2022-01-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
I Ryssland Moskva.. men jag bor också i Stockholm pga jobb osv.

Som sagt svensken har sin ryssfobi i blodet sedan långt tillbaka. Men tror också hatet beror på att Ryssland är så olik oss och våra grannländer. Deras kultur med att mannen är alpha och att det inte är lika jämställt där , samt HBTQ inte är lika stort osv.

Det som står ut från mängden är ju ofta det som folk avskyr och vill stöta bort. Så fungerar det ju överallt.

Vilken nyhetskälla föredrar du Pravda eller TASS?
2022-01-18, 17:52
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
I Ryssland Moskva.. men jag bor också i Stockholm pga jobb osv.

Som sagt svensken har sin ryssfobi i blodet sedan långt tillbaka. Men tror också hatet beror på att Ryssland är så olik oss och våra grannländer. Deras kultur med att mannen är alpha och att det inte är lika jämställt där , samt HBTQ inte är lika stort osv.

Det som står ut från mängden är ju ofta det som folk avskyr och vill stöta bort. Så fungerar det ju överallt.
Russofobi är hittepå , säger mycket om dig när du använder det begreppet.
Rädsla för rysk aggression är sunt , definitivt för alla i deras grannländer och då ev i ett senare skede för oss om ryssen blir vår nabo.
Ryska män är inte alfa, det är kvinnorna som håller uppe landet , den ryske mannen är i allmänhet en svag figur som ofta tar till flaskan och tycker synd om sig själv.
2022-01-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
. Men å andra sidan vem skulle det annars vara, en skurkorganisation typ SPECTRE?!
Försvarsmakten, Nato, vanliga svenssons eller mest sannolikt, inga drönare överhuvudtaget.
2022-01-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Är alla ni därifrån fabrikerna efterblivna?
Uppenbart är du åtminstone felprogrammerad från fabriken eftersom du har grava problem att svara på min fråga.
2022-01-18, 18:12
Bannlyst
Citat:
Rädsla för rysk aggression är sunt , definitivt för alla i deras grannländer och då ev i ett senare skede för oss om ryssen blir vår nabo.
Ryska män är inte alfa, det är kvinnorna som håller uppe landet , den ryske mannen är i allmänhet en svag figur som ofta tar till flaskan och tycker synd om sig själv.
Kära kompis. Försök att förstå. Svensk russofobi är inget problem för Ryssland. Problem för Sverige. Detta påverkar mental hälsa, förmågan att nyktert uppfatta information, dra välgrundade slutsatser och fatta rätt beslut. Du bör tacka oss för att du påpekade dina problem. Du kan söka hjälp från proffs, släktingar, vänner. Om du vill, kom till Ryssland för behandling. Vi kommer gärna att introducera dig till rysk kultur, konst, historia. Vi kommer att bjuda in dig till en rysk restaurang där du kommer att dricka äkta rysk vodka och tillfredsställa alla dina sorger. Välkommen till Ryssland, min söta kompis!
2022-01-18, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Vi hade varit kommuniststyrt sedan 40-talet, om inte USA hade räddat oss under kriget. Sovjet hade aldrig nöjt sig med att förstöra bara Östeuropa. Hade vi inte varit kommuniststyrda så hade vi förenats med tyskarna, om de slagit Sovjet.

Vi kommer helt enkelt inte överens. Du är vänster som älskar ryssar, jag är SD och hyllar USA. Jag tror inte ens din hjärna kan tolka detta.
Vi hade varit kommuniststyrt om inte tyskarna räddade hela Europa genom Barbarossa skulle jag säga.

Men det får man såklart inte säga!
2022-01-18, 18:57
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Vi hade varit kommuniststyrt om inte tyskarna räddade hela Europa genom Barbarossa skulle jag säga.

Men det får man såklart inte säga!
Fram till 1991 kanske
2022-01-18, 18:58
Avstängd
Citat:

Ryssfobi finns och alltid funnits.. även om kanske inte ordet funnits lika länge. Men med tanke på all rädsla och prat om invasion. Det räcker med att det är en oidentifierade båt eller flygplan så får folk panik och tror att det är ryssen.?

