2022-01-24, 17:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Nu flyttar du målstolparna lite Jenny9, från vad jag kan läsa i den här artikeln så är sexbrotten som avses i sammanhanget att typ utan lov sprida nakenbilder som man fått skickat till sig, inte våldtäkter eller tafsning etc.

For the record så var det inte jag som ledde in samtalet på våldtäkt. Med det sagt så återvänder jag gärna till ämnet.

Citat:
Vi (sådana som du om man ska vara precis) har tillåtits skapa en kultur där 15-åriga flickor får går omkring klädda som strippor och i allt väsentligt bete sig som strippor. Det är liksom normalt till någon nivå att ens ta nakenbilder på sig själv.

"Sådana som du" - vad menar du med det?

Ja barn/tonåringar präglas på föräldrar och vuxenvärlden. Flickor och tonårstjejer marineras i överexploateringen och översexuliseringen av kvinnokroppen. Vuxenvärlden står för denna marineringen, både kvinnor och män. Män kastar pengar och resor med mera efter unga, sexiga, snygga tjejer. Och tjejer och kvinnor blir bara mer och mer utseendefixerade. Porrbranschen (där unga tjejer tror de kan slå igenom), skönhetsindustrin, musikindustrin osv.

Det är ett massivt tryck från vuxenvärlden som flickor och unga tjejer utsätts för. Det börjar mycket tidigt i livet då de är omogna och då den egna identiteten så småningom ska formas.

Citat:
Utöver att det är på en riktigt bra dag bristande förståelse för IT-säkerhet och en naiv inställning till Apple, Microsoft och Huawei mfl, så är det ju direkt moraliskt beklagligt beteende. Vad tror du händer med en flickas själ om hon tillåts förvandla sig själv till det här? Det är handikappande som få andra saker tror jag.

Håller med, flickor och unga tjejer verkar inte må så bra psykiskt i dagens samhälle. "Moraliskt beklagligt beteende"? Håller du omogna outvecklade barn/tonåringar efter samma standard som vuxna?

Men bra poäng det där med att utbilda barn/tonåringar i IT-säkerhet.

Citat:
Vidare så vill du och alla andra feminister i vanlig ordning att det är någon annan som ska lösa era problem, i det här fallet så ska pojkarna förmås sluta tänka på tjejer klädda som strippor som just strippor. Tjejerna ska kunna anspela på sex hur mycket som helst men pojkarna ska inte reagera på det. För att uppnå det så måste vi nog lobotomera hela gänget.

Jag kan bara svara för mig själv, det förstår du säkert. Och nej, jag förväntar mig inte att någon annan ska lösa mina problem.

Jag håller inte flickorna efter en högre standard än pojkarna. Både flickor och pojkar speglar vuxenvärlden/samhället. Och samhället är du och jag.

Citat:
Det är trots allt tonåringar vi talar om. Femtonåriga grabbar är dessutom helt brända i huvudet av alla hormoner och ovanpå det så är en femtonåring jämfört med en tjugofemåring ordagrant förståndshandikappad. Grupptryck och viljan att hitta sin plats i världen gör att alla försök att få dessa att gå på tå längs med en smal linje extremt optimistiska.

Samma gäller för femtonåriga tjejer. Tonåringar är mycket lättpåverkade. I den åldern håller man på att forma en identitet och man testar sig fram.

Citat:
Det är det som skaver lite i sammanhanget. Ni identifierar ett problem som alla håller med om men föreslår en lösning som inte är genomförbar. Vem vinner på det egentligen? Jo, ni feminister. Ni får fortsätta diskutera och "rasa mot" osv. Ni har fortfarande "rätt" och får fortsätta knäppa folk på näsan. Ni får fortsätta kräva egna gräddfiler i hela samhället. Men bara så länge som bland annat unga grabbar skickar nakenbilder på klasskamraterna till varandra.

