2022-01-20, 19:38
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
.

Att ingen har smittats är sannerligen inte ett bevis för att mötena har skett enligt restriktionerna.

Om ingen av dem var på smittan, kunde de ju inte smitta varandra.

Nu tycker jag att det här har fått helt orimliga proportioner i tråden. Jag tycker att det endast var ett av Ebbas risky beteende som visar på att hon absolut ska ha huset till vilket pris som helst.

Hon bryr sig ju inte ens om att gubben ångrar sig. ”
Är ledsen. Fruktansvärt att prata om att hon sagt till barnen att detta är deras plats på jorden” när den man som ägde huset är ledsen att han trasslade bort sig.

Inte alls i hennes parti tycker att hon gjort rätt:

” – Vi har varnat henne för att fastighetsaffären kan få politiska konsekvenser. Men Ebba måste alltid segra, hon tar inga förluster. Det är en svaghet med henne, säger en KD–källa till Expressen.
– Hon är avrådd från att driva saken. Visserligen har hon juridiken på sin sida. Men det håller inte moraliskt i just det här speciella fallet, säger en annan KD–källa.”

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-stanger-dorren-for-affaren-med-ebba-busch/

Bevisa att mötena inte har skett enligt de riktlinjer som FHM har angett för den aktuella perioden eller lägg ner.

Att ett random rövhål har kontaktat Expressen är helt ointressant då personen lika bra kan vara en sosse, miljötaliban eller en knäppskalle ifrån en främmande nation.
2022-01-20, 19:40
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Förmodligen inte någon som helst öht, när en "anonym källa" citeras i expesten.
Bara ett fantasifoster från brännvinström

Men nötknäpparen köpte det okritiskt 🤦‍♂️
2022-01-20, 19:48
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Varför det?
Har JAG påstått att han talat sanning?

Frågan uppstod då en skribent påstod att Esbjörn ljög. Jag frågade hur skribenten visste det.

Ska jag då bevisa att Esbjörn talar sanning? Nä…

Ok, då är vi överens om att Esbjörn ljög i polisförhöret.
2022-01-20, 20:04
Medlem
Citat:
Varför det?
Har JAG påstått att han talat sanning?

Frågan uppstod då en skribent påstod att Esbjörn ljög. Jag frågade hur skribenten visste det.

Ska jag då bevisa att Esbjörn talar sanning? Nä…
Esbjörn Bolin sade i polisförhör att de undertecknade avtalet klockan 15.00 och i ett annat sammanhang sade han att det skedde i månljus. Hävdar du att båda versionerna är sanna eller tror du att månen lyser klockan 15.00 i augusti i Uppsala?
2022-01-20, 20:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn Bolin sade i polisförhör att de undertecknade avtalet klockan 15.00 och i ett annat sammanhang sade han att det skedde i månljus. Hävdar du att båda versionerna är sanna eller tror du att månen lyser klockan 15.00 i augusti i Uppsala?

Var det i polisförhöret som han sa det?
2022-01-20, 20:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Måste vara skönt för dig som är lite ”von oben” och inte behöver bevisa något.

Fastigheten har en glasveranda ✅
Det går en museijärnväg över trädgården ✅
Binninge är godkänd som ombud av försäkringsbolag✅
Ebba har brutit mot coronarestriktioner när hon träffade Esbjörn ✅
Esbjörn har inte brutit mot coronarestriktioner när han träffade Ebba ✅
Med mera ✅
Jag har erkänt att jag mindes fel, jag trodde den lilla verandan var inglasad. Men den var bara väldigt inbyggd.
Jag mindes även fel angående järnvägen. Det vill säga museijärvägen Lännakatten så går till Marielund gick en bit därifrån.

Tycker inte du själv att det blir larvigt att vara på när någon svarar, javisst jag hade fel.

Kan du inte bara googla Johan Binninge Juridisk ombud tingsrätten. Om du scrollar bakåt så kommer du att hitta flera processer dör han agerat juridiskt ombud. Det vore så mycket bättre för dig själv om du gjorde en googling innan du börjad gnälla. För det är det som är Flashback man läser något här, och så googlar man i det tysta för att se om det stämmer.

