2022-01-23, 12:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Finns det risk att pastor Fossmo dyker upp i den lilla byn igen, och på nytt sprider sin religiösa och sexuella terror till lokalbefolkningens stora fasa och besvikelse?

Diskutera!

Detta är väl vad församlingen i Knutby har väntat på i 18 år? De kommer ta emot honom som en kung från himlen!
2022-01-23, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Han mördade sin fru och sin dotter. En tvättäkta psykopat som borde sitta inne tills han dör. Vi är ett land av fega jävlar hur fan kan han vara ute så tidigt?

Är det konstigt att alla gangsters som skapar kaoz i orten kan få fängelse i bara 2 år för liknande brott när Helge kommer undan lindrigt? Nej det tror jag inte.

Mördade han sin dotter?
2022-01-23, 12:20
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Mördade han sin dotter?

My bad Alexandra var hans andra fru.
2022-01-23, 12:26
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag har alltid känt att kristibrud kom undan för hon var kvinna. Hennes roll i det hela känns inte utredd. Fossmo var antagligen bara ett verktyg för ÅSa.
2022-01-23, 12:32
Medlem
Söker man på hans namn på lexbase så står det som ort ”hörnefors”, så det kan ju kanske stämma. Han heter ju helge cristian iversen, definitivt inte otto, så dedär med att han skulle bo i halmstad stämmer inte.
2022-01-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elijah9203
Söker man på hans namn på lexbase så står det som ort ”hörnefors”, så det kan ju kanske stämma. Han heter ju helge cristian iversen, definitivt inte otto, så dedär med att han skulle bo i halmstad stämmer inte.

Det kan eventuellt ha en annan förklaring. När jag Googlar på Helge Iversen och Hörnefors sa fick jag bl a detta som resultat:

"Förre Knutbypastorn Helge Iversen har avtjänat en del av sitt livstidsstraff på Sörbyns anstalt i Hörnefors"
2022-01-23, 12:40
Medlem
gorillaglues avatar
Detta var intressant! Nu undrar naturligtvis jag, som tyvärr känner denna stolle, vad i helvete är de i knutby rädda för? Tror dom att gud kommer börja sända sms till deras telefoner igen? Helge.... Han är en av de ynkligaste människor jag har mött, hur kan en by vara i skräck inför denne hen.
Knutby vill nog bara ha lite rampljus på sig, kan inte tänka mig något annat.
2022-01-23, 12:52
Medlem
MrBabyBoys avatar
Finns det nånstans uppgifter att läsa om när Svensson fixade en pistol?
2022-01-23, 12:52
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Han heter numera Helge Cristian Iversen, inte Fossmo. I och med namnbyte så liten risk får återfall i brott.
2022-01-23, 12:58
Medlem
Med nytt namn och ny ort, ny stil inte helt omöjligt.
2022-01-23, 13:00
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
På sättet han manipulerar folk för att få som han vill. Han är ingen vanlig galning. Han är en ovanlig galning. Med en rätt skön stil. Finner sådant fascinerande.

Liten reservation. Jag är inte jättepåläst på honom och hans bravader.

Lika bra att du läser på lite du. Tycker man något gott om den mannen så har man problem på riktigt.
2022-01-23, 13:07
Medlem
Leif GW Persson sin syn på fallet och Iversens framtid.
Det är inga lysande vitsord han får. Vi ska nog inte förvänta oss några mänskliga stordåd från pastor Fossmo, säger han.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in