Det är ett brott att sprida vidare nakenbilder utan samtycke. Tror ni antifeminister att grabbar inte kan lära sig detta?
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-24 kl. 17:16.
Citera
2022-01-24, 17:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Många tjejer beter dig som lössläppta luder och blir sedan chockade när dom behandlas som just ett lössläppt luder. Inget konstigt med det. Skickar man runt bilder på fiffin till halva kommunen så är det inte så konstigt att någon eller flera av mottagarna är personer som saknar självkontroll.

Detta kan vilken inavlad åsna som helst räkna ut

Fast ämnet handlar om nakenbilder som skickats i förtroende till en person. Denna personen har sedan spridit vidare bilderna och därmed begått ett brott. Och attityderna kring detta.

Tydligen skickar tonåringar nakenbilder/dick pics som ett sätt att flirta och tända någon de gillar. Sprider man vidare dessa bilder begår man ett brott. Det är alltså den som sprider vidare bilderna som är "ludret".
Citera
2022-01-24, 17:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilken typ av sexbrott hade minskat enligt dig?

Samtliga typer av sexbrott.

Citat:
De flesta kvinnor som utsätts för "sexbrott" utsätts av närstående.

Samma som för män mao.
Citera
2022-01-24, 17:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Sen måste du definiera "sexbrott", det vanligaste sexbrottet är nog att man läser något man inte gillar på nätet - det är nämligen något som ingår i begreppet sexualbrott. Så sexualbrott begås vanligtvis inte av någon närstående.

"det vanligaste sexbrottet är nog att man läser något man inte gillar på nätet" - vad syftar du på här? "Näthat"?

Jag syftade på detta och liknande:

https://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/sexuellt-vald/sexuellt-vald#:~:text=F%C3%B6r%C3%B6vare%20av%20sexualbrott ,m%C3%A4n%20och%2017%20procent%20kvinnor.
Citera
2022-01-24, 17:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Samma som för män mao.

Ja.
Citera
2022-01-24, 17:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av score!
Värst av allt ”jag sminkar mig för min egen skull” - sa ingen någonsin med självinsikt

Kanske lite överdrivet att förvänta sig att 12 åriga flickor ska ha någon speciellt välutvecklad självinsikt?

De speglar mest troligen vuxenvärlden.
Citera
2022-01-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu sitter du & hittar på en massa skit igen.

Det är givetvis fel & även olagligt att sprida nakenbilder på andra utan deras medgivande.
Men att i dag inte begripa risken med att dela ut nakenbilder är i nivå med att svara på Nigeriabrev.

Precis, det BORDE ha satt sig idag även hos pojkar, hur fel och olagligt det är att sprida andras nakenbilder mot deras vilja, eller hur fel och olagligt det är att utsätta andra för sexbrott...

Men, det har det alltså inte, enligt denna studie, pojkar tänker fortsatt att när DE väljer göra något, som att sprida bilder på andra, så är det offrets fel.
Citera
2022-01-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Du talar som om dessa odjur har något samvete och är likadana som dig och mig? Hur kan man inte se sin skuld i det hela?

Om jag traskar in i en lejon bur, är det lejonets fel då om den attackerar mig?

Klart, folk har ju röstat hit en befolkning ifrån tredje världen och förväntar sig att de är som oss så klart det är deras egna fel.

Kvinna som söker sig till kriminell och blir våldtagen = ville det själv.
Kvinna som festar med utlänningar och blir våldtagen = ville det själv
Kvinna som inte kan hantera alkohol och gör korkade beslut som leder till våldtäkt = ville det själv.

Ge fan i och sätt er i situationer där det riskeras våldtäkt så är det inte ert fel. Riktiga våldtäkter där en oskyldig kvinna drabbas är oerhört sorgligt, men dessa kvinnor som medvetet sätter sig i situationer där DET lätt kan hända är det inte ett dugg synd om.

Du menar män/ killar/ pojkar är odjur? Att likställas med lejon?
Då måste vi ju bura in män.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Pojkar är tydligen fortsatt kvar i samma skuld och skam-tänk där tjejer ska bära ansvaret för killars val av agerande.

Varför har vi inte kommit längre?

