2022-01-20, 05:12
Medlem
neuron-drones avatar
Har man ingen kontakt med kvinnor så tror man att folk ska se ut som i Hollywood.

Väldigt få kvinnor är ju feminister, men här på Flashback så tror man att finns det kvinnor med så blir det feminism. Automatiskt. Då är alla nästan feminister. Dvs då är alla fula. FB förstår inte att det som gör en feminist är om hen säger sig vara en. Man kan inte kolla in en ful tjej och sedan bestämma att hon är feminist.

Umgicks mycket med feminister som ung eftersom jag var aktiv vänster. De tjejerna var snygga såklart eftersom de var 18-20 år. Vem fan är inte snygg då?

Feminister ska tydligen vara tjocka och manliga. Asså Gudrun är ju som en pinne och inte ett dugg manlig.

Men det är den nya mansrörelsens största "sanning". Att alla kvinnor är likadana. Då har man inte träffat många.
Citera
2022-01-20, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Har man ingen kontakt med kvinnor så tror man att folk ska se ut som i Hollywood.

Väldigt få kvinnor är ju feminister, men här på Flashback så tror man att finns det kvinnor med så blir det feminism. Automatiskt. Då är alla nästan feminister. Dvs då är alla fula. FB förstår inte att det som gör en feminist är om hen säger sig vara en. Man kan inte kolla in en ful tjej och sedan bestämma att hon är feminist.

Umgicks mycket med feminister som ung eftersom jag var aktiv vänster. De tjejerna var snygga såklart eftersom de var 18-20 år. Vem fan är inte snygg då?

Feminister ska tydligen vara tjocka och manliga. Asså Gudrun är ju som en pinne och inte ett dugg manlig.

Men det är den nya mansrörelsens största "sanning". Att alla kvinnor är likadana. Då har man inte träffat många.
Mer eller mindre alla svenska kvinnor idag är feminister, dock är inte alla fula
Citera
2022-01-20, 06:29
Medlem
Sesuss avatar
-
Skiter i att dom e fula eller snygga.
Det går helt bort att hänga med en feminist mer än för knullet och trolleriet.
Feminister är sexistiska och oftast vänsterblivna.
Med andra ord inga mammor till mina barn.
Citera
2022-01-20, 06:30
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ännu en tråd för de socialt missanpassade källarpojkarna som är avundsjuka på "fula" tjejer/kvinnor som trots detta får ligga mer än källarpojkarna själva.
-
Är du fet och ful?
Citera
2022-01-20, 06:51
Medlem
Alice Perrin är jävligt sexig trots ring osv i näsan!
Citera
2022-01-20, 07:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Mer eller mindre alla svenska kvinnor idag är feminister, dock är inte alla fula

Mja, bara när en Feminist Syster™ 'förhör' henne. Kan tänka mig att knappt 20% tillber feminismen på tu man hand eller i mindre och bekväm grupp.

Dock, om du skriver "Mer eller alla svenska kvinnor idag är slavar under Systerskapet™" så skulle jag hålla med. Feminismens föredragna 'hack' av svenska kvinnor är just 'Systerskapet'. När väl injackad kan de tanka ner cryptoviruset.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-01-20 kl. 07:30.
Citera
2022-01-20, 09:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Och det är ju såhär som de flesta någorlunda balanserade vuxna resonerar utanför FB och mansrörelsen.

Jag har sett och lyssnat på många olika aktörer inom mansrörelsen. Många vettiga, många ovettiga. Vad de har gemensamt, har jag märkt, är att de rör sig i en egen liten bubbla. Detsamma som extremhögern och extremvänstern, detsamma som i stort sett alla extremister/idealister verkar göra. Det blir ensidigt och snävt ganska snabbt.
Citera
2022-01-20, 09:53
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Nu är ju trådstarten tolv år gammal, men är det inte ofta så att det är samma killar som säger "varför är alla feminister så fula?" som säger "Kvinnor är så ytliga. Eftersom jag bara är 1.78 lång så kommer kvinnor att diskriminera mig"?

Det är ju inte helt långsökt att tänka sig en diskussion där kvinnor frågar sig varför alla incels och MGTOW-snubbar är så fula, korta och feta.
Citera
2022-01-20, 12:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nu är ju trådstarten tolv år gammal, men är det inte ofta så att det är samma killar som säger "varför är alla feminister så fula?" som säger "Kvinnor är så ytliga. Eftersom jag bara är 1.78 lång så kommer kvinnor att diskriminera mig"?

Det är ju inte helt långsökt att tänka sig en diskussion där kvinnor frågar sig varför alla incels och MGTOW-snubbar är så fula, korta och feta.

Misstänker detsamma som du.

Båda lägren består av ytliga, störda och tråkiga människor.

För dem handlar det bara om utseende och knulla.

Kanske bottnar det i att många killar/män här verkar ligga på autism-spektrat och har därmed vissa svårigheter med att föra sig i sociala sammanhang och att läsa andra människor.
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-20 kl. 12:48.
Citera
2022-01-20, 13:00
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Jag kan tänka mig flera skäl till det återkommande "feminister är fula"-påståendet. T.ex:
- Personen som skriver eller säger det är ca 14 år.
- Personen tror att ful och fet är de värsta saker man kan säga om kvinnor.
- Personen är ovanligt ytlig och/eller ser kvinnors utseende som deras primära egenskap, alternativt anser att kvinnor är till för att behaga män med sitt utseende. Därför blir de provocerade av kvinnor som avviker från normen.
Citera
2022-01-20, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Mja, bara när en Feminist Syster™ 'förhör' henne. Kan tänka mig att knappt 20% tillber feminismen på tu man hand eller i mindre och bekväm grupp.

Dock, om du skriver "Mer eller alla svenska kvinnor idag är slavar under Systerskapet™" så skulle jag hålla med. Feminismens föredragna 'hack' av svenska kvinnor är just 'Systerskapet'. När väl injackad kan de tanka ner cryptoviruset.
Fatta nu nån gång att svenska kvinnor inte tillhör något som liknar ditt sektbrödraskap och din påtvingade tillbedjan.

Det existerar ingen motsvarighet hos svenska kvinnor till att bli förhörd av en Muslimbroder eller förslavande under Brödraskapet.
Citera
2022-01-20, 14:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kanske bottnar det i att många killar/män här verkar ligga på autism-spektrat och har därmed vissa svårigheter med att föra sig i sociala sammanhang och att läsa andra människor.

Huvudet på spiken där, skulle jag tro, även om jag inte har belägg för det. Besatta av rättvisa, och oförmögna till ömsesidighet. Då blir det så där tokigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in