Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
Så behändigt att du missade huvuddelen och det viktigaste i den länk du tillhandahöll:
” Från den 13 juni får symptomfria personer resa inom Sverige. Beslutet baseras på en minskad smittspridning i landet och bygger på att alla tar ett fortsatt stort personligt ansvar och följer rekommendationer om social distans.”
” Torsdag den 4 juni höll statsminister Stefan Löfven pressträff tillsammans med vice statsminister Isabella Lövin, socialminister Lena Hallengren samt Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson. Där meddelades nya besked om reserestriktioner inom Sverige.
Symptomfria personer tillåts resa inom Sverige
De senaste veckorna har antalet människor som behöver vårdas på sjukhus minskat och flera regioner har kunnat utöka sin smittspårning och testning. Mot bakgrund av det och den fas Sverige nu befinner sig i kan regeringen ge nya besked om förutsättningar för inrikesresor i sommar. Från och med den 13 juni kan symptomfria personer resa inom Sverige.”
Genom att du utelämnade väsentliga delar av innehållet så ändrade du budskapet i deras beslut från det korrekta till ett felaktigt.
Resa?
Jag pratade inte om resa i Sverige.
Utan om:
[…]” och bygger på att alla tar ett fortsatt stort personligt ansvar och följer rekommendationer om social distans[…]”
Ebba tog inte det ansvaret.
Alla vet också att Ebba som politiker träffar en mängd olika personer bl a vis och barn och rimligen riskerar att bli smittad. På det viset borde hon självklart ta hänsyn och följa rekommendationerna liksom vi alla.
Men som jag ser det, är inte Ebba vare sig försiktig med Esbjörn vad gäller att bedöma honom som person eller försiktig vad gäller restriktionerna.
Jag ser henne därför som en person som är en risktagare och som inte är en pålitlig person. Hon säger en sak, men agerar alltså inte själv som hon borde. Så blir det även i min bedömning av vad hon säger om vad som har hänt i begynnelsen av husaffären.
Esbjörns version skiljer sig väsentligt mot Ebbas. Det är inte säkert att Esbjörns heller stämmer fullt ut. Men något är helt galet i den här affären, det är helt klart.
Att Ebba i vissa ögon verkar rak och ståndsktig, det ser jag med helt andra ögon.
Jag ser en människa som måste ha det här huset till vilket pris som helst. Helt egoistiska skäl.
Hon bryr sig varken om Esbjörn, lagen. Restriktioner eller om att hon skadar sitt parti.