2022-01-22, 21:48
Medlem
El Salvador skulle bli det stora genombrottet för digitala tulpanen, nu verkar det bli tvärtom.
Citera
2022-01-22, 23:32
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Herregud. El Salvador riskerar kollapsa för de överger USD för shitcoin. De kommer bli symbolen för denna bubbla. Ett fattigt land ruinerat på grund av krypto. De som skulle bli rikast i världen med hjälp av krypto och vulkankraft. Vad hände egentligen?

Vem hade kunnat gissa att lite ett och nollor uppbackat av ingenting skulle förlora mot papperssedlar uppbackat av världens starkaste supermakt?
Citera
2022-01-22, 23:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Ett fattigt land ruinerat på grund av krypto.
Vad pratar du om?

Mig veterligen så rullar den nystartade mining:en med vulkankraft på fint.
Citera
2022-01-22, 23:42
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad pratar du om?

Mig veterligen så rullar den nystartade mining:en med vulkankraft på fint.

Kreditmarknaden håller inte med. Oddsen för statsbankrutt för kryptoväldfärdsnationen El Salvador är nu 42 %.
Citera
2022-01-22, 23:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Kreditmarknaden håller inte med. Oddsen för statsbankrutt för kryptoväldfärdsnationen El Salvador är nu 42 %.
Men vad har detta med Bitcoin att göra menar du?
Citera
2022-01-22, 23:45
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Men vad har detta med Bitcoin att göra menar du?

Läs artikeln.
Citera
2022-01-22, 23:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Läs artikeln.
Betalvägg, så nej.
Citera
2022-01-23, 00:18
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Betalvägg, så nej.

Okej då får jag väl summera. Jag har iofs läst flera artiklar så jag får summera alla.

Bitcoin führern i El Salvador har köpt en massa shitcoins, förlåt bitcoins , för statskassan. Landet håller på att få slut på dollar och deras statsskuld har exploderat. En creditrating firma har nedgraderat landets kreditbetyg till Caa1. (inte bra betyg) Fler nedgraderingar är att vänta och landet vädjar till IMF om lån.

Fattiga salvadorianer demonstrerar mot bitcoin som ses som rikas sätt att ruinera landet.
Citera
2022-01-23, 00:33
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Okej kollat lite social media. Shitcoin führern är inte poppis precis. Politiker hotar han med åtal. Vanligt folk postar memes om att de är bankrutta. Någon idiotisk bitcoin-nätkrigare med google translate försöker få folk att köpa bitcoin men hans värdelösa spanska grammatik avslöjar honom och folk kallar honom en massa mindre trevliga saker. Stämningen är en blandning av hat, uppgivenhet och ilska.

Bitcoin wakanda blev inte vad som utlovats. Nu får vi hoppas på Doge.
Citera
2022-01-23, 00:51
Medlem
Citat:
Okej då får jag väl summera. Jag har iofs läst flera artiklar så jag får summera alla.

Bitcoin führern i El Salvador har köpt en massa shitcoins, förlåt bitcoins , för statskassan. Landet håller på att få slut på dollar och deras statsskuld har exploderat. En creditrating firma har nedgraderat landets kreditbetyg till Caa1. (inte bra betyg) Fler nedgraderingar är att vänta och landet vädjar till IMF om lån.

Fattiga salvadorianer demonstrerar mot bitcoin som ses som rikas sätt att ruinera landet.

De har köpt totalt 1 801 BTC, dvs småpotatis. Och detta skulle ha ruinerat dem, menar du? Då frågar man sig, hur stor del av deras statskassa är investerad i BTC?

Hade Sverige köpt BTC istället för pengarna som har lagts på helt verkningslösa PCR-tester så hade vi haft 68 000 BTC.
Citera
2022-01-23, 01:00
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
De har köpt totalt 1 801 BTC, dvs småpotatis. Och detta skulle ha ruinerat dem, menar du? Då frågar man sig, hur stor del av deras statskassa är investerad i BTC?

Hade Sverige köpt BTC istället för pengarna som har lagts på helt verkningslösa PCR-tester så hade vi haft 68 000 BTC.

Bara att köpa deras statspapper då om du tror att marknaden har fel. De går på rea nu.

Edit: 42 % chans för statsbankrutt inom några år enligt marknaden.
Citera
2022-01-23, 01:09
Medlem
Citat:
Bara att köpa deras statspapper då om du tror att marknaden har fel. De går på rea nu.

Edit: 42 % chans för statsbankrutt inom några år enligt marknaden.

Posta screenshot på ditt bett.
Annars är det bara löst snack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in