Citat:
Ursprungligen postat av
Revej
Det r vad du hoppas, ja.
Men nej, Helge har inte suttit en sekund fr det mordet.
Det var polisirt uppklarat p felaktiga grunder men nu gr det att f nya erknnanden och indicier och starta en ny rttsprocess.
Det blir 10 r till i buren, eller du tror Helge kan mrda obehindrat nu fr att han dmts till livstid fr ett annat mord?
Frklara grna hur denna olycka har gtt till, var drren lst, kvinnan verdoserad och med vilken kraft trillade hon med ansiktet fre i kranen?
Det jag menar r att Helge dmdes till livstids fngelse fr Anstiftan till mord p Alexandra Fossmo och Anstiftan till frsk till mord p Daniel Linde - Med andra ord hade det inte blivit ngon skillnad om han dmts fr mordet p Helne Fossmo - Det hade blivit livstids fngelse oavsett, och skulle han i efterhand dmas s plussas det inte p eftersom ursprungsdomen han fick var livstids fngelse.
Det r mjligt att Helge Fossmo hade ftt sitta lite lngre om han hade fllts fr det andra mordet ocks. Men faktum r att han vid anskan om tidsbestmt straff kunnat visa att det inte finns konkret risk fr terfall, att han sammantaget sktt sig bra under sin anstaltsvistelse, att han deltagit i arbete och ven studerat, att han ordnat ett jobb nr han kommer ut, samt har en familj och socialt skyddsnt - Och detta sammantaget hade troligen rckt till att f sitt straff tidsbestmt, oavsett om han fllts fr ett eller tv mord.
Lugn i stormen! Jag tror absolut det r Helge Fossmo som utfrt detta mordet. Det jag menar r ju att det frn brjan har sttt mellan olycka eller att det r Helge Fossmo (frst trodde man olycka, sedan misstnktes/talades Helge Fossmo och sedan friades han, d det inte gick att utesluta att det inte varit tal om en fallolycka) - Det har ju aldrig varit tal om ett tredje alternativ/ en annan grningsman.
Men vad tror du sjlv d?