2022-01-19, 17:43
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är senare han har kommit med påståenden om att det var mörkt och att han skrev på i ”mörkret av två kandelabrar”. Klockan 15 en sommardag…..
Det kan ju vara beckmörkt inne även fast solen står högt en molnfri dag. Kan tänka mig att rutorna var ordentligt nersmutsade och kanske även gardiner för. Sen var det väl i slutet av augusti också - nästan höst - molnigt?
2022-01-19, 18:01
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det kan ju vara beckmörkt inne även fast solen står högt en molnfri dag. Kan tänka mig att rutorna var ordentligt nersmutsade och kanske även gardiner för. Sen var det väl i slutet av augusti också - nästan höst - molnigt?

Esbjörn har även påstått att han skrev under i månskenet trots att det var nymåne mitt på dagen vilket inte borde uppfattas av någon mänsklig varelse.
Det var även soligt denna dag.

Allt detta har verifierats tidigare i tråden. Tänk på att all väderdata och månens storlek och rörelse dokumenteras.
2022-01-19, 18:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Intressant fråga. Hon kommer inte hamna i fängelse, eftersom en partiledare för KD omöjligen kan anses ha begått ett brott, alltså blir detta förslagna modus operandi i övertagande av fastigheter ett civilrättsligt förfarande.

Hade ful-Stina och polarna, typ socker-Conny istället för Sjönära-Theo, pressat en åldring att underteckna ett dubiöst avtal om köp, hade saken varit ett brottmål. Ful-Stina hade inte fått tag på en advokat som driver denna civilrättsliga tvist. Den höga insatsen, som Ebba Busch satsar, med handpenning och trovärdighet, har inte ful-Stina. Insatsen är främst den trovärdighet som kommer oförtjänt på köpet med ett partiledarjobb för KD.

För mig är det uppenbart om man tycker, som Ebba Busch, att en åldring är "egen" till sitt sätt, så är det en varningssignal som eliminerar att agerandet var i god tro.

Vi vet inte ännu hur det är ställt med Esbjörn, förutom att han var en åldring över 80 år, när Ebba Busch kontaktade honom under pågående pandemi. Att han har haft kognitiva svårigheter under lång tid är otvistigt. Men graden debatteras. Där lindriga besvär legitimerar Ebba Busch hårdhandskar. Esbjörns enda brott är att han äger det Ebba Busch vill äga.

Vi vet alla att med åldern kommer olika besvär, normala åldringstecken. De vet alla, till och med brottslingar. Därav alla åldringsbrott i hemmen där offren är naiva gamlingar som svarar på frågor i telefon eller öppnar dörren när de kontaktas av främlingar med ont uppsåt..

"Egen" är den diagnos Ebba Busch har när hon avfärdar Esbjörn, och med de orden avfärdar hon hans mänskliga rättigheter. Kognitiva svårigheter, demens, begynnande demens, hjärnskador, depression, trötthet, ensamhet, senfärdighet m.m. är inte ovanliga tillstånd för de människor som får leva länge.

Att ens behöva styrka i en domstol, att Esbjörn har något värre "tillstånd", eller grader av kognitiva svårigheter, är ett lågvattenmärke i processande. Det betyder att det är OK att ge sig på folk med de kognitiva svårigheter Esbjörn har, när Ebba Busch bestämmer.
Jag har svårt att tänka mig att någon så att säga vanlig kriminell någonsin handlat så här svinigt som Ebba här gjort när hon med berått mod har gett sig den på att buscha till sig den gamle egne mannens hus. Infernaliskt sofistikerat åldringsrofferi är det frågan om.

Jag riktigt ryser när jag tänker på hur hon farit fram med den gamle och utnyttjat hans svårigheter och visst visste hon om dem. Helt klart så och som sagt vi har hennes ord ("EGEN") på det. Makabert att hon anser sig kunna fortsätta som kristen ledare - förtroendet måste ju vara helförstört i de breda leden. Nåja brett ur KD:s perspektiv med tanke på medlemsantalet.
2022-01-19, 18:03
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Röjarna som Kubun tar upp ovan (tänker inte citera).

Är det någonstans bekräftat att Ebba lät röja på tomten samma dag som kontraktsskrivningen?

Eller var det så att det var ett hittepå i någon inlaga/trådsanning? Att det egentligen var grannarna som körde med röjsåg på sin tomt

Kubun är en lögnare av rang ( nästan i klass med Esbjörn), det skedde ingen röjning vid undertecknat utan först långt senare.
2022-01-19, 18:06
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Esbjörn har även påstått att han skrev under i månskenet trots att det var nymåne mitt på dagen vilket inte borde uppfattas av någon mänsklig varelse.
Det var även soligt denna dag.

