Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-12, 07:39
  #1
Medlem
nån som har några länkar eller vet nåt om Helge Fossmos psyk-utredning? han lär ju inte klassas som psykopat?
2010-03-10, 15:28
  #2
Medlem
Helge Fossmo "satt" på KVA Tidaholms RO:2 avdelning när jag satt på SKI_BUNKERN mitt emot i mitten av -09...

RO:2 är till för de intagna som har problem me att de får stryk pga vad de gjort o golat o skit...

kan väl tänka mig att andra intagna på ex KVA Kumla där han satt i början av sin "volta" var rätt hårda mot honom (kvinnomördare som han är..)
2010-05-27, 00:09
  #3
Medlem
Han sitter fortfarande i Tidaholm.
Var du hittar psyk utredningar vet jag däremot inte.
2010-05-27, 20:45
  #4
Medlem
Uncle Dukes avatar
Varför skulle han inte klassas som psykopat?
2010-05-27, 21:07
  #5
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Varför skulle han inte klassas som psykopat?

Kanske för att han inte uppfyllde kriterierna?
2012-02-27, 07:48
  #6
Medlem
Nu har tydligen fulingen Helge haft sin första permis.
Bowling och tacos i Tidaholm blev det tydligen enligt Expressen.
2012-12-24, 22:56
  #7
Medlem
Grandiosos avatar
En vit jul.

Den första i frihet på länge.
I år får även Knutbypastorn Helge Fossmo fira jul med sin familj.


Citat:
Vid 9-tiden på julaftonsmorgon låstes grindarna på Tidaholmsanstalten bakom dem. Helge Fossmo och en nära anhörig pulsade ut genom snön till en bil. För första gången sedan 2004 får han lämna fängelset utan bevakning av kriminalvårdare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15979595.ab
2012-12-25, 01:37
  #8
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
Helge Fossmo "satt" på KVA Tidaholms RO:2 avdelning när jag satt på SKI_BUNKERN mitt emot i mitten av -09...
Nu räknas inte SKI-avdelningar som bunkerplacering. Bunker kallas i dagligt tal de avdelningar som kategoriseras som särskild säkerhetsavdelning. SKI står för "Särskilt Krävande Intagna" och består av klientel av mestadels yngre män som måste motiveras med särskilda åtgärder för att bädda sängen, diska efter sig, sköta sin personliga hygien och bete sig allmänt hövligt i relationer med andra människor. En slags sen uppfostran kan man kalla det. Hur har det gått för dig, bäddar du sängen och duschar regelbundet numer?
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
En vit jul.

Den första i frihet på länge.
Var ju en trevlig nyhet. Jag har alltid funnit det extremt stötande att den som skjuter en och försöker mörda en annan och grovt misshandlar en tredje med hammare kommer ut snabbare än den som anstiftat. Det borde bli ett slut med alla "ung söt flicka"-rabatter. (Jodå, jag är medveten om skillnaderna mellan deras påföljder men det finns inte en chans att SS hade fått psykvård om hon varit man.)

Förhoppningsvis kan HF friges inom två-tre år även om jag tvivlar på det. Och nej, jag tycker inte att HF är en sympatisk person eller oskyldig men jag tycker att han fått betala priset för den skit han ställt till med.

För övrigt är det otroligt rutten stil av Aftonhoran att förfölja honom, till råga på allt under julafton. Det väcker frågan om att permissioner bör vara sekretessbelagda och huruvida pressfriheten bör begränsas. Aftonhoran vill ju själva begränsa pressfriheten för de alternativa nyhetssajterna så en lämplig åtgärd borde vara att låta Aftonhoran ta större ansvar för vad de publicerar.
__________________
Senast redigerad av TommyTurbo 2012-12-25 kl. 01:42.
2012-12-25, 17:08
  #9
Medlem
olovpalmes avatar
I allmänhetens ögon är Helge Fossmo skyldig till sin unga första frus död också.
Vad hade hänt om han hade blivit frikänd i domstol?
Hade Helge Fossmo fortsatt brottets bana och ytterliggare människor blivit mördade?
Nekar den tidigare pastorn Helge Fossmo till det brottet fortfarande?
Undrar om han skulle erkänna om han blev helt överbevisad?

Var ekonomiska motiv huvudanledningen till mord och mordförsök?

Är han fortfarande religös eller troende?
Undrar om han fortfarande har kontakt med barnflickan eller om pingstförsamlingsmedlemmarna i Knutby hälsar på han?

Här står det mer om Helge F:http://sv.wikipedia.org/wiki/Helge_Fossmo
Livstid är väl inte obefogat i det här fallet.
__________________
Senast redigerad av olovpalme 2012-12-25 kl. 17:59.
2012-12-26, 14:12
  #10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Nu räknas inte SKI-avdelningar som bunkerplacering. Bunker kallas i dagligt tal de avdelningar som kategoriseras som särskild säkerhetsavdelning. SKI står för "Särskilt Krävande Intagna" och består av klientel av mestadels yngre män som måste motiveras med särskilda åtgärder för att bädda sängen, diska efter sig, sköta sin personliga hygien och bete sig allmänt hövligt i relationer med andra människor. En slags sen uppfostran kan man kalla det. Hur har det gått för dig, bäddar du sängen och duschar regelbundet numer?

Var ju en trevlig nyhet. Jag har alltid funnit det extremt stötande att den som skjuter en och försöker mörda en annan och grovt misshandlar en tredje med hammare kommer ut snabbare än den som anstiftat. Det borde bli ett slut med alla "ung söt flicka"-rabatter. (Jodå, jag är medveten om skillnaderna mellan deras påföljder men det finns inte en chans att SS hade fått psykvård om hon varit man.)

Förhoppningsvis kan HF friges inom två-tre år även om jag tvivlar på det. Och nej, jag tycker inte att HF är en sympatisk person eller oskyldig men jag tycker att han fått betala priset för den skit han ställt till med.

För övrigt är det otroligt rutten stil av Aftonhoran att förfölja honom, till råga på allt under julafton. Det väcker frågan om att permissioner bör vara sekretessbelagda och huruvida pressfriheten bör begränsas. Aftonhoran vill ju själva begränsa pressfriheten för de alternativa nyhetssajterna så en lämplig åtgärd borde vara att låta Aftonhoran ta större ansvar för vad de publicerar.
Pastorn är en fullblodspsykopat som skickligt utnyttjade en mentalt svag människa och en församlings grupptryck.
Det sista kvällspressen bör göra är att låta svinet vara ifred.
2013-06-27, 16:20
  #11
Medlem
senhackarens avatar
Jag såg fanskapet i Skövde för några timmar sen, bara en någon meter ifrån mig med någon brud i samma ålder som honom, dem gick förbi mig, och förbi systembolaget. Jag kände igen dåren medsamma, och tänkte. Vad fan? En sektledare som den där borde inte få gå lös.
2014-03-17, 18:58
  #12
Medlem
Så fort Helge får chansen (när han avtjänat tio år) ansöker han om omvandling av livstidsstraffet. Men än så länge är det väl för tidigt att släppa ut psykopaten...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fo...mt_3372968.svd

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback