2022-01-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja då lär man också vara beredd och ta konsekvenserna om man är så jävla dum att man spottar på någon.
Testa gå fram till en neger och spotta på honom så får du se.

Han spottar inte , han kastar vatten , man ser reaktionen när spelarena får vattnet på sig sen dricker han , och får klubban i ansiktet
Citera
2022-01-19, 13:31
Medlem
Tradens avatar
Någonting säger mig att den här "Unge" Andersson aldrig mer kommer skvätta vatten på plan igen

Jag tror signalerna gick fram, men ja, lite överreaktion kanske..
Citera
2022-01-19, 13:33
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Idiotin blir dömd i domstol och förhoppningsvis en mycket lång avstängning. Jag lovar,
Om 10-15 år kommer denna kille vara med igen på Flashback efter slagit ihjäl sin kommande fru eller misshandla sina barn, våld mot tjänsteman mm. Detta är bara en ren dåre

Ja den här killen som spottade påminner om mobbarhaglet i Rödeby.
Citera
2022-01-19, 13:34
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Det ser ju onekligen ut på videon som att han först skvätter vatten, vilket tas emot relativt kallt av blå spelare. Sen en klunk och antingen säger något/spottar vatten och smack kommer klubban. Rättfärdigar såklart inte slaget, men idioti att upprepat provocera och dessutom ev. spotta (ffa i dessa tider). Två kålsupare som i slutändan bör måsta ta sig en paus från hockeyn.
Det var precis så det gick till.
Det var liksom ingen som bara skvätta lite vatten.
Testa att gå fram till vem som helst och spotta denne I ansiktet så får du se att det smäller.
Helt rätt
Citera
2022-01-19, 13:36
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Han spottar inte , han kastar vatten , man ser reaktionen när spelarena får vattnet på sig sen dricker han , och får klubban i ansiktet
Enligt folk på Plats så spottade han.
Citera
2022-01-19, 13:38
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Någonting säger mig att den här "Unge" Andersson aldrig mer kommer skvätta vatten på plan igen

Jag tror signalerna gick fram, men ja, lite överreaktion kanske..

Man hör ju på namnet att det är en störig cpunge. Han bör vara tacksam att han fick sig en läxa för livet. Nu vet han hur ganska vete sig i fortsättningen😃😄
Citera
2022-01-19, 13:41
Medlem
Lustigt hur många tycker det är rätt att få en käke bruten, tänder utslagna, och få stort jack i kinden för lite vatten. Om han hade knuffat honom istället, skulle han få händerna avsågade då? Killen som slog honom kommer ha ihjäl någon eller sin flickvän inom några år.
Citera
2022-01-19, 13:42
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Förhoppningsvis har den käften spottat klart nu
Ja jag tror lagkompisarna är rätt glada över att den där störungen blev satt på plats.
Citera
2022-01-19, 13:44
Medlem
engladsmileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Man hör ju på namnet att det är en störig cpunge. Han bör vara tacksam att han fick sig en läxa för livet. Nu vet han hur ganska vete sig i fortsättningen😃😄

Du är ju totalt tappad.
Citera
2022-01-19, 13:45
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Lustigt hur många tycker det är rätt att få en käke bruten, tänder utslagna, och få stort jack i kinden för lite vatten. Om han hade knuffat honom istället, skulle han få händerna avsågade då? Killen som slog honom kommer ha ihjäl någon eller sin flickvän inom några år.

En kompositklubba väger typ ingenting.
En liten fraktur på käken gör inte någon till en seriemördare så det är helt lugnt med det.

Tänk dig själv, om ungen heter Kid, vad tror du då han har för föräldrar?
Citera
2022-01-19, 13:46
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Du är ju totalt tappad.
Gäller att sätta hårt mot hårt när det gäller störiga CP ungar.

Det är så man utbildar inom armén.
Citera
2022-01-19, 13:52
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
https://www.aftonbladet.se/sportblad...llt-jag-spydde

Riktigt sjuk händelse, video finns här, tyvärr betalvägg.. https://www.arbetarbladet.se/2022-01...av-motstandare

En unge fick en liten läxa att respektlöst beteende kan få oanade konsekvenser. Det är bara helt naturligt. Varför tror du det är något sjukt? Vad videon visar är ju bara ett snabbt rapp med klubban, men så kan det gå.

Feminister i tråden påstår att det ingår i sporten att kasta saker på motståndarlaget. Psykningar, förolämpningar, spotta på motståndare, och ifall reaktionen blir litet för våldsam så skall en nämnd stänga av han. Löjligt! Hockeytränare har förhoppningsvis en mer realistisk inställning.

Detta är viktigt att unga män fattar. Har du inte lärt respekt för naturkrafterna i trafiken så kan det få hemska konsekvenser hemskt snabbt. Din åsikt om trafiklagar spelar ingen roll då. Samma sak om du saknar respekt för andras muskler och känslor, en snabb reflex från dem kan ge dig värre besvär än du anat.

Två viktiga principer för vuxenvärlden att ta till sig från denna "jätteskandal":
1) Lär spelare att visa respekt
2) Döp inte din gulliga lilla solstråle till "Kid"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in