Ebba bröt mot coronarestriktionerna. Om man sommaren 2020 umgicks inomhus med en åldring gjorde man det. Punkt. Ebba har själv skrivet att Esbjörn träffade hennes son inomhus och slutligen skrevs kontraktet i köket och då var en väninna i köket oxå. Så hon har förutom brutit restriktionerna själv, utan står ansvarig för att Esbjörn utsatts för risk av tre personen. Att hävda att en person som betedde sig som Ebba sommaren 2920 är så löjligt att jag inte tänker svara på eller kommentera mer.

Jag har aldrig sagt att Esbjörn inte brutit mot restriktionerna. Min mamma var stenhård. Hon släppte inte in någon. Men att Esbjörn inte var lika stark som henne spelar ingen roll. Han är inte en offentlig person. Han står inte i debatter och hytter med näven åt och skriker. Med berått mod. Ebba får alltså ta ansvar för de fel hon begått, trotts att Esbjörn kunde sagt nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Vilken firma är det som har röjt sly?

Din fantasi har tydligen inga gränser.
Som jag kommer ihåg det så var det Ebbas familj och kanske några vänner till familjen. Jag har för mig att Esbjörn talar om det i polisförhöret angående trädfällningen.

Han, Ebba och vänninan var i köket. Esbjörn vad Ebba säga åt dom att sluta. Men hon var slug säger han. Hon öppnade fel fönste och ropade. Då hörde som inte.

Det måste ju varit när kontraktet skrevs. Eller har De tre umgåtts inne i köket fler gånger? Men kolla upp det i trädfällnings förhöret du. Hojta till om jag mindes fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Fantastiskt vad du och andra hatpredikanter månar om partiet.
Det finns andra trådar där du kan spy ut ditt hat mot KD. I denna tråden så håller vi oss till fastighetsaffären.
Men nu motsäger du ju dig själv. Hen månar om partiet, men kan hitta en annan tråd att spy ut sitt har över KD?

När jag refererar till hur Ebbas agerande påverkar partiet. Så är det inte så mycket av kärlek till KD. Jag vill mer peka på maktmissbruket Ebba använder sig av. Samt hur hon agerar som hon inte jobbar åt partiet, utan att partiet jobbar åt henne. Vilket är ganska långt ifrån hur man tänker partipolitik faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej det är inte oväsentligt - däremot så är det rätt väldokumenterat och absolut INGEN - utom du och några andra människor som är helt besatta av att baktala Ebba - har haft några synpunkter på just den biten.
Inte Esbjörn
Inte hans ombud
Inte domstolen
Inte häxorna i Eastwi... - förlåt Odalagården
Inte Säröpiraten
Inte den okända flickan i foajén
Inte Binninge
Inte....

Kan du inte berätta varför?
Ja för det första så är ju Ebba orsaken till att Esbjörn träffar nästan alla på din lista. Om Ebba följt restriktionerna hade Esbjörn bara träffat en på din lista.
2022-01-20, 20:26
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Du menar att hon är grym för att hon följer svensk lag?
Intressant resonemang….nu kan ju grym tolkas på olika sätt…..
Men Ebba följer ju inte svensk lag. Det finns kuben dom gällande grovt förtal. Ett förslag som hon erkänner att hon begick med upsåt.
2022-01-20, 20:35
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Var det i polisförhöret som han sa det?

I polisförhöret var det vid 3 på eftermiddagen.
I Expressen var det i sken av kandelabrar och månljus.
Välj själv vilken som är troligast…..
2022-01-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Men Ebba följer ju inte svensk lag. Det finns kuben dom gällande grovt förtal. Ett förslag som hon erkänner att hon begick med upsåt.
Är det en ursäkt för att Esbjörn Bolin ska få ångra en fastighetsförsäljning? Det är ju faktiskt något som har hänt långt efter att han esbjörnade sin försäljning mot alla lagar och regler. Hans brott blir väl inte lindrigare för att Ebba Busch agerar i affekt mot en barnmisshandlare?
2022-01-20, 20:45
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Jag har erkänt att jag mindes fel, jag trodde den lilla verandan var inglasad. Men den var bara väldigt inbyggd.
Jag mindes även fel angående järnvägen. Det vill säga museijärvägen Lännakatten så går till Marielund gick en bit därifrån.

