2022-01-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det här är till 99% psykosomatiskt. Jag föreslår att du testar internetpsykiatri.se

Du kontaktar dom via telefon om du inte bor i sthlms län och får då ett inledande samtal med en läkare som ställer en diagnos och ser om du kvalificerar dig för en KBT-behandling.

Du är 4 cm längre än jag men väger 16 kg mer. Är du inte muskelbyggare gissar jag på att din fysiska status helt enkelt inte är bra. Hur länge har du joggat/promenerat?

Jag skulle föreslå att du börjar någon typ av kost- och träningsprogram. Är du intresserad av att hitta något lämpligt kan du PM:a mig så hjälper jag dig. Du är så pass ung att det troligaste inte är allvarlig sjukdom utan din livsstil .

Min fysiska status är väl inte elitidrottare direkt. Iof har jag alltid vägt på gränsen enligt BMI även när jag tränade hårdare, men håller på nu att försöka gå ner i vikt. Tänker mig ca 80-82 kg i vikt till sommaren.
Jag tackar givetvis också för tipset 🙂
Citera
2022-01-21, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är jättebra.

Jag tänker att du kanske inte behöver acceptera det som så, utan att du kanske försöker ge dig själv någon hjälp.

KBT är väl den behandlingen som rekommenderas för stress och dåligt mående, det kan aldrig skada dig eller göra dig illa tänker jag, och det värsta som kan hända är väl om det inte hjälper dig något.

Du har ju rätt till dina känslor och ditt mående och det går ju inte att skilja på själ eller kropp, allt går ihop.

Tack för ett väldigt bra inlägg. Har funderat i dessa banor också när man brottas i huvudet med frågeställningen om det är fysiskt eller psykiskt.
Med tanke på allt som händer under 2021 med plötsligt dödsfall i familj (i för tidig ålder) så är det såklart så att jag känner en ökad stress/ångest/depression.
Citera
2022-01-21, 11:35
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeMagnifique
Tack för ett väldigt bra inlägg. Har funderat i dessa banor också när man brottas i huvudet med frågeställningen om det är fysiskt eller psykiskt.
Med tanke på allt som händer under 2021 med plötsligt dödsfall i familj (i för tidig ålder) så är det såklart så att jag känner en ökad stress/ångest/depression.

Det finns en jättebra bok som heter "Kroppen talar till dig" av Lise Bourbeau. Det är en psykolog som började koppla kroppsliga besvär till psykisk hälsa. Den är rätt så tankeväckande. Och ruggigt skrämmande att mycket av det stämmer när man kollar sina egna kroppsliga symptom.

Vi tror att "det är psykiskt, det är inbillning", men faktum är att det hänger ihop och påverkar vartannat.

Jag beklagar din sorg, och tänker att oavsett om det är långtidscovid eller sorg / stress / depression så ta hand om dig och ditt mående. Försök att inte undvik känslorna utan få hjälp att liksom ta dig igenom dem istället.
Citera
2022-01-21, 11:51
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeMagnifique

hälsorelaterad ångest är vanligt efter närståendes bortgång. Ta tag i det direkt innan det blir värre.
Citera
2022-01-21, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Där har vi det.
Tala om att hjärntvättad av alla anti-vax-info

Skylla på vaccinet TROTS att problemen började INNAN TS tagit vaccinet.
Mer troligt att det ar COVID som ar problemet här...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in