2022-01-24, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast våldtagna kvinnor brukar inte delas in i dessa kategorier som du delar in dem i. Så jag undrar om du har någon siffra eller substans bakom det du påstår?
Nej, det brukar de inte eftersom det råder en marxistisk doktrin som pekar ut offer och förövare med tydlighet, av politiska skäl. Där är det viktigt att ge sken av att våldtäktsmannen är vit, heterosexuell och ofta i nära relation med offret. Du traderade ju själv den bilden för en stund sedan. Den bilden måste upprätthållas på samma sätt som att våld i relationer alltid sker som så att det är den vita heterosexuella mannen som slår sin fru. Man särskiljer inte relationer för isåfall hade man tvingats ta ställning till att våld i lesbiska relationer exempelvis är mycket vanligt. Det hade varit besvärligt eftersom det hade gått emot det antivita misandriska narrativ som sådana som du driver.

Är du intresserad av exakta siffror finns Google. Det är du sannolikt inte, så därför spiller jag ingen tid på dig.
Citera
2022-01-24, 11:07
Medlem
Citat:
Så är det nog. Män borde födas blinda. Hade löst problematiken på studs.

Jag ber om ursäkt för min biologi
Citera
2022-01-24, 11:08
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Inte behöver kvinnor klä sig som luder, de blir våldtagna ändå. Kvinnor som bär heltäckande kläder i arabländerna blir också våldtagna. Respekten sitter inte i kläderna.

Fundera du över ditt eget beteende istället. Jag har aldrig ens tänkt tanken att våldta någon eller kalla brottsutsatta för luder.
Nu flyttar du målstolparna lite Jenny9, från vad jag kan läsa i den här artikeln så är sexbrotten som avses i sammanhanget att typ utan lov sprida nakenbilder som man fått skickat till sig, inte våldtäkter eller tafsning etc. Vi (sådana som du om man ska vara precis) har tillåtits skapa en kultur där 15-åriga flickor får går omkring klädda som strippor och i allt väsentligt bete sig som strippor. Det är liksom normalt till någon nivå att ens ta nakenbilder på sig själv. Utöver att det är på en riktigt bra dag bristande förståelse för IT-säkerhet och en naiv inställning till Apple, Microsoft och Huawei mfl, så är det ju direkt moraliskt beklagligt beteende. Vad tror du händer med en flickas själ om hon tillåts förvandla sig själv till det här? Det är handikappande som få andra saker tror jag.

Vidare så vill du och alla andra feminister i vanlig ordning att det är någon annan som ska lösa era problem, i det här fallet så ska pojkarna förmås sluta tänka på tjejer klädda som strippor som just strippor. Tjejerna ska kunna anspela på sex hur mycket som helst men pojkarna ska inte reagera på det. För att uppnå det så måste vi nog lobotomera hela gänget. Det är trots allt tonåringar vi talar om. Femtonåriga grabbar är dessutom helt brända i huvudet av alla hormoner och ovanpå det så är en femtonåring jämfört med en tjugofemåring ordagrant förståndshandikappad. Grupptryck och viljan att hitta sin plats i världen gör att alla försök att få dessa att gå på tå längs med en smal linje extremt optimistiska.

Det är det som skaver lite i sammanhanget. Ni identifierar ett problem som alla håller med om men föreslår en lösning som inte är genomförbar. Vem vinner på det egentligen? Jo, ni feminister. Ni får fortsätta diskutera och "rasa mot" osv. Ni har fortfarande "rätt" och får fortsätta knäppa folk på näsan. Ni får fortsätta kräva egna gräddfiler i hela samhället. Men bara så länge som bland annat unga grabbar skickar nakenbilder på klasskamraterna till varandra.
Citera
2022-01-24, 11:09
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Om kvinnor slutade bete sig som luder så hade antalet sexbrott minskat. En enkel sanning, men ack så svår för sådana som dig att ta till dig då hela din skalle är fylld med lika delar manhat, bitterhet och marxistiska knasteorier.
Såkallade luder har sex och du behöver inte våldta dem. Det är de som inte vill ha sex som våldtas. Så hur tänkte du nu?

Citat:
Våldtäkter hade minskat om kvinnor slutade klä sig som luder, umgås med svartskallar och springa ute om kvällarna. Du hade varit tryggare hemma vid spisen än på busstationen.

Tror du mig inte? Fundera över ditt eget beteende. Är du någonsin rädd hemma i köket? Eller är du nervös och orolig när du är ute ensam i mörka löparspår, vid busstationen eller på väg hem förbi den där mörka busken som du måste passera för att ta dig till bostaden?
Fast hon skrev just att kvinnor blir ofta våldtagna av en närstående. Alltså är spisen inte ett tryggt ställe heller.

Nej, vi tror dig inte. Och du borde fundera över ditt eget tänk och agerande. Män som dig, som inte kan se en kvinna utan att våldta henne, borde sitta inlåsta.
Senast redigerad av 15minFame 2022-01-24 kl. 11:12.
Citera
2022-01-24, 11:10
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Pojkar är tydligen fortsatt kvar i samma skuld och skam-tänk där tjejer ska bära ansvaret för killars val av agerande.

Varför har vi inte kommit längre?

