2022-01-23, 01:25
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Posta screenshot på ditt bett.
Annars är det bara löst snack.

Jag har inte sagt att jag har någon position. Jag funderade på att ta en kort position i microstrategy tidigare i veckan men jag gick lång guld istället. Inte lika kul som att shorta bitcoin-jesus skitbolag men lite mindre riskabelt.

Har inga positioner med exponering mot vare sig Bitcoin-wakanda eller BTC. Jag hade tidigare position men jag stoppade ur när skiten föll som en fura. Hade även lite ethereum. Givetvis certifikat.
Citera
2022-01-23, 08:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Betalvägg, så nej.
Konstigt, den fungerar bra för mig och jag har då ingen prenumeration.

Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
De har köpt totalt 1 801 BTC, dvs småpotatis. Och detta skulle ha ruinerat dem, menar du? Då frågar man sig, hur stor del av deras statskassa är investerad i BTC?
Ekonomi baseras på förtroende. Med en president som beter sig så nyckfullt och tvingar på folk en valuta de inte vill ha så är ingen som litar på vad han kommer göra härnäst.
Citera
2022-01-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Jag har inte sagt att jag har någon position. Jag funderade på att ta en kort position i microstrategy tidigare i veckan men jag gick lång guld istället. Inte lika kul som att shorta bitcoin-jesus skitbolag men lite mindre riskabelt.

Har inga positioner med exponering mot vare sig Bitcoin-wakanda eller BTC. Jag hade tidigare position men jag stoppade ur när skiten föll som en fura. Hade även lite ethereum. Givetvis certifikat.

Nice. Sell low, buy high 👍
Citera
2022-01-23, 11:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
De har köpt totalt 1 801 BTC, dvs småpotatis. Och detta skulle ha ruinerat dem, menar du? Då frågar man sig, hur stor del av deras statskassa är investerad i BTC?

Hade Sverige köpt BTC istället för pengarna som har lagts på helt verkningslösa PCR-tester så hade vi haft 68 000 BTC.
Om de köpt Bitcoins för c:a 400 000 per coin har de alltså spenderat runt 75 miljarder på bitcoins. På det har de förlorat c:a 10% (överslagsräkning och jag vet att jag räknar högt här). Det innebär en försumbar förlust och bör inte orsaka någon kreditkris.

Vad det egentligen handlar om är att finansmarknaden vill och kommer bestraffa El-Salvador för deras avsteg från överenskomna spelregler. Det är dominoteorin. Faller en faller flera och det måste såklart stoppas. Länder som går i andra riktningen och förbjuder krypto, kommer premieras.
Citera
2022-01-23, 11:47
Medlem
[quote=Japhy|78812070]Om de köpt Bitcoins för c:a 400 000 per coin har de alltså spenderat runt 75 miljarder på bitcoins. På det har de förlorat c:a 10% (överslagsräkning och jag vet att jag räknar högt här). Det innebär en försumbar förlust och bör inte orsaka någon kreditkris.

1801 BTC x 400 000 SEK = 720 400 000 SEK

Så 720 miljoner SEK blir det väl ändå i total investeringskostnad?

Så 72 miljoner SEK i förlust om de har tappat 10%

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad det egentligen handlar om är att finansmarknaden vill och kommer bestraffa El-Salvador för deras avsteg från överenskomna spelregler. Det är dominoteorin. Faller en faller flera och det måste såklart stoppas. Länder som går i andra riktningen och förbjuder krypto, kommer premieras.

Ja, och det säger ju mer om globalisterna och finansmarknaden än om El Salvador. Vägen är kantad av många lik över ledare som har gått emot detta system, glöm inte Khaddafi.
Senast redigerad av bagge1 2022-01-23 kl. 11:49.
Citera
2022-01-23, 11:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
1801 BTC x 400 000 SEK = 720 400 000 SEK

Så 720 miljoner SEK blir det väl ändå i total investeringskostnad?

Så 72 miljoner SEK i förlust om de har tappat 10%
Jösses. Jag slog det på miniräknaren, men är bakis så jag misslyckades ändå.

Jag menade såklart att skriva 750 miljoner, som du så väl rättade mig. Tack för det.

Hur som håller argumentet bättre nu. Det rör sig mycket riktigt om en försumbar kostnad som absolut inte ska påverka kreditförtroendet. I en rationell värld skulle detta att mina bitcoins med gratis vulkan-el uppmuntras. Sen att de får smärre spekulationsförluster lär ju repareras i sinom tid.
Citera
2022-01-23, 11:58
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Nice. Sell low, buy high 👍

Kunde varit värre. Man kunde varit bagholder på de här nivåerna med tio gånger så stora förluster. Gäller att ha disciplin och stänga blödande positioner snabbt. Jämfört med El Presidente i El Salvador kommer jag billigt undan. Han kommer säkert att bli fängslad eller värre.
Citera
2022-01-23, 12:19
Medlem
JustinTrudeaus avatar
El Presidente sitter alltså och daytradar bitcoin med statskassan och så tycker ni att obligationsmarknaden överreagerar.

https://fortune.com/2022/01/12/el-salvador-cryptocurrency-bitcoin-nayib-bukele-trading-loss/?queryly=related_article

Notera att artikeln är 11 dagar gammal. Shitcoin har fallit rejält sedan dess. Om man tror att obligationsmarknaden har fel kan man köpa bananlandets statspapper för 32 cent on the dollar.
Citera
2022-01-23, 12:25
Medlem
Citat:
Kunde varit värre. Man kunde varit bagholder på de här nivåerna med tio gånger så stora förluster. Gäller att ha disciplin och stänga blödande positioner snabbt. Jämfört med El Presidente i El Salvador kommer jag billigt undan. Han kommer säkert att bli fängslad eller värre.

Testa göra tvärtom.
Köp nu på botten, sälj när det är eufori. Thank me later.

https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/
Citera
2022-01-23, 12:29
Medlem
Citat:
El Presidente sitter alltså och daytradar bitcoin med statskassan och så tycker ni att obligationsmarknaden överreagerar.

https://fortune.com/2022/01/12/el-salvador-cryptocurrency-bitcoin-nayib-bukele-trading-loss/?queryly=related_article

Notera att artikeln är 11 dagar gammal. Shitcoin har fallit rejält sedan dess. Om man tror att obligationsmarknaden har fel kan man köpa bananlandets statspapper för 32 cent on the dollar.

Du här väl läst om "Bitcoin city" som de ska bygga?
Lite Bonds på g. Kommer organiseras via https://www.bitfinex.com/securities/
Du kanske kan signa up och kvala in för att va med där

https://www.bitfinex.com/posts/741
https://www.reuters.com/markets/rates-bonds/el-salvador-plans-first-bitcoin-city-backed-by-bitcoin-bonds-2021-11-21/
Citera
2022-01-23, 12:50
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Testa göra tvärtom.
Köp nu på botten, sälj när det är eufori. Thank me later.

https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/

Nej tack. Till skillnad mot aktier så har crypto inget fundamentalt värde och kan alltså falla hur mycket som helst. Jag handlar crypto enbart på teknisk analys och allt skriker sälj nu. Framför allt när idioter som El Presidente i El Salvador panikköper.
Citera
2022-01-23, 12:51
Medlem
Citat:
Nej tack. Till skillnad mot aktier så har crypto inget fundamentalt värde och kan alltså falla hur mycket som helst. Jag handlar crypto enbart på teknisk analys och allt skriker sälj nu. Framför allt när idioter som El Presidente i El Salvador panikköper.

Lmaoo
kör vidare på "buy high, sell low". Verkar ju gå bra för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in