2022-01-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
När hamnar hon i fängelse egentligen?
Ingen aning när vare sig Majkgård eller Pernroth-Lüllma hamnar i finkan.
Förhoppningsvis snart.
2022-01-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Den här informationen fick jag idag.
Som du skriver så har de inte begärt anstånd de är försent för Sture att begära de.

”Akten är lottad till en grupp för
föredragning för att ta reda på om målet ska prövas, det ligger på en grupp
på tur.

De som inkommit från Esbjörns ombud
kommer inte påverka föredragningen.”

Ännu en fråga om hovrättens arbetssätt:
Ngn kunnig som vet och kan svara?

Hur stor en "grupp" är hos SH?
2 Pers, 3,4,5...?

För vem / vilka görs föredragninge?
De lagfarna domare som skall fatta beslut?
Är det flera lagfarna domare som fattar beslut, eller bara en?

För jag antar att det inte utses en hel rätt med okunniga nämndemän som skall fatta beslut.
2022-01-18, 21:03
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ett litet påpekande. Rätten konstaterade ingenting i detta ärenden. Rätten uttalar sig enbart om parterna i te kommer till en förlikning.

”UPPSALA TINGSRÄTT SAMMANSTÄLLNING T 8555-20”
Avdelning 2 2021-03-02

”Det är vidare ostridigt i målet att Esbjörn Bolin, varken vid köpekontraktets undertecknande hade, eller vid tiden för den muntliga förberedelsen har, förvaltarskap anordnat eller att Esbjörn Bolin på annan grund då saknade eller nu saknar rättshandlingsförmåga.”
2022-01-18, 21:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
”UPPSALA TINGSRÄTT SAMMANSTÄLLNING T 8555-20”
Avdelning 2 2021-03-02

”Det är vidare ostridigt i målet att Esbjörn Bolin, varken vid köpekontraktets undertecknande hade, eller vid tiden för den muntliga förberedelsen har, förvaltarskap anordnat eller att Esbjörn Bolin på annan grund då saknade eller nu saknar rättshandlingsförmåga.”
Där ser man, Tack. Men rätten har ju faktiskt inte uttalat sig om hur vida Esbjörn är dement eller inte. Man kan fatta egna beslut långt fram i en demenssjukdom. Och i synnerhet juridiskt.

Det betyder inte att det är rätt att utnyttja de svaghet en person med kognitiva funktionsnedsättning kan ha. Men det tar ju inte denna tvist hänsyn till. Det är ju i så fall ett kommande brottsmål som behandlar det.
2022-01-18, 21:19
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
När hamnar hon i fängelse egentligen?

Ja det var en bra fråga.
Lyckas Sture demensförklara Esbjörn redan från aug 2020 så blir det nog snart.
MPL har då utnyttjat en dement för att komma åt 4 milj o hyr ut 2 BR åt sina vänner via generalfullmakt.
Allt detta med hjälp av den demente mannens hyresvärdinna Majkgård som vidimerat generalfullmakten.
MPL får nog 6 mån Majkgård kanske 2 mån ev. villkorligt o solidariskt skadestånd o återbetalning.
2022-01-18, 21:21
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Där ser man, Tack. Men rätten har ju faktiskt inte uttalat sig om hur vida Esbjörn är dement eller inte. Man kan fatta egna beslut långt fram i en demenssjukdom. Och i synnerhet juridiskt.
Det betyder inte att det är rätt att utnyttja de svaghet en person med kognitiva funktionsnedsättning kan ha. Men det tar ju inte denna tvist hänsyn till. Det är ju i så fall ett kommande brottsmål som behandlar det.

Citat glada rumpan:

”Man kan fatta egna beslut långt fram i en demenssjukdom. Och i synnerhet juridiskt.”

Nå, va gnäller du egentligen om då?
2022-01-18, 21:24
Medlem
Citat:

Ge dig !!!
Om man har rättshandlingsförmåga är man definitivt inte dement och eftersom det var ostridigt att Esbjörn inte saknade rättshandlingsförmåga så behöver inte UT uttala sig om det.