"ECPATS nya rapport ”Tjejer måste sluta skicka bilder” bygger på fritextsvar från undersökningen “Nude på nätet” (2021) där närmare 13 000 barn mellan 10 och 17 år berättat om sina erfarenheter av brottsutsatthet och vilka strategier de har för att skydda sig. I den nya kvalitativa rapporten har Peter Andersson, fil.dr. i socialt arbete och leg psykoteraput, analyserat pojkars fritextsvar för att förstå hur de resonerar kring nudes, intimitet, sexualbrott och åldersskillnader."

https://via.tt.se/pressmeddelande/ny-rapport-pojkar-lagger-ansvar-pa-flickor-nar-nakenbilder-spridits-pa-natet?publisherId=3033395&releaseId=3314826
Vadå kommit längre?
Så länge folk inte tar eget ansvar för sitt handlande, kommer vi ingenstans.
Det är vad "myndig" betyder.
Män förväntas ta ansvar för allt som är fel i samhället. Kvinnor förnekar sitt eget ansvar till och med för att de gått och blivit gravida.
Citera
2022-01-24, 11:10
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Nej, det brukar de inte eftersom det råder en marxistisk doktrin som pekar ut offer och förövare med tydlighet, av politiska skäl. Där är det viktigt att ge sken av att våldtäktsmannen är vit, heterosexuell och ofta i nära relation med offret. Du traderade ju själv den bilden för en stund sedan. Den bilden måste upprätthållas på samma sätt som att våld i relationer alltid sker som så att det är den vita heterosexuella mannen som slår sin fru. Man särskiljer inte relationer för isåfall hade man tvingats ta ställning till att våld i lesbiska relationer exempelvis är mycket vanligt. Det hade varit besvärligt eftersom det hade gått emot det antivita misandriska narrativ som sådana som du driver.

Är du intresserad av exakta siffror finns Google. Det är du sannolikt inte, så därför spiller jag ingen tid på dig.
Var ju bara förra veckan som det framkom att om en kvinna slår man som hon har en relation med så förs det in som statistiskt underlag för "mäns våld mot kvinnor". Clown world.
Citera
2022-01-24, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Du misslyckas med att övertyga mig. Ingen vettig människa skulle sitta och prata som du gör bland folk, såvida man inte vill bli betraktad som en fullständig idiot.

Men du kanske bara umgås med kvinnohatande incels?
Det är mig fullkomligt ointressant ifall jag övertygar dig eller inte. Att du använder det kulturmarxistiska buzzwordet ”incel” säger en hel del om vad du har för ull i pälsen. Du är en pissliberal hen-man som tror att du får mer fitta genom att dyrka marken kvinnor går på. Den analysen är felaktig, men det vill du inte erkänna. Framförallt inte för dig själv. Därför tränar du in knasteorier så att du kan rabbla dem som ett rinnande vatten och när det inte fungerar försöker du skamma folk som tycker olika. Du är totalt genomskådad
Citera
2022-01-24, 11:15
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Inte behöver kvinnor klä sig som luder, de blir våldtagna ändå. Kvinnor som bär heltäckande kläder i arabländerna blir också våldtagna. Respekten sitter inte i kläderna.

Fundera du över ditt eget beteende istället. Jag har aldrig ens tänkt tanken att våldta någon eller kalla brottsutsatta för luder.
Dåligt exempel. En kvinna i hel burka blir sällan våldtagen. Kvinnor som går ut klädda som slampor får alla möjliga förslag och i obevakade ögonblick finns det ofta några som försöker ta chansen om de tror att de kan komma undan med det.

Så jo, kläderna är det tydligaste exemplet på att på håll visa vilken nivå av respektnivå du vill lägga dig på.

Att flytta över det ansvaret till någon annan är bara barnsligt joller.
"Och du då"-argumentet var bland det sämsta du kunde försöka här.
Citera
2022-01-24, 11:15
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaNyanserAvBajs
Jag ber om ursäkt för min biologi
Säger det något om hennes utseende också?
Citera
2022-01-24, 11:16
Medlem
Det beror ju helt på situationen?
Dom kvinnor som t ex åker svarttaxi eller umgås med Mena killar har ändrat sannolikheten enormt själva för att drabbas av något otäckt i jämförelse med dom inte gör det.
Citera
2022-01-24, 11:16
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaNyanserAvBajs
Jag har jobbat på massor av grundskolor i en av Sveas största städer.

I skolorna går 12 åriga tjejer med jeansshorts som sitter strax unde skinkorna, dom sminkar sig på toaletterna och trycker upp bysten, om dom nu har någon. Men så fort en kille som är i tonåren och hormonstin säger en kommentar om en av tjejerna röv då kommer pappa rektor och tar grabben i örat. Medans tjejerna behandlas av skolan som kattungar. Dom är prinsessor.

Så tjejer får gå klädda halvnakna och trigga grabbarna. Det är inget konstigt. Hmm…

Det är så synd om kvinnorna

Kanske off topic så, men ändå en viktig grundbult i allt detta mellan män och kvinnor. Kvinnor favoriseras.

Värst av allt ”jag sminkar mig för min egen skull” - sa ingen någonsin med självinsikt
Citera
2022-01-24, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Var ju bara förra veckan som det framkom att om en kvinna slår man som hon har en relation med så förs det in som statistiskt underlag för "mäns våld mot kvinnor". Clown world.
Precis. Statistiken är skev eftersom den skapats genom politiska glasögon. Man räknar inte på saker som kan riskera att sabba narrativet. Det sker överallt hela tiden. Vi har ju senast sett att man inte gjorde skillnad mellan död AV Covid och död MED Covid, så någon som trillade utför ett stup två dagar efter att denne testat positivt för Covid bokfördes som ett Covidoffer.

Hela det här samhället bygger på lögner och fabrikationer.
Senast redigerad av Arkhamist 2022-01-24 kl. 11:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in