Citat:
For the record så var det inte jag som ledde in samtalet på våldtäkt. Med det sagt så återvänder jag gärna till ämnet.
Citat:
Vi (sådana som du om man ska vara precis) har tillåtits skapa en kultur där 15-åriga flickor får går omkring klädda som strippor och i allt väsentligt bete sig som strippor. Det är liksom normalt till någon nivå att ens ta nakenbilder på sig själv.
"Sådana som du" - vad menar du med det?
Ja barn/tonåringar präglas på föräldrar och vuxenvärlden. Flickor och tonårstjejer marineras i överexploateringen och översexuliseringen av kvinnokroppen. Vuxenvärlden står för denna marineringen, både kvinnor och män. Män kastar pengar och resor med mera efter unga, sexiga, snygga tjejer. Och tjejer och kvinnor blir bara mer och mer utseendefixerade. Porrbranschen (där unga tjejer tror de kan slå igenom), skönhetsindustrin, musikindustrin osv.
Det är ett massivt tryck från vuxenvärlden som flickor och unga tjejer utsätts för. Det börjar mycket tidigt i livet då de är omogna och då den egna identiteten så småningom ska formas.
Citat:
Utöver att det är på en riktigt bra dag bristande förståelse för IT-säkerhet och en naiv inställning till Apple, Microsoft och Huawei mfl, så är det ju direkt moraliskt beklagligt beteende. Vad tror du händer med en flickas själ om hon tillåts förvandla sig själv till det här? Det är handikappande som få andra saker tror jag.
Håller med, flickor och unga tjejer verkar inte må så bra psykiskt i dagens samhälle. "Moraliskt beklagligt beteende"? Håller du omogna outvecklade barn/tonåringar efter samma standard som vuxna?
Men bra poäng det där med att utbilda barn/tonåringar i IT-säkerhet.
Citat:
Vidare så vill du och alla andra feminister i vanlig ordning att det är någon annan som ska lösa era problem, i det här fallet så ska pojkarna förmås sluta tänka på tjejer klädda som strippor som just strippor. Tjejerna ska kunna anspela på sex hur mycket som helst men pojkarna ska inte reagera på det. För att uppnå det så måste vi nog lobotomera hela gänget.
Jag kan bara svara för mig själv, det förstår du säkert. Och nej, jag förväntar mig inte att någon annan ska lösa mina problem.
Jag håller inte flickorna efter en högre standard än pojkarna. Både flickor och pojkar speglar vuxenvärlden/samhället. Och samhället är du och jag.
Citat:
Det är trots allt tonåringar vi talar om. Femtonåriga grabbar är dessutom helt brända i huvudet av alla hormoner och ovanpå det så är en femtonåring jämfört med en tjugofemåring ordagrant förståndshandikappad. Grupptryck och viljan att hitta sin plats i världen gör att alla försök att få dessa att gå på tå längs med en smal linje extremt optimistiska.
Samma gäller för femtonåriga tjejer. Tonåringar är mycket lättpåverkade. I den åldern håller man på att forma en identitet och man testar sig fram.
Citat:
Det är det som skaver lite i sammanhanget. Ni identifierar ett problem som alla håller med om men föreslår en lösning som inte är genomförbar. Vem vinner på det egentligen? Jo, ni feminister. Ni får fortsätta diskutera och "rasa mot" osv. Ni har fortfarande "rätt" och får fortsätta knäppa folk på näsan. Ni får fortsätta kräva egna gräddfiler i hela samhället. Men bara så länge som bland annat unga grabbar skickar nakenbilder på klasskamraterna till varandra.
Det är ett brott att sprida vidare nakenbilder utan samtycke. Tror ni antifeminister att grabbar inte kan lära sig detta?
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-24 kl. 17:16.
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-24 kl. 17:16.