Ett kommande brottmål (utan "s") vore intressant.
Med barnskändaren, piff & puff från Hestra samt jubelidioten tersaeus på de anklagades bänk. Åtalade för trolöshet mot huvudman genom att de falskeligen förespeglat Esbjörn att han kan få "behålla" fastigheterna han redan sålt endast för att suga ut arvoden ur honom.

Btw.
Vilket försäkringsbolag var det som godkände barnskändaren binninge som ombud och I vilket/vilka mål?

EDIT:
Vet du öht vad "ostridigt" betyder?
2022-01-18, 21:25
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jag kan bli lite mörkrädd över var Sverige är på väg, när Ebba fortfarande får sitta kvar. En partiledare som lämnar ut och missaktat enskilda individer i sin yrkesroll.

Och jag håller så mycket med dig om förhållningssättet mot Esbjörn. Hur kan man vara så hjärtlös att man skrattar åt en gammal mans olycka. Jag önskar verkligen oxå att en journalist djup dök i detta. Något även Ebba borde önska, om hon nu handlat i så god tro som hon påstår sig gjort vill säga.

Efter att ha lyssnat på P1 dokumentären om Livets Ords skola så förstår jag lite bättre varför människor här är så gränslösa och faktaresistenta som dom är. Inom församlingen får man lära sig att högst är Gud, och direkt under Gud står Ebba och sedan pastorerna. Att ifrågasätta Ebba är som att ifrågasätta Gud. Gud kan inte göra fel, där av kan inte heller Ebba göra fel. Jag vet att det låter ologiskt, men nu är ju sekter ganska ofta just det.

Retoriken som används här beror på att vi som ifrågasätter Ebba och de människor som finns runt Esbjörn är besatta av demoner. Därför är det helt okey att använda dessa ord om oss, egentligen är de till för att hjälpa oss. Med tillräckligt stark retorik så kommer vi kanske till slut att lyckas slå oss fria från demonerna som slagit rot i oss.

För dem är det självklart att en Gudinna ska ha huset hon åtrår. Speciellt om Gudinnan är ute och slås mot de fulaste demoner som finns socialdemokraterna.

Här är en jäkligt bra krönika. Jag tror dock inte att Ebba har troll, jag tror hon har Ebbotar, som robotar, fast dessa är specialprogramerade Ebbotar
https://arbetet.se/2021/03/03/jag-trillade-ned-i-ett-kristdemokratiskt-kaninhal/

Har Ebba lämnat ut någon i rollen som partiledare eller politiker? Vem och när?

Esbjörn har inte råkat ut för en olycka i frågan om fastighetsaffären. Det är en rad medvetna val han har gjort, som har satt honom i den sits han nu sitter.

Förstår inte kopplingen du gör mellan Livets Ord, Gud, Ebba och oss här i tråden. Jag har inga kopplingar till det, eller KD:s politik. Jag är här för att fastighetsaffären intresserade mig. Tror inte jag är ensam om det. Att du måste beskylla meningsmotståndare för att vara sektmedlemmar, säger något om hur torrt du själv har på fötterna, vad gäller fakta som stödjer din tes. Fram med verifierbar fakta, du som inte är faktaresistent som vi andra.
2022-01-18, 21:40
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ett litet påpekande. Rätten konstaterade ingenting i detta ärenden. Rätten uttalar sig enbart om parterna i te kommer till en förlikning.

Men ge dej, dom har ostridigt konstaterat att Esbjörn hade rättshandlingsförmåga.
Nu till en annan fråga:
Vilket försäkringsbolag har Binninge som godkänt ombud?
2022-01-18, 21:57
Medlem
Strossels avatar
Citat:

Kämpa, kämpa.
2022-01-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nu till en annan fråga:
Vilket försäkringsbolag har Binninge som godkänt ombud?
Nästa gång kubun dyker in i tråden kanske vi skall be honom ringa till sin kompis binninge och fråga....
2022-01-18, 22:01
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Nästa gång kubun dyker in i tråden kanske vi skall be honom ringa till sin kompis binninge och fråga....
Man vet att man skrivet en kommentar som träffat när man har 5 citeringar på den och när den dessutom bollas mellan användare även där man inte blir citerad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in