Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Du läser boken som fan läser bibeln.
Barnen berövades en normal uppväxt. Ingen skola, inget socialt liv utanför familjen. Avklippta familjeband. Nada. Att hylla dessa föräldrar som du nu gör gör mig illamående.
Du, liksom de enögda författarna, undviker att kritiskt granska föräldrarnas beteende, främst mamman som är den aktiva partern.
Är du verkligen helt klar över vad du skriver?
”Du läser boken som fan läser bibeln.“
Hur läser en biskop eller påven bibeln? Jo, med svansen mellan benen och böjt huvud. Halleluja. Hur läser fan samma bok? Jo, med illvillig och kritisk noggrannhet. Så jag tar det som en komplimang, frånsett illvilligheten.
”Att hylla dessa föräldrar som du nu gör gör mig illamående. ”
Om vår ÖB skulle sakna taktiskt och strategiskt sinnelag, och t ex be SÄPO arrestera Rysslands ambassadör, dvs jävlas med ryssarna. Skulle du då tycka att jag hyllade ÖB när jag påpekar detta?
Men när boken och jag tycker att föräldrarna ”underskattat socialtjänsten och dess maktbefogenheter”, då hyllar jag dem? De har gjort ett taktiskt och strategiskt misstag anser boken. Och jag. De har jävlats med socialtjänsten. ”Inte bra, får man inte göra.” För att citera Nationalteatern.
Eller hyllar jag någon när jag påpekar att de tagit sig vatten över huvudet? Med att hemskola fem barn.
”liksom de enögda författarna, undviker att kritiskt granska föräldrarnas beteende, .” På vad sätt är författarna enögda? Är inte de två slutsatser jag refererar till att granska föräldrarnas beteende? Jag tycker du pratar i nattmössan.