2022-01-19, 15:02
Medlem
Till er som vill testa red bubble metoden och få ut så mycket det går av kratomet:

https://kratomgeek.com/the-kratom-red-bubble-technique/

<3
Citera
2022-01-19, 17:48
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeVippen
--- Green Maeng Da från SS, hur är kvalitén på dem?

Läste en tidigare post som fick mig att beställa från SS igen och jag håller med, Green Maeng Da var bra. Färgen och doften är lite tråkig för att vara grön men det sjunker fort, är lättblandat och känns potent.
Senast redigerad av Oucho.Sparks 2022-01-19 kl. 17:51.
Citera
2022-01-19, 18:02
Medlem
Får se om man testar någon annan med bra rykte nästa gång, t. ex TT. Har på sistone kört mest SS pga pris och har oftast varit bra nog. Har samplat en del nu under vintern och jag har bäst upplevelser av Red Borneo. Men några som jag inte har testat ännu, t. ex green maeng da.
Citera
2022-01-19, 18:54
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NationalTreasure
Till er som vill testa red bubble metoden och få ut så mycket det går av kratomet:

https://kratomgeek.com/the-kratom-red-bubble-technique/

<3
Uppnår man önskad effekt genom att röra ut kratom med citronsaft och hett vatten och sen frysa in det och sen tina upp det och dricka allt?
Citera
2022-01-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Uppnår man önskad effekt genom att röra ut kratom med citronsaft och hett vatten och sen frysa in det och sen tina upp det och dricka allt?

Jajamensan! Rätt ballt ochså den där röda bubblan som bildas i frysen. Ett tips om man inte pallar göra så varje kväll är att göra en större mängd och sedan portionera ut denna.

Må bäst!
Mvh
Citera
2022-01-19, 19:40
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NationalTreasure
Jajamensan! Rätt ballt ochså den där röda bubblan som bildas i frysen. Ett tips om man inte pallar göra så varje kväll är att göra en större mängd och sedan portionera ut denna.

Må bäst!
Mvh

ok. jag fick förvisso en bubbla men inte var den röd.
men jag får väl se om isen känns annorlunda än drycken skulle när den smält.

Vet inte hur noga steget i början är med att det ska vara syra. Jag hade ingen citron utan blandade ut med nån apelsinläsk.
Citera
2022-01-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
ok. jag fick förvisso en bubbla men inte var den röd.
men jag får väl se om isen känns annorlunda än drycken skulle när den smält.

Vet inte hur noga steget i början är med att det ska vara syra. Jag hade ingen citron utan blandade ut med nån apelsinläsk.

Det är såklart väldigt viktigt. Inte kan du ha läsk inte haha! Färsk citron kör jag.
Citera
2022-01-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Läste en tidigare post som fick mig att beställa från SS igen och jag håller med, Green Maeng Da var bra. Färgen och doften är lite tråkig för att vara grön men det sjunker fort, är lättblandat och känns potent.
Efter att ha provat SS Green Maeng Da i 2 dagar nu måste jag säga att jag är överraskat positiv. Den är väldigt potent. Ger mycket på väldigt lite, har provat en halv tesked som minst och även där får jag en positiv upplevelse som varar en längre tid.

Rekommenderar GMD från SS!
Citera
2022-01-19, 21:24
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Efter att ha provat SS Green Maeng Da i 2 dagar nu måste jag säga att jag är överraskat positiv. Den är väldigt potent. Ger mycket på väldigt lite, har provat en halv tesked som minst och även där får jag en positiv upplevelse som varar en längre tid.

Rekommenderar GMD från SS!

Ja, den är potent i låg dos men sen handlar det om variation (mellan bra pulver) tycker jag. Men GMD från SS är både billig och potent. Hjälpte mig nyligen att kliva ur andra saker utan problem.
Citera
2022-01-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Ja, den är potent i låg dos men sen handlar det om variation (mellan bra pulver) tycker jag. Men GMD från SS är både billig och potent. Hjälpte mig nyligen att kliva ur andra saker utan problem.

Absolut så är det med största sannolikhet.

Grattis min vän, kul att höra!
Citera
2022-01-19, 23:46
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
I see! Du har väl helt enkelt blivit inbiten på kratomet hehe. Jag kan få ett lätt överhängande illamående vid större doser mer frekvent under dagen.
Då har jag ändå ätit opiater relativt mycket förr.

Kan nog tänkas att jag blivit lite väl inbiten på kratomet. Var länge sedan som jag blev riktigt illamående av kratom, och skönt är det att slippa det. Men jag tar som inte större mängder på en gång, utan jag tar istället mycket under en dag. Är jag ledig så blir det att jag nästan en gång i timmen fyller ett glas med en tesked med kratom.

Toleransen på kratom sjunker också ganska fort, när jag haft ett uppehåll även om det inte varit lång, så känner jag direkt mera effekt när jag börjar igen med kratomet.
Citera
2022-01-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Kan nog tänkas att jag blivit lite väl inbiten på kratomet. Var länge sedan som jag blev riktigt illamående av kratom, och skönt är det att slippa det. Men jag tar som inte större mängder på en gång, utan jag tar istället mycket under en dag. Är jag ledig så blir det att jag nästan en gång i timmen fyller ett glas med en tesked med kratom.

Toleransen på kratom sjunker också ganska fort, när jag haft ett uppehåll även om det inte varit lång, så känner jag direkt mera effekt när jag börjar igen med kratomet.
Skönt att slippa illamåendet. För så fort jag tar pyttelite för mycket så kan jag lätt få illamåendet. Så det är en hårfin gräns på för mycket/lite för mig på kratom.

En gång i timmen :W då hade jag kaskadaspytt kan jag lova fy f a n!

Det är åt båda håll? När du börjar igen byggs toleransen upp väldigt fort igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in