eller psykisk ohälsa och de tar massa droger. Inte bara lätta droger som cannabis. Samtidigt som några av de har erkänt för mig att de är bisexuella. Sen har man hört rykten om några andra att de är homo/bisexuella. Men menar verkligen inte att alla som tar droger är bisexuella. Men den här serien fick mig att tänka på det verkligen.
Känner ni också någon/några som har diagnos eller psykisk ohälsa samtidigt som den använder mycket droger och är bi?
Nej inte vad jag känner till. Men kan förstå att folk med psykisk ohälsa tar droger. Jag känner inte speciellt många bisexuella, men vad jag vet tar ingen av dem droger.
Nä, de jag känner som tar narkotika är antingen partyknarkare eller losers. De bi/homosexuella jag känner är rätt svenninga hemmasittare som kollar Melodifestivalen till två glas rött.
Å andra sidan känner jag få som är i samma ålder som dessa. Jag är på väg in i medelåldern.