2022-01-22, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FitnessAndWorkout
Tänk om.. tänk om..

Är vi Kuwait och är vi på 90-talet?! Hade dom som attackera Kuwait kärnvapen?! Jag tror inte Irak hade kärnvapen. Ryssen spränger allt. Boom! Sen får nato-jens inget jobb.

Så Ryssland skulle spränga sig själva menar du?
2022-01-22, 04:29
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Ett jävla tjat om Gotland och att ön skulle vara strategisk viktig för Ryssland nu år 2022 det scenario bygger på ett 10 år gammalt antagande från Sverige.

Och det i en tid då missilerna och robotarna hade en begränsad räckvidd idag når Rysslands nya missil och och robotförsvar hela östersjön inklusive då alla kustländerna från både landbaserade batterier och fartyg samt ubåtar som kan avfyra missiler i undervattensläge och det finns även möjlighet att avfyra missiler från Murmansk och från flygplan typ TU - 160.

Ryssarna vill se vår beredskap, ett. Göra oss förvirrade/osäkra, två. När vi avvecklade försvaret under borgarna så hade NATO en del av vårt försvar i sitt goda minne. Nu har vi släppt NATO;s insatsförsvar och börjat bygga upp skiten vi sålt ut.

De vill att vi ska reagera. Eller, hade vi inte gjort det så kunde de rulla in. Det de gör är dock kontraproduktivt, men det verkar inte vara några långsiktiga planer längre.
2022-01-22, 04:42
Medlem
Hursomhelstings avatar
Se på den här gamla stollen!:
John J. Mearsheimer, the R. Wendell Harrison Distinguished Service Professor in Political Science and Co-director of the Program on International Security Policy at the University of Chicago.
Blalabla.. fan att min blir trött.. en stolle och förrädare! Se o hör och få er ett gott skratt!

https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4
2022-01-22, 05:51
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Jag föraktar er, mycket därför att ni inte ens fattar att danska eller norska tidnignen bredvid är jävlig muycket smartare än allt annat ni har läst. Men ni som kan exakt bara engelska och inte särskilt bra svenska heller, hur är det meningen att vi ska vara seriösa?

Jo.. Men det är för att det svenska etablissemanget med dess propaganda kanaler har ett syfte. Att skrämma in svensken in i Nato.
Strategin har varit uppenbar.
Åderlåta militären från vad den en gång var, den svenska tigern och dess beredskap under kalla kriget till dagens genusindoktrinerade tunna styrka som nu står inför den 100 år gamla spökhistorien att ryssen kommer. Den historien som aldrig får ett slut.
Att nu kommer ryssen igen och vi måste gå in i Nato.
Sverige har ju gott samarbete med Nato där bland annat deras inhämtningscentral finns som har som syfte att samla, analysera och informera om fienden och skapa opposition. Kom inte ihåg vad den hette men etablerades för sisådär 5 år sedan.
2022-01-22, 07:26
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ryssen har inget intresse för vårat land när ska ni förstå?.. min man (Officer inom Spetsnaz) frågar jag honom om Ryssland vill ha krig med Sverige skrattar han bara och undrar varför jag tror det.. han säger vad ska vi göra där? Samma sak med Ukraina han säger inget kommer hända där heller.. det är västvärlden som överdramatiserar det hela.

Jag skäms över snacket som pågår i Sverige och vågar inte ens nämna allt jag hör eftersom det är så galet.
Ge mig en enda anledningen till varför man övar anfall om man inte har några senarieplaner för det? Jag menar inte att de har några omedelbara planer på det, men givetvis finns det sådana skisser i deras arkiv. Att din man inte vet om några planer säger ju ingenting, de får ju sina order när det är dags.
2022-01-22, 07:30
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frippesasfalt
Finns mycket bra med Nato, men inte bara bra. Som medlem i Nato blir helt plötsligt Turkiets konflikter våra konflikter.
Finns inget krav på att man måste bistå med stridande soldater.
2022-01-22, 07:46
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ge mig en enda anledningen till varför man övar anfall om man inte har några senarieplaner för det? Jag menar inte att de har några omedelbara planer på det, men givetvis finns det sådana skisser i deras arkiv. Att din man inte vet om några planer säger ju ingenting, de får ju sina order när det är dags.

Allt Ryssland gör är bara för det inhemska politiska läget, att inte kunna förstå, att allt bara är för att visa på styrka innåt är att ha en grandios självbild. Ryssofobin i detta land är ibland makalöst skrattretande.

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Finns inget krav på att man måste bistå med stridande soldater.

Om nu det stämmer är ju värdlandsavtalet allt vi behöver, då är det bra som det är. Jag är inte perse emot att vara med i NATO eller liknande allianser, men om vi ändå måste öka hur mycket vi lägger på försvaret för att få vara med, då ser jag hellre att vi lägger de pengarna på lite kärnvapen och allt är frid och fröjd.
2022-01-22, 08:36
Medlem
Ok! Jag ska vara helt ärlig nu. Vi måste ha vapen som klarar allt.....och det har vi tack vare SAAB...,....,,
2022-01-22, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Skjöts ner över Ukraina av vem? 3 ryssar och en Ukrainarie. Jävla gulasch ätare
Det här är ett långt, oändligt argument - vem sköt ner. Fråga: varför stängde amerikanerna av sina satelliter i det tid? Jävla godis ätare och pucko drickare.
2022-01-22, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Så Landsförrädaren (Du) menar att Ryssland befinner sig i krig? Det är inte krig ännu även om Ryssland beter sig som om de vill starta ett. Eller så gör de som när de intog Krim; skickar in "omärkta" grönklädda specialstyrkor som förtrupper (false flag operation) för att ge dem en ursäkt att gå in med ryska trupper. Ryssland har ingen rätt att gå in i Ukraina med trupp.
Ryssland har full rätt att svara med spegelvända och icke-spegelåtgärder mot Natoländernas och deras allierades illvilliga handlingar!
2022-01-22, 08:52
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Ryssland har full rätt att svara med spegelvända och icke-spegelåtgärder mot Natoländernas och deras allierades illvilliga handlingar!

Och det är bara Ryssland som avgör när en handling är "illvillig". Det är ändå lätt gjort, ty världen är proppfull med russofÅÅÅÅÅÅber.
2022-01-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Jag tror att oturen är Putin och.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in