Tycker inte du själv att det blir larvigt att vara på när någon svarar, javisst jag hade fel.

Kan du inte bara googla Johan Binninge Juridisk ombud tingsrätten. Om du scrollar bakåt så kommer du att hitta flera processer dör han agerat juridiskt ombud. Det vore så mycket bättre för dig själv om du gjorde en googling innan du börjad gnälla. För det är det som är Flashback man läser något här, och så googlar man i det tysta för att se om det stämmer.

Ebba bröt mot coronarestriktionerna. Om man sommaren 2020 umgicks inomhus med en åldring gjorde man det. Punkt. Ebba har själv skrivet att Esbjörn träffade hennes son inomhus och slutligen skrevs kontraktet i köket och då var en väninna i köket oxå. Så hon har förutom brutit restriktionerna själv, utan står ansvarig för att Esbjörn utsatts för risk av tre personen. Att hävda att en person som betedde sig som Ebba sommaren 2920 är så löjligt att jag inte tänker svara på eller kommentera mer.

.
Du gör dig bara löjlig som hävdar något som du inte kan bevisa, som att det har brutits mot några råd eller restriktioner. Din mamma hade säkert goda skäl att inte vilja träffa dig men det är inget som vi skall ta hänsyn till här i tråden. Med tanke på din lögnaktiga historia så kan vi utgå ifrån att du ljuger och inte vill presentera några bevis.

Jag har googlat tråden och hittar inget fall där ett försäkringsbolag har godkänt Binninge som ombud så vi kan väl utgå ifrån att du ljuger även gällande detta.
2022-01-20, 20:46
Medlem
Citat:
Nu ljuger du igen. Hon har aldrig erkänt uppsåt. Missat vad uppsåt innebär?
Googla det.

Därefter följer hon lagen eftersom hon noterar att hon gjort fel, accepterar straffet och betalar.

Det brott hon gjort är i de flestas ögon inget brott, att nämna att en person har en dom i hovrätt för bl a försök till våldtäkt av barn speciellt eftersom den är sann. De flesta tycker det brottet är avsevärt mycket värre.
2022-01-20, 21:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Som jag kommer ihåg det så var det Ebbas familj och kanske några vänner till familjen. Jag har för mig att Esbjörn talar om det i polisförhöret angående trädfällningen.

Stämmer så långt vilket även Ebbas vittnen skulle vittna om vid den planerade rättegången .

Nötknäpparens förvirrade inlägg om en firma stämmer inte.

Citat:

Han, Ebba och vänninan var i köket. Esbjörn vad Ebba säga åt dom att sluta. Men hon var slug säger han. Hon öppnade fel fönste och ropade. Då hörde som inte.

Det måste ju varit när kontraktet skrevs. Eller har De tre umgåtts inne i köket fler gånger? Men kolla upp det i trädfällnings förhöret du. Hojta till om jag mindes fel.
Esbjörn lämnar ingen uppgift om när röjningen skulle ha skett och är väldigt oklar på den punkten vilket säkert till en viss del kan förklaras av att förhöret med honom hålls den 14 januari, nästan 5 månader efter att kontraktet skrevs under. Esbjörn har ju även en del problem med minnet.

Ebba och ett flertal vittnen skulle vittna om att kontraktet undertecknades den 20 augusti och att röjningen skedde den 30 augusti. Med tanke på att Esbjörn lämnar ett flertal felaktiga uppgifter i förhöret och att hans påstående om att kontraktet skrevs på samtidigt som det röjdes inte har framförts till rätten så kan vi utgå ifrån att det inte stämmer.
Polisförhöret är inte en bevisuppgift som är inlämnad till tingsrätten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in