2022-01-20, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tänk om någon faktiskt hade blivit smittad. Tänk om Esbjörn hade drabbats av covid. Tänk om…

Var det värt risken

Tänk om han hade ramlat med cykeln, snubblat på tröskeln, blivit nerslagen och rånad, blivit påkörd av en smitare, fått en trädgren i huvudet, satt en morotskaka i halsen, halkat i duschen eller sprängt aortan efter en nysning. Hade även det varit Ebba Busch fel…..?

Det är riskfyllt att kliva upp ur sängen varje morgon och man dör till slut även om man väljer att ligga kvar.

Din fråga är helt ovidkommande för fastighetstvisten eftersom den enbart beror på att Esbjörn Bolin, helt covidfri, esbjörnade sin försäljning.

Vill du kasta skit på en politisk motståndare så gör det med sakliga argument, inte sånt trams som du håller på med här.
2022-01-20, 14:57
Medlem
Citat:
Herregud.

Tänk om någon faktiskt hade blivit smittad. Tänk om Esbjörn hade drabbats av covid. Tänk om…

Var det värt risken
Tänk om Ebba trampat igenom den ruttna trappan...
Tänk om Ebba fått lungskador av allt mögel i huset...
Tänk om Ebba fått en spåga i foten från de oslipade golven

Tänk om DU kunde tänka lite innan du skrev en massa skit.
2022-01-20, 14:59
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Det har absolut ingen betydelse varför Esbjörn inte verkar ha tagit ansvar över restriktionerna och sin egen eller andras hälsa.

Det handlar om hur vårdslöst och risky Ebba agerar när hon vill köpa huset.

Du argumenterar som ett barn.

Givetvis så har både Esbjörn och Ebba ett ansvar. Ett ansvar som bägge tycks ha följt enligt alla dokument som är inlämnade.

Att sitta och fantisera ihop något om en person bara för att hon är en politisk motståndare är inte rätt.

Ta din medicin och gå och lägg dig igen.
2022-01-20, 15:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Så behändigt att du missade huvuddelen och det viktigaste i den länk du tillhandahöll:

” Från den 13 juni får symptomfria personer resa inom Sverige. Beslutet baseras på en minskad smittspridning i landet och bygger på att alla tar ett fortsatt stort personligt ansvar och följer rekommendationer om social distans.”

” Torsdag den 4 juni höll statsminister Stefan Löfven pressträff tillsammans med vice statsminister Isabella Lövin, socialminister Lena Hallengren samt Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson. Där meddelades nya besked om reserestriktioner inom Sverige.

Symptomfria personer tillåts resa inom Sverige

De senaste veckorna har antalet människor som behöver vårdas på sjukhus minskat och flera regioner har kunnat utöka sin smittspårning och testning. Mot bakgrund av det och den fas Sverige nu befinner sig i kan regeringen ge nya besked om förutsättningar för inrikesresor i sommar. Från och med den 13 juni kan symptomfria personer resa inom Sverige.”

Genom att du utelämnade väsentliga delar av innehållet så ändrade du budskapet i deras beslut från det korrekta till ett felaktigt.

Resa?
Jag pratade inte om resa i Sverige.
Utan om:
[…]” och bygger på att alla tar ett fortsatt stort personligt ansvar och följer rekommendationer om social distans[…]”

Ebba tog inte det ansvaret.
Alla vet också att Ebba som politiker träffar en mängd olika personer bl a vis och barn och rimligen riskerar att bli smittad. På det viset borde hon självklart ta hänsyn och följa rekommendationerna liksom vi alla.

Men som jag ser det, är inte Ebba vare sig försiktig med Esbjörn vad gäller att bedöma honom som person eller försiktig vad gäller restriktionerna.

Jag ser henne därför som en person som är en risktagare och som inte är en pålitlig person. Hon säger en sak, men agerar alltså inte själv som hon borde. Så blir det även i min bedömning av vad hon säger om vad som har hänt i begynnelsen av husaffären.

Esbjörns version skiljer sig väsentligt mot Ebbas. Det är inte säkert att Esbjörns heller stämmer fullt ut. Men något är helt galet i den här affären, det är helt klart.

Att Ebba i vissa ögon verkar rak och ståndsktig, det ser jag med helt andra ögon.

Jag ser en människa som måste ha det här huset till vilket pris som helst. Helt egoistiska skäl.

Hon bryr sig varken om Esbjörn, lagen. Restriktioner eller om att hon skadar sitt parti.
2022-01-20, 15:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tänk om han hade ramlat med cykeln, snubblat på tröskeln, blivit nerslagen och rånad, blivit påkörd av en smitare, fått en trädgren i huvudet, satt en morotskaka i halsen, halkat i duschen eller sprängt aortan efter en nysning. Hade även det varit Ebba Busch fel…..?

Det är riskfyllt att kliva upp ur sängen varje morgon och man dör till slut även om man väljer att ligga kvar.

Din fråga är helt ovidkommande för fastighetstvisten eftersom den enbart beror på att Esbjörn Bolin, helt covidfri, esbjörnade sin försäljning.

Vill du kasta skit på en politisk motståndare så gör det med sakliga argument, inte sånt trams som du håller på med här.

Ok, så ditt argument är att man kan råka ut för vilken olycka som helst och därför behöver inte Ebba ta hänsyn till restriktionerna trots att Esbjörn är runt 80 år?

Politisk motståndare? Var har du fått det ifrån? Vad vet du om var jag står politiskt????

Du blandar ihop korten och klistrar på mig en massa som du inte vet ett skit om.

