Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Det står så här i alla fall:
https://omcorona.se/nar-raknas-man-som-vaccinerad-och-ovaccinerad-i-statistiken/
I Sveriges intensivvårdsregister är det istället så att man har fyra kategorier (7).
Ovaccinerad
Ofullständigt vaccinerad
Fullt vaccinerad
Okänd status
Kriterierna här är att du endast anses som fullvaccinerad om du har tagit alla doserna som du har blivit erbjuden. Har du till exempel tagit 2 doser nyligen så tillhör du kategorin fullständigt vaccinerad. Men om det sedan går mer än 6 månader och du inte tar dos 3 så hamnar du återigen i kategorin ofullständigt vaccinerad tillsammans med de som kanske bara hunnit ta dos 1 och ännu inte fått tid för dos 2.
Tack!!!
Det här hade jag ingen aning om så jag är jätte glad att jag fick den infon. Det förklarar ju faktiskt jätte mycket.
Helt klart bör ju de som valt att vaccinera sig fortsätta med det men helst klara av att inte vara ny vaccinerade.
För här kommer en till iakttagelse till.
Siffrorna rör IVA och bara personer över 12 år januari taget från SIR:
AV de inlagda så är 11.3% ofullständigt vaccinerade. Det är faktiskt den minsta gruppen.
Men de står för 23,1% av dödsfallen. De har alltså dubbelt så stor risk att avlida om de väl blivit inskrivna på IVA.