Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Ja, men historiskt lurade Reinfeldt arbetarna med "nya M, arbetarpartiet". Det var också en tid då svenskvänliga alternativ saknades i folkmedvetandet, och svenskar var trötta på att betala höga skatter för att finansiera folkutbytet.
Till viss del tror även jag att det stämmer att ängsliga sossar hellre kanske tar en omväg via M även idag, men vi ser inte någon väljarflykt till M heller. Detta i ett läge då i princip varenda svensk ser med fasa på vart landet befinner sig och är på väg.
SD ska inte ligga på 18% nu. Då gör man fel.
Ni är fullt välkomna till att skrämma upp varandra. Det är rolig läsning. Kör gärna med fler uttalanden som; "varenda svensk ser med fasa på vart landet befinner sig och är på väg", när rekordmånga sparar på banken, sysselsättningsgraden är hög och jättesatsningar inom industrin görs.
Vad jag vill säga är att paniken är obefogad. Därför ser ni också mätningar som speglar detta. Och härnäst kommer Magdalena och rider ut pandemivågen med oss. Vilket stärker hennes aktier ytterligare. Så jag ser ingen öppning förrän till vårkanten för er. Fast då glider säkert Nooshi fram och tar center stage istället. Det låter mer troligt faktsiskt. Och hon är trots sina brister
den friska fläkten som folk vill se, och när hon snackar så låter hon väldigt, väldigt nationalistisk.
Svårt läge för er. Jag tror ni får problem. I synnerhet om skattesmitarpartiet fortsätter såhär.