Citat:
Du har en poäng med detta.
Det blir förenklat och fragmentiserat i en sådan här diskussionstråd. Journalistik är inte direkt ett ämne för tråden. Matcha var ett sätt att säga det. Swebbtv har något de kallar fjärde statsmakten - de skulle kunna bli något, men faller en hel del på sin ensidighet och mer eller mindre konspiratoriska anslag. Swebbtv:s varumärke är som jag ser det lite komplext.Det partiet - om det nu är ett seriöst sådant - visavi Stenlund är nog för tidigt att säga något om. Partiet i fråga verkar ju redan ha plockat ned sin webbplats, det tog bara något dygn. Idag är det en helt ny sajt, både till innehåll (finns inget egentligen) och utseende, m.a.o. är allt förändrat jämfört med igår. Inga namn är kvar via dess webb, Stenlund kan således inte ens ses kopplad till partiet. Hans medverkan på en sanslöst amatörmässig pressträff partiet hade häromdagen lämnar minst sagt en del övrigt att önska. E4F-sfärspersonerna är inte alldeles lätta att förbinda partipolitiskt.
Det blir förenklat och fragmentiserat i en sådan här diskussionstråd. Journalistik är inte direkt ett ämne för tråden. Matcha var ett sätt att säga det. Swebbtv har något de kallar fjärde statsmakten - de skulle kunna bli något, men faller en hel del på sin ensidighet och mer eller mindre konspiratoriska anslag. Swebbtv:s varumärke är som jag ser det lite komplext.Det partiet - om det nu är ett seriöst sådant - visavi Stenlund är nog för tidigt att säga något om. Partiet i fråga verkar ju redan ha plockat ned sin webbplats, det tog bara något dygn. Idag är det en helt ny sajt, både till innehåll (finns inget egentligen) och utseende, m.a.o. är allt förändrat jämfört med igår. Inga namn är kvar via dess webb, Stenlund kan således inte ens ses kopplad till partiet. Hans medverkan på en sanslöst amatörmässig pressträff partiet hade häromdagen lämnar minst sagt en del övrigt att önska. E4F-sfärspersonerna är inte alldeles lätta att förbinda partipolitiskt.
Nej svårt att få till några djupare diskussioner i ett sånt här forum, och den här har visat sig ovanligt konstruktiv måste jag erkänna. Sammanfattningsvis vill jag bara säga att det är många indicier som gör mig skeptisk til swebb-tv: personligheterna, språket, "obundenheten", uppmanades till att bidra, grunda diskussioner, hänvisningar till rykten och det ständiga tjatet om "globalism" (som egentligen bara är en omarbetning av teorierna kring "den internationella judendomen"), kopplingen till E4F etc.
Allt sammantaget ger det mig dåliga vibbar som jag vill varna för. Precis som frihetsrörelsens demonstration i helgen som bokstavligen genomfördes men NMR som fond. Det är inte svårt att se vilka krafter som ligger bakom detta och att målet är att politisera dessa frågor, undergräva förtroendet för institutioner etc.
Du ser kanske något annat, och det får stå för dig. De jag känner som helhjärtat pga otrygghet har gett sig in i de här idéerna har knappast blivit mindre otrygga, snarare tvärtom.