Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Inte behöver kvinnor klä sig som luder, de blir våldtagna ändå. Kvinnor som bär heltäckande kläder i arabländerna blir också våldtagna. Respekten sitter inte i kläderna.
Fundera du över ditt eget beteende istället. Jag har aldrig ens tänkt tanken att våldta någon eller kalla brottsutsatta för luder.
Nu flyttar du målstolparna lite Jenny9, från vad jag kan läsa i den här artikeln så är sexbrotten som avses i sammanhanget att typ utan lov sprida nakenbilder som man fått skickat till sig, inte våldtäkter eller tafsning etc. Vi (sådana som du om man ska vara precis) har tillåtits skapa en kultur där 15-åriga flickor får går omkring klädda som strippor och i allt väsentligt bete sig som strippor. Det är liksom normalt till någon nivå att ens ta nakenbilder på sig själv. Utöver att det är på en riktigt bra dag bristande förståelse för IT-säkerhet och en naiv inställning till Apple, Microsoft och Huawei mfl, så är det ju direkt moraliskt beklagligt beteende. Vad tror du händer med en flickas själ om hon tillåts förvandla sig själv till det här? Det är handikappande som få andra saker tror jag.
Vidare så vill du och alla andra feminister i vanlig ordning att det är någon annan som ska lösa era problem, i det här fallet så ska pojkarna förmås sluta tänka på tjejer klädda som strippor som just strippor. Tjejerna ska kunna anspela på sex hur mycket som helst men pojkarna ska inte reagera på det. För att uppnå det så måste vi nog lobotomera hela gänget. Det är trots allt tonåringar vi talar om. Femtonåriga grabbar är dessutom helt brända i huvudet av alla hormoner och ovanpå det så är en femtonåring jämfört med en tjugofemåring ordagrant förståndshandikappad. Grupptryck och viljan att hitta sin plats i världen gör att alla försök att få dessa att gå på tå längs med en smal linje extremt optimistiska.
Det är det som skaver lite i sammanhanget. Ni identifierar ett problem som alla håller med om men föreslår en lösning som inte är genomförbar. Vem vinner på det egentligen? Jo, ni feminister. Ni får fortsätta diskutera och "rasa mot" osv. Ni har fortfarande "rätt" och får fortsätta knäppa folk på näsan. Ni får fortsätta kräva egna gräddfiler i hela samhället. Men bara så länge som bland annat unga grabbar skickar nakenbilder på klasskamraterna till varandra.