2022-01-19, 13:42
Medlem
mishimas avatar
Bäste svenske högerbacken i allsvenskan föregående säsong var väl Johan Larsson? Kanske allt för offensiv för landslaget dock.
Citera
2022-01-19, 14:35
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag anser att Karlsson är en bättre spelare än Forsberg

Är Jesper Karlsson Sveriges bäste fotbollsspelare?
Citera
2022-01-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Han är grym asså, hehe. Men skulle vilja se han i en större liga innan jag säger att han är bättre än Foppa. Få med båda i landslaget på nått sätt tycker jag är självklart iaf.
Citera
2022-01-19, 15:24
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Dåligt formulerat av mig. Forsberg är såklart en mer fullutvecklad komplett spelare med erfarenhet och rutin från större ligor än Karlsson, men sedan är han 7 år äldre än Karlsson. Om vi jämför de både spelarna när Forsberg var 23 så presterade Jesper i en högre liga på en helt annan nivå. Sedan så är ju såklart inte framtiden säker och Jesper kan likagärna gå tillbaka i utvecklingen men som spelare tycker jag han håller en högre nivå och har mer potential i sig än Forsberg när han var i samma ålder. Forsberg hade också förmånen att komma till en klubb med en av Europas bästa träningsanläggningar. Om Jesper kommer till rätt miljö och fortsätter prestera så kan han få en explosionsartad karriär och bli en toppspelare.
Citera
2022-01-19, 15:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Dåligt formulerat av mig. Forsberg är såklart en mer fullutvecklad komplett spelare med erfarenhet och rutin från större ligor än Karlsson, men sedan är han 7 år äldre än Karlsson. Om vi jämför de både spelarna när Forsberg var 23 så presterade Jesper i en högre liga på en helt annan nivå. Sedan så är ju såklart inte framtiden säker och Jesper kan likagärna gå tillbaka i utvecklingen men som spelare tycker jag han håller en högre nivå och har mer potential i sig än Forsberg när han var i samma ålder. Forsberg hade också förmånen att komma till en klubb med en av Europas bästa träningsanläggningar. Om Jesper kommer till rätt miljö och fortsätter prestera så kan han få en explosionsartad karriär och bli en toppspelare.

Han skulle passa bra i Tottenham men arbetar han tillräckligt hårt hemåt?
Citera
2022-01-19, 15:38
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Tycker han slitit och jobbat hemåt i de flesta matcher. Han har blivit mycket bättre i defensiven. Sedan har han såklart ändå en del att jobba med men han utvecklas hela tiden. Lite orolig över hans senaste match dock, inte sett honom göra en sån dålig match tidigare. Hoppas det vänder i Cupen ikväll.
Citera
2022-01-19, 20:36
Medlem
Citat:

Det vet jag inte om jag kan hålla med om... och senast Spurs värvade från AZ var det en riktig flopp, jag hoppas Levi & Co plockar från högre hyllor än så. Nu för tiden spelar Janssen i Mexico. Han hade ett galet år i AZ så jag förstår att han värvades som backup just då, 27 mål och 9 assist i ligan den säsongen.

Drömmen hade ju varit Dusan Vlahovic... det tror jag är en spelare som det är värt att spränga banken för.
Citera
2022-01-19, 21:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det vet jag inte om jag kan hålla med om... och senast Spurs värvade från AZ var det en riktig flopp, jag hoppas Levi & Co plockar från högre hyllor än så. Nu för tiden spelar Janssen i Mexico. Han hade ett galet år i AZ så jag förstår att han värvades som backup just då, 27 mål och 9 assist i ligan den säsongen.

Drömmen hade ju varit Dusan Vlahovic... det tror jag är en spelare som det är värt att spränga banken för.

Vlahovic verkar vara på väg till Arsenal om han går till PL.
Citera
2022-01-19, 21:18
Medlem
Citat:
Vlahovic verkar vara på väg till Arsenal om han går till PL.

Det hade varit absolut sämsta tänkbara, dags att spränga banken och buda över dom.
Citera
2022-01-20, 14:11
Medlem
Om Elanga fortsätter utvecklas i den här takten vore det spännande med en 4-2-3-1-uppställning på sikt. En tänkbar elva om ett par år?

Olsen
Krafth, Lindelöf, Nilsson, Augustinsson
Svanberg, Ekdal
Kulusevski, Forsberg, Elanga
Isak

Väljer Joakim Nilsson bredvid Lindelöf då jag ser honom som det minst dåliga alternativet på sikt. Danielson är för ojämn och Helander har tyvärr svårt att få ordning på skadorna.
Citera
2022-01-20, 15:20
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Om Elanga fortsätter utvecklas i den här takten vore det spännande med en 4-2-3-1-uppställning på sikt. En tänkbar elva om ett par år?

Olsen
Krafth, Lindelöf, Nilsson, Augustinsson
Svanberg, Ekdal
Kulusevski, Forsberg, Elanga
Isak

Väljer Joakim Nilsson bredvid Lindelöf då jag ser honom som det minst dåliga alternativet på sikt. Danielson är för ojämn och Helander har tyvärr svårt att få ordning på skadorna.

Trevlig elva gillar.

Skulle öppna för Karlsson och Wålemark (om han gör det bra i Feyenoord) Karlsson och Elanga gör upp om sin kant och Wålemark-Kulusevski gör upp om sin. Vid ett defensivt behov kan Claesson bytas in istället mot Kulusevski.

Spännande att vi har många unga spelare på gång nu. Dags att fasa ut spelare som Quaison, Danielson, Olsson, Thelin och Zlatan. Vi har yngre kvalitet på deras positioner idag.
Citera
2022-01-20, 15:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Trevlig elva gillar.

Skulle öppna för Karlsson och Wålemark (om han gör det bra i Feyenoord) Karlsson och Elanga gör upp om sin kant och Wålemark-Kulusevski gör upp om sin. Vid ett defensivt behov kan Claesson bytas in istället mot Kulusevski.

Spännande att vi har många unga spelare på gång nu. Dags att fasa ut spelare som Quaison, Danielson, Olsson, Thelin och Zlatan. Vi har yngre kvalitet på deras positioner idag.

Quaison bör vara kvar men de andra fyra har gjort sitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in