2022-01-14, 18:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Han har haft hjälp med allt detta sedan 2020, så inte ligger han efter i att få ordning på sin oreda.
Det finns 9 ombud, 1 generalfullmakt MPL + Majkgård som sköter marktjänst och hygien åt honom.
Ansvaret åvilar helt och hållet de ovan uppräknade, de hava som sin uppgift att ombesörja all oreda.
Ja du illustrerar det så bra vilken jävla oreda Ebba åsamkat den då lite egne gamle mannen med sitt lilla exteriört medfarna hus på den mycket värdefulla tomten som Ebba vill ha.
2022-01-14, 19:07
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Advokater är ibland kända för att begå grov oskicklighet och bli avvisade från rättegångar. Det är något som borde ha skett när det gäller Binninge och som förmodligen kommer att ske vad Tersaeus anbelangar. Hovrätten kommer enligt en fågel som viskade att ha synpunkter på hans förfalskade fastighetsvärdering och att han aviserat att han tänkt inkomma med ytterligare värderingar utan att de namngivna mäklarna accepterat uppdragen. Det är grov oskicklighet.
Är det inte en fjäder av en höna det där med den där bilden å prisuppgift. Rätten ser såklart vad det är nämligen bara tafflighet - enligt vad jag som hastigast sett det här hävdats. En så dålig "förfalskning" är inte att betrakta som ett brott.
2022-01-14, 19:09
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Så oerhört tragisk för Esbjörn om det blir så. Men har Esbjörns ombud gjort sig skyldig till något oskick är det ju inte Esbjörns fel. Då hoppas vi att rätten skjuter upp förhandlingar och ger honom tid att skaffa ny hjälp.

Merrybum, Esb betalar tusentals kronor i timmen för vart och en av sina ombud med fullmakt och Esb har nu fyra stycken i förstafemman och ett antal andra som supportar dess som Esb också betalar.

Bara för mötet då Esb ansågs sig tvingad att skriva på förlikningen av sina egna ombud, betalade Esb med säkerhet ett femsiifrigt belopp (fyra ombud, några med restid mm, några timmar på plats, säg lågt räknat 2000-3000 kr/h per ombud). Jag finner det magstarkt att det finns personer som hejar på att Esb ska fortätta processen, som har varit utsiktslös i över ett år, och orsaka Esb denna skada.

Jag hoppas verkligen inte att det finns ytterligare parter i form av t.ex politiska partier mm, i bakgrunden som sponsrar Esbs processande, men iom att Esb inte har något problem med att ösa pengar över processen och anställa mer och mer ombud, så känns det mer och mer möjligt. Det skulle då vara en av de största skandalerna i svensk historia.

Esb mjölkas nu på allt det Esb äger fortfarande av sina egna ombud, inklusive det Esb har erlagts av EB i köpeskillning då Esb överförde ägandet av fastigheten till EB. Även detta en skandal utan de flestas like.
Senast redigerad av Xiu 2022-01-14 kl. 19:21.
2022-01-14, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Börja tala sanning istället!
akt bil103
Bl 103 var INTE från MUF. Det var inför HUF som blev inställd. Håll ordning på fakta.
2022-01-14, 19:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Merrybum, Esb betalar tusentals kronor i timmen för vart och en av sina ombud med fullmakt och Esb har nu fyra stycken i förstafemman och ett antal andra som supportar dess som Esb också betalar.

Bara för mötet då Esb ansågs sig tvingad att skriva på förlikningen av sina egna ombud, betalade Esb med säkerhet ett femsiifrigt belopp (fyra ombud, några med restid mm, några timmar på plats, säg lågt räknat 2000-3000 kr/h per ombud). Jag finner det magstarkt att det finns personer som hejar på att Esb ska fortätta processen, som har varit utsiktslös i över ett år, och orsaka Esb denna skada.

Jag hoppas verkligen inte att det finns ytterligare parter i form av t.ex politiska partier mm, i bakgrunden som sponsrar Esbs processande, men iom att Esb inte har något problem med att ösa pengar över processen och anställa mer och mer ombud, så känns det mer och mer möjligt. Det skulle då var en av de stärsta skandalerna i svensk historia.

Esb mjölkas nu på allt det Esb äger fortfarande av sina egna ombud, inklusive det Esb har erlagts av EB i köpeskillning då Esb överförde ägandet av fastigheten till EB. Även detta en skandal utan de flestas like.
min feting

Andra inlägget nu på kort tid som snackar i dessa termer.....är det för att man ska triggas igång å anklaga KD för att stödja Ebba. Vilket parti är Esbjörn medlem i eller röstar på?

Som jag tidigare skrivit.......Esbjörn är nog nu beredd å gå all-in i detta. Kom ihåg att han erbjöd Ebba 1,5 miljoner eller var det bara en för att Ebba skulle hålla ord och inte tvinga honom å sälja.