Allt detta har verifierats tidigare i tråden. Tänk på att all väderdata och månens storlek och rörelse dokumenteras.
Kanske att han i all sin förvirring såg den skymda solen som månen. Som sagt det kan vara väldigt skumt i en bostad som är eftersatt och igenbommad
2022-01-19, 18:08
Medlem
Citat:
Jag har aldrig haft så smutsiga fönster att det har blivit mörkt klockan 15 en sommardag. Den 20 augusti är det inte höst. Gardiner har jag också. Om det var beckmörkt så kan man fråga sig hur det gick till när de läste avtalet högt och hittade rätt ställe att skriva sina namnteckningar på. Jag tror att du kan sluta med dina halmstrån om skogsmaskiner och mörka höstdagar. Esbjörn Bolin har svikit sitt ord och ångrat sina underskrifter alldeles för många gånger i denna tvist för att någon ska tro att det är en engångshändelse i hans liv. Han har ångrat köpekontraktet, förlikningsavtalet, köpebrevet och till och med sin egen ansökan om att få en god man. Han har skrivit under minst fyra dokument i denna tvist och ångrat sig.

Jag misstänker att han även har ångrat fullmakterna till sina advokater och sin generalfullmaktshavare också, eftersom han anklagar dem för att ha tvingat honom att skriva på förlikningsavtalet som han ångrade.

Jag vet inte om han har hedrat en enda av sina underskrifter? Han har nog esbjörnat allihop.
2022-01-19, 18:11
Medlem
Citat:
Kanske att han i all sin förvirring såg den skymda solen som månen. Som sagt det kan vara väldigt skumt i en bostad som är eftersatt och igenbommad
Du har ju tidigare beskrivet det som en släktgård - mer eller mindre ett slott - i toppskick, värt massor med miljoners miljoner. Nu erkänner du plötsligt att huset är ett ruckel... Det var som fan.
2022-01-19, 18:12
Medlem
Citat:

Du glömde din gamla lögn om att han är helt blind på ena ögat och måste ha ett förstoringsglas för att se med det andra.

Trots att han cyklar och kör bil…

Citat:
Vi gör ju bäst i att hålla oss till den faktiska personens synförmåga och inte sväva ut i en allmän diskussion huruvida ögonoperationer till och med kan ge bättre syn än vad ett normalt öga ger.

Fakta är:
Esbjörn har ett öga som han knappt ser något alls med och det andra är nedsatt.
När han läser måste han hålla pappret mycket nära och då också använda förstoringsglas.
2022-01-19, 18:14
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Med tanke på att han uttalar sig flera månader efter att det ägde rum så kan man nog utgå ifrån att han inte pratade sanning utan fabulerade .
2022-01-19, 18:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du har ju tidigare beskrivet det som en släktgård - mer eller mindre ett slott - i toppskick, värt massor med miljoners miljoner. Nu erkänner du plötsligt att huset är ett ruckel... Det var som fan.
Vad du alltid ska överdriva - vad jag har sagt är att det invändigt är fint ja stilfullt för den tiden. Kolla länken så ser du https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-anmaldes-for-tradskovling-nu-frias-hon/ utvändigt är det ruckligt.
2022-01-19, 18:23
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du glömde din gamla lögn om att han är helt blind på ena ögat och måste ha ett förstoringsglas för att se med det andra.

Trots att han cyklar och kör bil…
Är han enögd? Nä det tror inte jag men att han är förbannat närsynt (svårt å läsa) är sant. Har inget å göra med att vara i trafiken men det visade sig att kanske han även ser dåligt på långt håll. Han körde ju ganska nyligen över en kvinna på ett övergångsställe och mot rött . Ja han ser dåligt så ingen lögn!
2022-01-19, 18:39
Medlem
Citat:
Är han enögd? Nä det tror inte jag men att han är förbannat närsynt (svårt å läsa) är sant. Har inget å göra med att vara i trafiken men det visade sig att kanske han även ser dåligt på långt håll. Han körde ju ganska nyligen över en kvinna på ett övergångsställe och mot rött . Ja han ser dåligt så ingen lögn!
Sen lyckades han lura tingsrätten att det bara handlade om en sekunds ouppmärksamhet, han har verkligen förmågan att dupera och ljuga! Fick till och med behålla körkortet trots att han knappt ser något med ena ögat och måste ha förstoringsglas till det andra. Sen ser det dessutom ut som månljus mitt på dagen.
Man undrar vad den där Ulf Lööf tänkte när han lånade ut sin bil till Esbjörn!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in