Citat:
Ursprungligen postat av
TonyBergman
Tror inte intervjun kommer påverka MP positivt iallafall. Deras väljare ( Yngre mest kvinnor i storstäderna) kollar knappast på 30-minuter. Men tveksamma sossar blev nog inte direkt imponerande av intervjun. Och det kan vara just dom tveksamma sossarna som avgör MP 4%.
Som du är inne på kommer det vara MSM i sommar som avgör. Får vi likt 2018 en väldigt torr och varm sommar med skogsbränder osv? Ja det kommer garanterat hjälpa MP. Greta får rösta i år, kommer hon driva en opinion för MP? Tveksam men tror MP gärna skulle utnyttja henne och få med sig "hennes generation".
Men om man jämför mot 2018-nått år sen tycker jag mig se en skillnad hos många journalister. Expressen t.ex har vart rätt kritiska mot MP senaste åren mot tidigare.
Folk överlag verkar rätt trötta på MP. Personligen har jag rätt blandad i mitt umgänge, moderater, sossar, lite vänsterpartister lite sdare och några liberaler. Gemensamt är att alla hatar MP.
Jag har nog ett likartat intryck. Det var svårt i umgängeskretsen i jul- och nyårshelgerna att märka av någon som förespråkade MP. I kylan. Men, det kan förstås ändra sig. Detta är en av de mest intressanta opinionsfrågorna i år, att se hur MP kommer att gå, och i efterhand försöka analyser vad som till slut fällde avgörandet, oavsett hur det går.