Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Permanenta är väl ett starkt ord när det bara gått ett och ett halvt år men jag känner flera som har kroniska effekter efter mer än 18 månader och totalt mer än 10 stycken som har kroniska effekter efter mer än 2 månader. Totalt är det väl 5 stycken som har postcovid som haft det mer än 6 månader. Börjar bli så många nu att jag har svårt att komma ihåg när de blev sjuka och jag är inte helt uppdaterad på hur de mår i dagsläget.
Det låter så fantastiskt osannolikt att jag häpnar över din historia.
Jag känner så in i helvete många som haft covid (pre-omikron). Inte en enda av de jag känner har några problem efter 6 månader. Någon upplevde trötthet några månader faktiskt, och jag har hört att en av mina bekantas bekantas arbetskamrater har bekräftad long-covid. Mer än så är det inte.
Man kan säkert köra en kukmätartävling avseende hur stort socialt nätverk man har, men åtminstone personligen anser jag mig ha ett extremt stort sådant. Jag skulle inte av någon kunna påstås ha ett litet kontaktnät.
Att du, som inte verkar göra annat än att läsa artiklar om covid skulle ha ett ännu större socialt nätverk än mig finns inte på kartan.
Så det finns egentligen bara tre rimliga förklaringar till ditt påstående.
1. Du tillhör en skara människor och umgås bara med andra med specifika problem med generna som gör er extra utsatta för att utveckla long-covid.
2. Du snackar skit för att skrämma upp folk.
3. Du vill ha uppmärksamhet, och hittar därför på denna fantastiska historia..