2022-01-20, 15:47
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
och att partiet tagit skada.

Fantastiskt vad du och andra hatpredikanter månar om partiet.
Det finns andra trådar där du kan spy ut ditt hat mot KD. I denna tråden så håller vi oss till fastighetsaffären.
2022-01-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Vilken firma är det som har röjt sly?

Din fantasi har tydligen inga gränser.
Knäpparen verkar förvirrad i sin logik och text. Har bla tydliga problem med dubbla negationer i samma mening. Omöjligt att förstå vad som menas…..
2022-01-20, 15:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Du bara sprider skitsnack och hat.

Esbjörn har tydligen inget eget ansvar för vad han gör. Du tycker att allt är hennes fel och hittar på egna bedömningar av fakta för detta.

Du missade det väsentliga i länken, dvs att spridningen minskade så att restriktionerna minskades.
Eller rättare sagt, du nonchalerade det eftersom det gick emot din skitspridaragenda.

Du läser inte som jag gör.
Det väsentliga var visserligen att vissa restriktioner lättades, men att ansvaret att att hålla distans var det viktigaste, eftersom det var så smittan fördes vidare, genom personliga kontakter:

” Enligt Folkhälsomyndigheten är det inte resor i sig som sprider smitta utan de sociala kontakterna, därför är det viktigt att var och en fortsatt tar stort personligt ansvar och följer råden om försiktighet och social distansering. Läget är fortfarande allvarligt och övriga restriktioner om exempelvis trängsel på serveringar och rekommendationer för riskgrupper ligger kvar. Om kurvan över svårt sjuka vänder uppåt igen kan nya restriktioner bli aktuella.”

https://www.regeringen.se/artiklar/2020/06/lattade-reserestriktioner-i-sommar/
2022-01-20, 15:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fantastiskt vad du och andra hatpredikanter månar om partiet.
Det finns andra trådar där du kan spy ut ditt hat mot KD. I denna tråden så håller vi oss till fastighetsaffären.

Varför klipper du och klistrar i mitt inlägg?
2022-01-20, 15:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det väsentliga var visserligen att vissa restriktioner lättades, men att ansvaret att att hålla distans var det viktigaste, eftersom det var så smittan fördes vidare, genom personliga kontakter:

” Enligt Folkhälsomyndigheten är det inte resor i sig som sprider smitta utan de sociala kontakterna, därför är det viktigt att var och en fortsatt tar stort personligt ansvar och följer råden om försiktighet och social distansering. Läget är fortfarande allvarligt och övriga restriktioner om exempelvis trängsel på serveringar och rekommendationer för riskgrupper ligger kvar. Om kurvan över svårt sjuka vänder uppåt igen kan nya restriktioner bli aktuella.”

Bevisa att Esbjörn och Ebba inte har iakttagit försiktighet och social distansering vid sina träffar i samband med försäljningen.

Vi betackar oss för dina fantasier.
2022-01-20, 15:59
Medlem
Citat:

Precis, det väsentliga var att restriktionerna minskades tack vare minskad spridning. Vilket vi även kunde notera förra sommaren.

Av inlagorna framgår att Ebba genom Katrin försökte få till möten och att de skulle hållas covidsäkra.
Ingen visar att deras få träffar smittat nån av dem, alltså har det skötts tillfredsställande.

Slutsats, finns inget som visar nåt annat än att träffarna skötts enligt rekommendationerna.

Du kan lägga ner skitsnacket och tacksamt notera att det sköttes alldeles ypperligt.
2022-01-20, 16:03
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Knäpparen verkar förvirrad i sin logik och text. Har bla tydliga problem med dubbla negationer i samma mening. Omöjligt att förstå vad som menas…..

Logik verkar inte vara hans starka sida, verkar däremot vara lättretlig 😂
2022-01-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ok, så ditt argument är att man kan råka ut för vilken olycka som helst och därför behöver inte Ebba ta hänsyn till restriktionerna trots att Esbjörn är runt 80 år?

