Citat:
Ursprungligen postat av
carlitos
Verkligen!? Känns det trovärdigt att Stig skulle ljuga om något som inte kan ge honom alibi utan enbart är dumt? Som MOPspanaren skrev finns ju fakta i utpasseringssystemet.
Detta är sjuka påståenden men visar en rätt bra och tydlig bild på vad man tar till för att försöka förstärka teorin. Resultatet med alla dessa felaktiga påståenden blir klart motsatt. Teorin dör.
Det vi
vet är att SE har senarelagt sin utstämplingstid vid flera tillfällen. Om han sedan kände till att klockan gick före och hoppades den skulle ge honom alibi vet jag inte men han hade nog inte räknat med att den skulle stämmas av mot Fröken Ur. Nåja, just den delen är bara spekulationer, det vi vet är att han
konsekvent senarelagt tiden jämfört med den tid han fick av RB. Vid rättegångarna tog han dessutom i lite extra, kanske för att han då ansåg att 23.20 som han nämnde inledningsvis inte var tillräckligt säker, och han hade nu en exakt tidpunkt för mordet att förhålla sig till. Han blev lite paff när hans lögn(er) plötsligt ifrågasattes, det var han ju inte van vid. Jag tror att han var lite rädd för advokat Liljeroos, åklagaren däremot köpte hans lögn från tingsrätten rakt av, och SE kände sig ganska trygg med honom. Han skämtade till och med om språngmarschen in i gränden, "
som gammal sprinter ville jag se hur fort det gick" och åklagaren skämtade tillbaka, "
hur fort gick det?". SE skrattade lättat.