"ECPATS nya rapport ”Tjejer måste sluta skicka bilder” bygger på fritextsvar från undersökningen “Nude på nätet” (2021) där närmare 13 000 barn mellan 10 och 17 år berättat om sina erfarenheter av brottsutsatthet och vilka strategier de har för att skydda sig. I den nya kvalitativa rapporten har Peter Andersson, fil.dr. i socialt arbete och leg psykoteraput, analyserat pojkars fritextsvar för att förstå hur de resonerar kring nudes, intimitet, sexualbrott och åldersskillnader."

https://via.tt.se/pressmeddelande/ny-rapport-pojkar-lagger-ansvar-pa-flickor-nar-nakenbilder-spridits-pa-natet?publisherId=3033395&releaseId=3314826

Det bör även poängteras att Peter Andersson subjektiva åsikter är centrala i slutsatserna som dras

(Framgår bla här när man läser rapporten)

”Genom ett växelvist fokus på form och
innehåll skapas möjligheten att se mönster och etablerandet av en djupare kunskap kring det studerade fenomenet. Målet är att försöka urskilja företeelser, kännetecken och implikationer som ej tidigare har uppmärksammats eller som inte i någon större utsträckning har uppmärksammats. Den tematiska analysen innehåller följaktligen reflexiva moment där forskarens subjektivitet ses som en resurs i det analytiska arbetet. Det handlar på så sätt inte om att följa statiska steg i det analytiska arbetet.19 ”

Har inte hittat något h-index för Peter, men baserat på var han jobbar (Södertörn….) och vad ”branschen” i sig har för nytta av vad som trillar ur institutionen ifråga så bör man se dess nominella värde som avsevärt lägre än den faktiska kostnaden för att skriva ut denna 30sidiga rapport i pappersform…
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Var det inte 12 åriga barn du skrev om?

Jag håller med om att det är ett problem att 12 åriga flickor klär sig så som du beskriver. Var tror du detta kommer ifrån? Och skulle man på något vis kunna motverka det?

Och kan det vara så att problematiken som beskrivs i rapporten, pojkar som lägger skulden på brottsoffren, präglas av vuxna som du? Som lägger ansvaret på 12 åriga flickor.
Har man synpunkter på det och säger ifrån får man PK-Sverige på sig som anser att det är småflickornas rätt att ”utforska” då de söker sig fram till nån slags identitet.
Citera
2022-01-24, 18:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, det BORDE ha satt sig idag även hos pojkar, hur fel och olagligt det är att sprida andras nakenbilder mot deras vilja, eller hur fel och olagligt det är att utsätta andra för sexbrott...

Men, det har det alltså inte, enligt denna studie, pojkar tänker fortsatt att när DE väljer göra något, som att sprida bilder på andra, så är det offrets fel.
Nej, det handlar inte om att man någon tycker det är ok att sprida bilder. Det handlar om att man tycket att det är korkat att överhuvudtaget dela nakenbilder med någon. Dessa kan spridas både av illvilja, oförstånd eller genom att någon blir hackad.

Jag tror det är en trötthet på ett översexualiserat samhälle, där man kan bete sig hur fan som helst & allt är alltid någon annans fel när något går fel.
Citera
2022-01-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Det är intressant när man pratar om den kvinnliga sexualiteten som en "belöning". Jag håller med att man som tjej inte ska behöva tänka så. Men grejen är ju att de facto så är sex en belöning för män, speciellt eftersom det är något män suktar över men endast ett fåtal får. Iaf ålder 15-22 . Igen kvinnornas sexulitet är ingen belöning hur ett moraliskt personligt plan. Men fakta är att i den åldern är det dom killarna som är som mest "grisiga" som det är samma som får mest bilder eller närhet.
Om unga svenskar tjejer hade valt duktiga chang som vill plugga på KTH istället för att välja Matumba som suttit för misshandel hade det är minskat.
Om tjejer vill minska killar som är grisiga sluta ha sex med dom grisiga killarna och ha sex med dom andra istället, detta kommer skapa en förändring som någon FI teori aldrig skulle våga drömma om.

Källa på att det skulle vara någon som helst skillnad mellan invandrar killar och svenska killar i beteendet svika en partner via att sända runt kränkande material om henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in