2022-01-23, 10:12
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Den 23 januari blir Helge Iversen villkorligt frigiven efter att ha bott på ett utslussningsboende sedan april förra året. Han dömdes till livstids fängelse för anstiftan till mord och anstiftan till mordförsök efter det så kallade Knutbydramat 2004 och i den uppländska byn minns invånare händelserna.

– Det var en helt makalös historia som rullades upp så jag förstår att den ältas om och om igen. Det är lite som en sårskorpa som skrapas av för oss som bor här. Det höjs fortfarande på ögonbrynen när man säger att man kommer från Knutby, säger Sven-Olof Ahlgren som var förste journalist på plats 2004 och har bott i Knutby större delen av sitt liv.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/helge-iversen-slapps-sa-mar-knutby-i-dag
Finns det risk att pastor Fossmo dyker upp i den lilla byn igen, och på nytt sprider sin religiösa och sexuella terror till lokalbefolkningens stora fasa och besvikelse?

Diskutera!
2022-01-23, 10:19
Medlem
I klippet: Hör Knutbybor om hur händelserna 2004 påverkar orten och invånarna i dag.

https://svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/helge-iversen-slapps-sa-mar-knutby-i-dag
2022-01-23, 10:34
Medlem
VelvetReds avatar
Han är för ökänd.

Han kommer nog hålla väldigt låg profil.
2022-01-23, 10:42
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
hangifte sig väl med nån donna i fängelset, drar väl dit antar jag.
2022-01-23, 10:42
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Han är för ökänd.

Han kommer nog hålla väldigt låg profil.
Nja, vissa människor har inte den förmågan, jag gissar att det dröjer 10 år innan han snärjt in sig i något igen. Fängelse kan dock hjälpa personer som HF.
2022-01-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
hangifte sig väl med nån donna i fängelset, drar väl dit antar jag.

De är skilda
2022-01-23, 11:44
Medlem
Helge 2 - The revenge.

Fan. Känns inte som det gått 18 år. Alla andra tokar som är utsläppta för liknande saker. usch
2022-01-23, 11:52
Medlem
Han bor i en mellanstor svensk stad och har bostad och sysselsättning, säger Anton Strand.
2022-01-23, 11:55
Medlem
fido1986s avatar
Nä, inte tusan åker han till Knutby igen....

Men gillar honom, han har lite stil i det han gör.
2022-01-23, 11:57
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Nä, inte tusan åker han till Knutby igen....

Men gillar honom, han har lite stil i det han gör.
På vilket sätt då?
2022-01-23, 12:01
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
På vilket sätt då?

På sättet han manipulerar folk för att få som han vill. Han är ingen vanlig galning. Han är en ovanlig galning. Med en rätt skön stil. Finner sådant fascinerande.

Liten reservation. Jag är inte jättepåläst på honom och hans bravader.
2022-01-23, 12:10
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
På sättet han manipulerar folk för att få som han vill. Han är ingen vanlig galning. Han är en ovanlig galning. Med en rätt skön stil. Finner sådant fascinerande.

Liten reservation. Jag är inte jättepåläst på honom och hans bravader.

Han mördade sin fru och sin dotter. En tvättäkta psykopat som borde sitta inne tills han dör. Vi är ett land av fega jävlar hur fan kan han vara ute så tidigt?

Är det konstigt att alla gangsters som skapar kaoz i orten kan få fängelse i bara 2 år för liknande brott när Helge kommer undan lindrigt? Nej det tror jag inte.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in