Detta var intressant! Nu undrar naturligtvis jag, som tyvärr känner denna stolle, vad i helvete är de i knutby rädda för? Tror dom att gud kommer börja sända sms till deras telefoner igen? Helge.... Han är en av de ynkligaste människor jag har mött, hur kan en by vara i skräck inför denne hen.
Knutby vill nog bara ha lite rampljus på sig, kan inte tänka mig något annat.
Enligt advokat Strand så bor han i en mellanstor svensk stad och har arbete.
Någon lär ju sett honom redan under utslussningen, han har ju vandrat fritt med fotboja.
Jag tänker mig att Bergslagen är intressant med tanke på hans kristna läggning.
Ingenting talar för att han bytt spår i livet, både kriminalvården och personbedömningen inför tidsbestämningen vittnar om att han är en regelrätt psykopat. Nu handlar det bara om hur lång tid det tar att hitta ett offer att fästa marionett-trådarna i.
Enl. Aftonbladet kommer H. Iversen att jobba "ideellt inom Svenska Kyrkan". Det låter ju i vart fall som ett steg i rätt riktning eftersom Svenska Kyrkan inte är en sekt på det sättet som Knutbysekten var. Däremot kan man ju fråga sig vem som vill jobba med fanskapet?
Enligt advokat Strand så bor han i en mellanstor svensk stad och har arbete.
Någon lär ju sett honom redan under utslussningen, han har ju vandrat fritt med fotboja.
Jag tänker mig att Bergslagen är intressant med tanke på hans kristna läggning.
Ingenting talar för att han bytt spår i livet, både kriminalvården och personbedömningen inför tidsbestämningen vittnar om att han är en regelrätt psykopat. Nu handlar det bara om hur lång tid det tar att hitta ett offer att fästa marionett-trådarna i.
Örebro är nog inte en vild gissning med tanke på att det är i Bergslagen, att det är en mellanstor stad och att han blev frigiven av Örebro tingsrätt.
På sättet han manipulerar folk för att få som han vill. Han är ingen vanlig galning. Han är en ovanlig galning. Med en rätt skön stil. Finner sådant fascinerande.
Liten reservation. Jag är inte jättepåläst på honom och hans bravader.
Han är nog rätt bra på att hitta såna som du, som tycker att han har skön stil och är fascinerande, att manipulera.
Aldrig att det skulle hända med Helge inblandad, det hade varit alltför stor uppmärksamhet från media, allmänheten och polisen för att det ens skulle vara tänkbart.