Politisk motståndare? Var har du fått det ifrån? Vad vet du om var jag står politiskt????

Du blandar ihop korten och klistrar på mig en massa som du inte vet ett skit om.

Mina argument handlar om hur omoraliskt Ebba som medmänniska och som politiker agerar mot en gammal man som inte har alla hästar hemma. En person som helt uppenbarligen visar sig vara lite egen ( var att se hur tomt och hus ser ut t ex) och att Ebba tar en förbaskat massa risker hela tiden, allt för att tillskansa sig fastigheten. Hon bryr sig inte om något annat, trots Esbjörns ålder, trots pandemi, trots lagar som hon själv agerar för, trots rubriker och att partiet tagit skada.
Du sätter fingret på vad som är ett måste om man förvarar Ebbas oärliga och brottsliga agerande för att sno åt sig Esbjörns hus. En genuin oärlighet vilket manifesteras i klanens vilda påhopp på dig. Den schizofrena och blankpolerade bilden av den upphöjda Ebba Busch får absolut inte repas av hennes grymma behandling av gamlingen därför ljugs den bort.
Senast redigerad av 90510 2022-01-20 kl. 16:18.
2022-01-20, 16:17
Medlem
Citat:
Resa?
Jag pratade inte om resa i Sverige.
Utan om:
[…]” och bygger på att alla tar ett fortsatt stort personligt ansvar och följer rekommendationer om social distans[…]”

Ebba tog inte det ansvaret.
Alla vet också att Ebba som politiker träffar en mängd olika personer bl a vis och barn och rimligen riskerar att bli smittad. På det viset borde hon självklart ta hänsyn och följa rekommendationerna liksom vi alla.

Men som jag ser det, är inte Ebba vare sig försiktig med Esbjörn vad gäller att bedöma honom som person eller försiktig vad gäller restriktionerna.

Jag ser henne därför som en person som är en risktagare och som inte är en pålitlig person. Hon säger en sak, men agerar alltså inte själv som hon borde. Så blir det även i min bedömning av vad hon säger om vad som har hänt i begynnelsen av husaffären.

Esbjörns version skiljer sig väsentligt mot Ebbas. Det är inte säkert att Esbjörns heller stämmer fullt ut. Men något är helt galet i den här affären, det är helt klart.

Att Ebba i vissa ögon verkar rak och ståndsktig, det ser jag med helt andra ögon.

Jag ser en människa som måste ha det här huset till vilket pris som helst. Helt egoistiska skäl.

Hon bryr sig varken om Esbjörn, lagen. Restriktioner eller om att hon skadar sitt parti.

Har det någon bäring på huruvida avtalet är giltigt eller inte ?
Det som tråden handlar om.
Dina antipatier mot Ebba passar nog bättre i skvallertråden om henne.
2022-01-20, 16:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du skriver att det inte har någon betydelse om Esbjörn smittar någon.
Vet du inte vad du skriver?

Inte för hur Ebba ska agera.
Om Esbjörn inte verkar ta hänsyn till hur de möts, ska inte Ebba skita i restriktionerna.

De borde inte vistats när varandra inomhus.
2022-01-20, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Har det någon bäring på huruvida avtalet är giltigt eller inte ?
Det som tråden handlar om.
Dina antipatier mot Ebba passar nog bättre i skvallertråden om henne.
Antipatierna mot Ebba beror på hennes grymhet mot Esbjörn. Fult att påstå något annat.
2022-01-20, 16:27
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Inte för hur Ebba ska agera.
Om Esbjörn inte verkar ta hänsyn till hur de möts, ska inte Ebba skita i restriktionerna.

De borde inte vistats när varandra inomhus.

De har inte vistats nära varandra inomhus utan har iakttagit de rekommendationer om att hålla distans som FHM har givet under den aktuella perioden.

Du har tydligen dålig koll på vad rekommendationerna från FHM innebar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in