Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-22, 20:06
Citat:
Ursprungligen postat av hulken44
Varför sitter det 30 pers i publiken på högra sidan från tredje världen?

Det är en kombination av Woke och bidragsinvandrare som drygar ut försörjningsstödet?
Citera
2022-01-22, 20:08
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Det är en kombination av Woke och bidragsinvandrare som drygar ut försörjningsstödet?
Får man betalt för att sitta i publiken ?
Citera
2022-01-22, 20:17
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det var ju dock snarast en språkfråga (och därmed lämpligt för en Kulturkärring). ”Alla” vet ju att hibernate på engelska betyder ”gå i vila”. Testet av henne kommer om det kommer någon fråga om fysik, kemi, matte eller sport.

Den frågan tycker dock jag var svårare, även om jag kunde den, än nästkommande om Rom. Den vet väl nästan alla om Romulus och Remus.
Citera
2022-01-22, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Den frågan tycker dock jag var svårare, även om jag kunde den, än nästkommande om Rom. Den vet väl nästan alla om Romulus och Remus.

Skulle nästan sträcka mig till att den "svåraste" frågan hon fått hittills var den första, om vilken månad Nobelprisen delas ut.
Citera
2022-01-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
Skulle nästan sträcka mig till att den "svåraste" frågan hon fått hittills var den första, om vilken månad Nobelprisen delas ut.
Eller vilken plats som inte omnämns i Bibeln eller hur frågan löd
Citera
2022-01-22, 20:41
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Får man betalt för att sitta i publiken ?
Knappast, varför skulle man få det?
Citera
2022-01-22, 23:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

Ja nivån på dessa var helt omvänd. Tror faktiskt att det inte är så många som visste vad hibernation betyder. Det är påfallande många som har svårt att översätta sin kunskap på engelska till svenska. Romulus innehåller däremot svaret på fråga direkt. Jag skulle säga att den frågan låg på högst 10000-nivå.
Citera
2022-01-22, 23:28
Medlem
Den klart svåraste frågan hon fick var den första.
Märklig omgång.
Citera
2022-01-22, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Den klart svåraste frågan hon fick var den första.
Märklig omgång.

Jag vet inte hur slaviskt du följer programmet men faktum är att det ofta är svårare frågor i början och sedan jättelätta frågor på dom höga nivåerna. Men visst mycket hänger ju på vad man kan förstås. Jag personligen tycker att den svåraste förstafrågan var vilket parti som inte är borgerligt som en snubbe fick för ett tag sen. Ingen jättesvår fråga som helhet men inte tvärenkel heller om man inte är politiskt intresserad .
Citera
2022-01-22, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Har sökt för att vara med ! Någon mer här som gjort detsamma ?

Många i denna tråd borde ju göra det med tanke på att varenda fråga är så enkel varenda gång för dem.
Citera
2022-01-23, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag vet inte hur slaviskt du följer programmet men faktum är att det ofta är svårare frågor i början och sedan jättelätta frågor på dom höga nivåerna. Men visst mycket hänger ju på vad man kan förstås. Jag personligen tycker att den svåraste förstafrågan var vilket parti som inte är borgerligt som en snubbe fick för ett tag sen. Ingen jättesvår fråga som helhet men inte tvärenkel heller om man inte är politiskt intresserad .

Även om man inte är så politiskt intresserad så tycker jag man borde kunna veta iaf att t.ex. S och V inte är borgerliga men att M är det. Det ordet används så himla mycket så man kan ju inte missat det.
Citera
2022-01-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Även om man inte är så politiskt intresserad så tycker jag man borde kunna veta iaf att t.ex. S och V inte är borgerliga men att M är det. Det ordet används så himla mycket så man kan ju inte missat det.

Ren tolkningsfråga. Det som är jättelätt för vissa kan vara jättesvårt för vissa. Jag själv vet såklart vilka partier som är borgerliga men givetvis skulle jag inte idiotförklara nån annan om den personen inte kan det . I mitt tycke den svåraste förstafrågan jag sett någon gång . Sedan ska man komma ihåg att det är så mycket lättare hemma i soffan. Jag har sett programmet tillräckligt mycket för att kunna intyga att det är många som snubblat på tillsynes lätta frågor . En del här i tråden verkar inte fatta det .
Senast redigerad av Azdz 2022-01-23 kl. 00:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in