2022-01-05, 22:18
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Lär spridas minst 10 gånger mer smitta i ett enda klassrum än i en bordell.

Vet du ens vad dom gör på en bordell? Sitter snällt i vår sin bänk och lyssnar på fröken och löser mattetal i boken?
Citera
2022-01-05, 22:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nu får du fan ge dig. Tror inte du förstår innebörden av att träna på hög höjd är och processen i kroppen. Du mår inte bra.

Min poäng är att träning under längre tid i en syrefattig miljö ÖKAR syresättningen i kroppen, trots att tomtar här tror att det är tvärtom. Kroppen är jävligt duktig på att kompensera för yttre omständigheter. Att munskydd skulle ha någon avgörande betydelse i det sammanhanget tvivlar jag dock starkt på. Har själv haft munskydd på mig under långa perioder och inte lidit det minsta av det. Man vänjer sig snabbt.
Citera
2022-01-05, 22:20
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Nej, man andas inte "samma syre". Det enda är att motståndet är något större. Dina bröstmuskler kommer stärkas något.
Du är hysteriskt manisk. Du behöver hjälp. Tänk på något annat ett tag.
Citera
2022-01-05, 22:21
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fast 75% av alla vaccinerade märker inte ens om de blir sjuka om de blir det så frågan är hur relevant det är.
Då sprider de alltså massor asymptomatiskt utan att veta att de bär på smitta.
Citera
2022-01-05, 22:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Du trollar/driver med oss! Du har ju för fan haft fel snart 10 000 ggr bara i denna tråd (antal inlägg du förpestat tråden med). Vad du tror och fantiserar om stämmer ju aldrig.

Ge exempel. Jag kan säga att jag haft betydligt mer rätt än FHM. De trodde ju för sjutton inte ens att smittan skulle komma till Sverige. De har sagt att barn inte smittar. De trodde det var osannolikt med en andra våg. Tomtarna togs på sängen när vi fick smittspridning under hösten år 2020. De trodde pandemin var över när vi fick vaccin. De framstår ju som fullständiga amatörer!

https://emanuelkarlsten.se/tegnell-jag-tror-vi-uppnar-flockimmunitet-innan-vaccin/

Vad har jag haft fel i? 10 tusen gånger säger du. Då kan du säkert ösa på med länkar till inlägg där jag haft fel. Varsågod! Målet borde ju stå vidöppet
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Min poäng är att träning under längre tid i en syrefattig miljö ÖKAR syresättningen i kroppen, trots att tomtar här tror att det är tvärtom. Kroppen är jävligt duktig på att kompensera för yttre omständigheter. Att munskydd skulle ha någon avgörande betydelse i det sammanhanget tvivlar jag dock starkt på. Har själv haft munskydd på mig under långa perioder och inte lidit det minsta av det. Man vänjer sig snabbt.
Inte riktigt så som du beskriver det. Det blir inte alls det samma med munskydd. För att få den effekten så måste du träna hårt. Det räcker inte med att vara på hög höjd. Det blir inte det samma med munskydd.
Citera
Medlem
Citat:
Och? Vet du ens vad skillnaden består i?

I förstärkningsläge har man möjlighet att ta hand om fler covid-patienter än i stabsläge och i katastrofläge kan man ta emot flest covid-patienter.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Undrar om den kan va över så snabbt? Minst 80% av populationen lär i vart fall vara mottagliga för omikron. Ponerar vi att låt säga 6-miljoner smittas innan vågen sköljt igenom befolkningen så kommer det att få väldigt omfattande samhällskonsekvenser, långt utöver sjukvården.

Vi skulle kunna hamna i ett läge där det är lämpligare att den som kan jobba går till jobbet, oavsett symtom. Åtminstone för vissa yrkesgrupper.

Ja, det enda rimliga är att vi slutar testa o alla som orkar går till jobbet o bara de som behöver vila är hemma. Precis som med vanliga förkylningar....

Troligen är mörkertalet stort för omikron då symptomen kan vara väldigt lätta för de vaccinerade o barn tex. Så hoppas den verkliga spridningen är mycket högre än vad vi ser i testerna.
Citera
2022-01-05, 22:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Då sprider de alltså massor asymptomatiskt utan att veta att de bär på smitta.

Ja, hur tror du annars att pandemin har hållit på i mer än två år? Att alla går till jobbet fast de har symptom?
Citera
2022-01-05, 22:24
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Usel jämförelse. De som tränar på hög höjd gör det utomhus eller i välventilerade lokaler. Tror du verkligen elitidrottare skulle vilja träna i ett rum fyllt med lika unken varm fuktig luft som i ditt munskydd?
Citera
2022-01-05, 22:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Nu måste du skämta?
En mutation uppstår när ett virus inte kommer in i kroppen pga att folk tar ett vaccin= viruset letar efter en väg in. Varför skulle ett virus mutera när de har en naturlig tillgång till kroppen?

Suck och dubbelsuck!

Det du skriver är så jävla dumt att jag inte ens orkar svara.

https://marcusoscarsson.se/ovaccinerade-utgor-stor-fara-for-sverige-okar-risken-for-mutationer/
Citera
2022-01-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Förklara för oss hur ett virus muterar om det inte kan komma in i kroppen?

Jag kan inte förklara för jag har inga verktyg för att kunna göra de. Men de fanns en anledning till att man slutade vaccinera mot vattkoppor tex.

Men du får gärna försöka förklara att viruset muterar i en ovaccinerad, lyssnar mer än gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in