Skitsnack...Den Ryska mannen är en hårt arbetande man du har inte ens sett jämförelsen!

Jag går hellre ensam en natt i Moskva än en natt på Södermalm i Stockholm. Du ser aldrig berusade människor och alkisar på parkbänkarna i Moskva men det gör man överallt i Stockholm eller utanför varenda systembolag.
2022-01-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Försvarsmakten, Nato, vanliga svenssons eller mest sannolikt, inga drönare överhuvudtaget.

Sannolikt drönare ja, enligt flera observationer (uppemot tjugo anmälningar). Senast ikväll. Mycket osannolikt från försvarsmakten, Nato eller vanliga Svenssons. Sannolikt från den röda trollfabriken i öst.
2022-01-18, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Fram till 1991 kanske
Jo men då hade aldrig troligtvis aldrig 1991 händelsen inträffat, frågan är vart UK varit men USA hade inte funnits med sin krigsmakt på denna sida pölen, dom hade varit enormt mycket mindre än dom är idag på alla sätt.

Vill inte ens tänka tanken på hur det skulle sett ut!! Så vi ska nog tacka en viss person postumt.
2022-01-18, 19:03
Bannlyst
Mina svenska kompisar, kom till besinning. Vi brukade skratta åt dig när du letade efter osynliga ryska ubåtar i årtionden. Vi tänkte: låt barnen ha kul.
Men nu blev det riktigt illa. Hysterin gör Sverige tokigt.
Svenska barn tigger: Ryssland, bomba oss inte! Vi vill inte dö!
https://www.svd.se/bilden-av-ett-sverige-i-krig-sprids-pa-tiktok
Svenskarna förvånade över lokal medias partiskhet mot Ryssland
https://www.dn.se/kultur/johan-croneman-journalistiken-om-hotet-fran-ryssland-ar-oanstandigt-ensidig/
Sveriges före detta statsminister gnäller något obegripligt: Kuuuuuuuk Kiev kkis uis kuis is yuyyour yyuuyour yuyour your
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MLJLj0/carl-bildt-oste-konsord-over-kiev
Svenska kvinnor börjar slå svenska män
https://kvartal.se/artiklar/jamstalldhetsmyndigheten-kvinnors-vald-mot-man-ar-en-del-av-mans-vald-mot-kvinnor/
Hela Sverige jagar fiendens (ryska) drönare
.... och det finns inget slut på det. Ryssland är orolig för svenskarna! Vad kommer härnäst?
2022-01-18, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Mina svenska kompisar, kom till besinning. Vi brukade skratta åt dig när du letade efter osynliga ryska ubåtar i årtionden. Vi tänkte: låt barnen ha kul.
Men nu blev det riktigt illa. Hysterin gör Sverige tokigt.
Svenska barn tigger: Ryssland, bomba oss inte! Vi vill inte dö!
https://www.svd.se/bilden-av-ett-sverige-i-krig-sprids-pa-tiktok
Svenskarna förvånade över lokal medias partiskhet mot Ryssland
https://www.dn.se/kultur/johan-croneman-journalistiken-om-hotet-fran-ryssland-ar-oanstandigt-ensidig/
Sveriges före detta statsminister gnäller något obegripligt: Kuuuuuuuk Kiev kkis uis kuis is yuyyour yyuuyour yuyour your
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MLJLj0/carl-bildt-oste-konsord-over-kiev
Svenska kvinnor börjar slå svenska män
https://kvartal.se/artiklar/jamstalldhetsmyndigheten-kvinnors-vald-mot-man-ar-en-del-av-mans-vald-mot-kvinnor/
Hela Sverige jagar fiendens (ryska) drönare
.... och det finns inget slut på det. Ryssland är orolig för svenskarna! Vad kommer härnäst?

Putin borde erbjuda sig att komma på ett statsbesök och ha en frågesession med svenska folket där politiker och media är bannade

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in