Så sorgligt det hela....saknar allt motstycke....det är SKANDALEN och EBBA ingen annan är den skyldige enligt Guds nionde budord.
2022-01-14, 19:25
Medlem
Citat:
Så oerhört tragisk för Esbjörn om det blir så. Men har Esbjörns ombud gjort sig skyldig till något oskick är det ju inte Esbjörns fel. Då hoppas vi att rätten skjuter upp förhandlingar och ger honom tid att skaffa ny hjälp.
Katrin hade kunnat begära av UT att barnskändaren binninge sparkas ut som ombud pga oskicklighet, men han har uppenbarligen inte varit tillräcklig oskicklig för att hon skulle gå så långt. Det feta lilla svinet vet att hålla sig precis på gränsen.

Med idioten Tersaeus är det en annan sak.
Jag vet inte hur vanligt det är att att en domstol sparkar ut ett ombud och uppmanar parten att skaffa någon annan -som inte kluddar- i stället, men jag vet att det inträffade en gång för några år sedan.

Esbjörns ombud ,grisen binninge, har dock definitivt gjort sig skyldig till "oskick". Både i den här saken och gentemot sin ex-sambos dotter. Ävenså idioten Tersaeus som t.o.m. stavar med arslet.
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Kontrollera gärna själv, aktbil 103, sammanställning där citatet kommer från.

Akt.bil 49 MUF (bli.1 till MUF akt.bil 51)
Akt.bil 51 sammanställning MUF
Dessa bilagor gäller MUF och vad som där sades.

Akt.bil 103 är sammanställningen innan HF dvs. efter att ytterligare bilagor inkommit.
Bl.a redogörelse av vilka vittnesmål som ska lämnas o tillägg till omständigheterna av Esbjörn.
Där finns nämnt Majkgård som skulle vittna om att Ebba ville ”köpa eller hyra”.
Håll gärna reda på vilka bilagor som gäller vad och vad rubriceringen säger.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Som jag tidigare skrivit.......Esbjörn är nog nu beredd å gå all-in i detta. Kom ihåg att han erbjöd Ebba 1,5 miljoner eller var det bara en för att Ebba skulle hålla ord och inte tvinga honom å sälja.

Hoppas att han sparar undan lite pengar för att betala till skatteverket.
Du vet, den där lilla onödiga kostnaden pga att hans kära vänner och juridiska ombud verkar ha glömt informera honom om att han skulle deklarerat försäljningen
OAVSETT om han ANSER att han sålt eller inte
2022-01-14, 19:28
Medlem
Varför bryr sig hatarna så mycket om gud? Vi andra bryr oss om lag och rätt, samt moral.
2022-01-14, 19:32
Medlem
Citat:
Hur mycket tid och hjälp behöver han. Det har gått ett drygt år och hjälparna har avlöst varandra. Han kanske borde rådfråga Ebba Busch om hur man hittar en duktig advokat?
2022-01-14, 19:35
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Hoppas att han sparar undan lite pengar för att betala till skatteverket.
Du vet, den där lilla onödiga kostnaden pga att hans kära vänner och juridiska ombud verkar ha glömt informera honom om att han skulle deklarerat försäljningen
OAVSETT om han ANSER att han sålt eller inte
För jävligt, ja Esbjörn har verkligen fått sånt oerhört lidande av Ebba. Inte heller här rår Esbjörn för situationen. Han hänger helt enkelt inte med från innan Ebba klampade in och nu är det stört omöjligt för honom att se alla turer å inte blir han hjälpt av dåliga ombud som du så riktigt påpekar. Ja jag hoppas också som du att han får pengar över till detta så han slipper dö med skulder - med hus eller inte....
2022-01-14, 19:35
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
min feting

Andra inlägget nu på kort tid som snackar i dessa termer.....är det för att man ska triggas igång å anklaga KD för att stödja Ebba. Vilket parti är Esbjörn medlem i eller röstar på?

Så sorgligt det hela....saknar allt motstycke....det är SKANDALEN och EBBA ingen annan är den skyldige enligt Guds nionde budord.

Kubun, någonstans får Esb resurser som Esb inte efter att möjligen avyttrat de fastigheter Esb har. Pensionen räcker inte heller för att täcka upp denna mängd av ombud samt nedlagda timmar de gör för tusentals kronor i timmen.

Glöm inte att kronofogden var efter Esb för inte så länge sedan.

Att Esb inte har rätt i den fråga han driver, och inte heller kommer att få rätt är en fråga. Men även juridiskt mindre intellektuellt bemadlade har det sista året ansett att det är bortkastade pengar att Esb driver detta vidare.

Du kanske borde fundera på om det är dags för Esb att stämma sina egna ombud för sitt dåliga arbete, eller om Esb inte gör detta fundera på om kan var någon annan som står för Esbs fakturor,.

För länge sedan angav jag att Esbs kostnader för ombud borde vara sexsiffrigt redan då, nu kan det ev vara sjusiffrigt av Esbs skattade pengar och jag antar att man inte får göra avdrag för detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in