Mina argument handlar om hur omoraliskt Ebba som medmänniska och som politiker agerar mot en gammal man som inte har alla hästar hemma. En person som helt uppenbarligen visar sig vara lite egen ( var att se hur tomt och hus ser ut t ex) och att Ebba tar en förbaskat massa risker hela tiden, allt för att tillskansa sig fastigheten. Hon bryr sig inte om något annat, trots Esbjörns ålder, trots pandemi, trots lagar som hon själv agerar för, trots rubriker och att partiet tagit skada.
2022-01-20, 15:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Tänk om du hade läst på lite innan du kommer med dina inlägg.
Tänk om det hade funnits någon substans i dina lögner.
Tänk om vi hade sluppit dina teoretiska diskussioner.

Ebba har inte haft covid och har uppenbarligen inte kunnat smitta Esbjörn.

Om Esbjörn har haft covid har inte framkommit och är fullständigt irrelevant.

EXAKT vilken lögn?
2022-01-20, 15:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var Esbjörn Bolin som sade i polisförhör att kontraktet skrevs 15.00 senare sade han att det skedde i månljuset av två kandelabrar. Tror du att båda påståendena är sanna?

Vad sade han?
Jag har läst polisförhöret och ingenstans kan jag läsa att det står att han har papper på att firman var där den dagen.

Att det är Esbjörn som ljuger, det är din och ”skeptisk” spekulation. Om det inte finns bevis genom att det finns ett bevis från röjningsföretsget att de inte var där.

Jag har inte heller sett att Esbjörns påstående har emotsagts av Ebba eller någon annan?

Så på vilket sätt VET ni att Esbjörn ljuger?
2022-01-20, 15:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Enligt Ebbas mor var de där den 30/8 och ett par dagar senare. Fanns med i en artikel i tidningen. Var nog ingen firma, utan släkt och vänner, som röjde.

Att det skulle ha röjts på kontraktsdagen tror jag inte på. Hur lång tid har de inte hållit på och röjt, för så lite resultat? Då borde det också finnas fler potentiella vittnen vad som hände före/efter kontraktsskrivningen.

Ja, det har jag också läst.
Hon nämner att Ebba röjde sly då i den artikel jag läste (ab 9/4- 21).

För mig betyder det inte att det kan ha visst inträffat att man röjde med motorsåg och med röjsax 20 augusti och 39 augusti röjdes det sly.
2022-01-20, 15:36
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Att du tolkar det som att jag menar att Esbjörn inte alls har något ansvar är ju väldigt larvigt.

Om en part inte tar sitt ansvar, betyder det naturligtvis inte att det är fritt fram att skita i restriktionerna.

Ebba har sitt eget ansvar. Hur man än vrider på det har hon sitt ansvar eller hur?

.

Du skriver att det inte har någon betydelse om Esbjörn smittar någon.
Vet du inte vad du skriver?
Citat:

Det har absolut ingen betydelse varför Esbjörn inte verkar ha tagit ansvar över restriktionerna och sin egen eller andras hälsa.

2022-01-20, 15:38
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ja, det har jag också läst.
Hon nämner att Ebba röjde sly då i den artikel jag läste (ab 9/4- 21).

För mig betyder det inte att det kan ha visst inträffat att man röjde med motorsåg och med röjsax 20 augusti och 39 augusti röjdes det sly.

39 augusti?

Har du en egen kalender?
2022-01-20, 15:39
Medlem
Citat:
Resa?
Jag pratade inte om resa i Sverige.
Utan om:
[…]” och bygger på att alla tar ett fortsatt stort personligt ansvar och följer rekommendationer om social distans[…]”

Ebba tog inte det ansvaret.
Alla vet också att Ebba som politiker träffar en mängd olika personer bl a vis och barn och rimligen riskerar att bli smittad. På det viset borde hon självklart ta hänsyn och följa rekommendationerna liksom vi alla.

Men som jag ser det, är inte Ebba vare sig försiktig med Esbjörn vad gäller att bedöma honom som person eller försiktig vad gäller restriktionerna.

Jag ser henne därför som en person som är en risktagare och som inte är en pålitlig person. Hon säger en sak, men agerar alltså inte själv som hon borde. Så blir det även i min bedömning av vad hon säger om vad som har hänt i begynnelsen av husaffären.

Esbjörns version skiljer sig väsentligt mot Ebbas. Det är inte säkert att Esbjörns heller stämmer fullt ut. Men något är helt galet i den här affären, det är helt klart.

Att Ebba i vissa ögon verkar rak och ståndsktig, det ser jag med helt andra ögon.

Jag ser en människa som måste ha det här huset till vilket pris som helst. Helt egoistiska skäl.

Hon bryr sig varken om Esbjörn, lagen. Restriktioner eller om att hon skadar sitt parti.
Du bara sprider skitsnack och hat.

Esbjörn har tydligen inget eget ansvar för vad han gör. Du tycker att allt är hennes fel och hittar på egna bedömningar av fakta för detta.

Du missade det väsentliga i länken, dvs att spridningen minskade så att restriktionerna minskades.
Eller rättare sagt, du nonchalerade det eftersom det gick emot din skitspridaragenda.
2022-01-20, 15:42
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Vad sade han?
Jag har läst polisförhöret och ingenstans kan jag läsa att det står att han har papper på att firman var där den dagen.

Att det är Esbjörn som ljuger, det är din och ”skeptisk” spekulation. Om det inte finns bevis genom att det finns ett bevis från röjningsföretsget att de inte var där.

Jag har inte heller sett att Esbjörns påstående har emotsagts av Ebba eller någon annan?

Så på vilket sätt VET ni att Esbjörn ljuger?

Vilken firma är det som har röjt sly?

Din fantasi har tydligen inga gränser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in