2022-01-17, 19:20
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Men snälla nån. Putin vill trolla Stoltenberg.
Men då vinner ni ju!!
Trolla är ju er paradgren.
Tråkigt för er dock att världens vinnare inte är de som trollar, losers.
2022-01-17, 19:21
Bannlyst
Kära kompisar. Jag är intresserad. Vad tror du? Om Ryssland placerar ut sin armé och sina missiler på Kuba, 9 000 kilometer från den ukrainska gränsen, är det tillräcklig anledning för USA och "demokratiska världen" att sluta oroa sig för hotet om en rysk invasion av Ukraina?
2022-01-17, 19:22
Medlem
MaxHeisenbergs avatar
För att invadera såklart.
Finns det några skyddsrum kvar eller är alla fulla av gammalt bråte?
2022-01-17, 19:27
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Jo, men nu när läget är som det är? Jag har själv sett ett par rejäla ryssbåtar puttra upp Bosporen på 90-talet. Men nu sitter turken där med trumf igen. Släppa igenom? Ryssen blir glad. Inte släppa igenom, alla andra blir glada. Tror Erdogan är för slipad för att inte tjäna på läget.

Eftersom det är den enda passagen som Ryssland och Ukraina bl.a. kan använda för att komma ut i Medelhavet, så ses det som en krigshandling om Turkiet blockerar passagen och hindrar fartyg som inte uppvisat fientlighet att komma förbi.
2022-01-17, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Eftersom det är den enda passagen som Ryssland och Ukraina bl.a. kan använda för att komma ut i Medelhavet, så ses det som en krigshandling om Turkiet blockerar passagen och hindrar fartyg som inte uppvisat fientlighet att komma förbi.

Enligt vem? Biden? socialLiberaler/PRO-Nato?

Självklart kan ryssarna köra i territorial vattnet där. Du är moderator, sluta med fakenews.
2022-01-17, 19:39
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Enligt vem? Biden? socialLiberaler/PRO-Nato?

Självklart kan ryssarna köra i territorial vattnet där.

Jag har en vag aning om att du antingen inte läste mitt inlägg ordentligt, alternativt inte förstod vad jag skrev.
2022-01-17, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag har en vag aning om att du antingen inte läste mitt inlägg ordentligt, alternativt inte förstod vad jag skrev.

Förtydliga varför ryssarna ej får köra där.
2022-01-17, 19:42
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Förtydliga varför ryssarna ej får köra där.

Eftersom jag aldrig skrivit att de inte får segla där, så blir det svårt. Faktum är att jag skrev precis raka motsatsen.
2022-01-17, 19:42
Medlem
Östersjön - Svarta Havet är ju randhav som ägs av alla som gränsar - passage till och från garanteras av Extra statliga myndigheter tex FN

Om Turkiet som är ett NATO land skulle blockera passage - så kan Moskva svara med en atombomb - helt lagligt!

Samma om Köpenhamn skulle neka Moska att doppa sina fötter i Atlanten.
Senast redigerad av Whistlehead 2022-01-17 kl. 19:46.
2022-01-17, 19:45
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Vad hände med att Sverige var neutralt? Skulle gissa på att dessa militär drönare är amerikanarna som spionerar i Sverige. Danmark har ju avlyssnat en hel del och åkte till och med fast för det. Nu så pekar alla mot Ryssland men inget utesluter att det lika väl kan vara NATO som spionerar på Sverige för att hitta svagheter.

Ja, vad hände?
• Det som hände var, att du kanske gick genom skolan utan att begripa vad ett EU-medlemskap innebär.
Och eftersom du nog sov på Samhällskunskapen, så begriper du inte vad Lissabonfördraget har för effekter på ett lands neutralitet.

• Den som fortfarande kvider the n-word så snart vi diskuterar förhållandet till Ryssland eller NATO, har inte begripit ett skit av vad som hänt de senaste 20 åren.
De enda som vinner på att förvirrade svenskar tror att neutralitet och Sverige har med varandra att göra, är de stackare som svalt Putins kön och argument.
Men fortsätt att prata drönare du... med särskrivning och allt.
2022-01-17, 20:03
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nu är du löjlig. EU supportrade Polen och Polen hade de trupper som behövdes. De hade kunna bett om hjälp. I Polens fall är det naturligtvis rätt viktigt att visa att de själva kan försvara sin gräns och det kunde de ju.

Sen är Vitryssland inte direkt ett hot mot EU. De har ingen kapacitet vi behöver vara överdrivet rädda för.

Men skulle de gått över gränsen är jag säker på EU hade stället upp.
Ja, nog är du allt löjlig. Du vet mycket väl att det inte var vitrysska soldater som skulle över gränsen Jag tror inte att folk har glömt vad som hände i Polen. Men fortsätt du med dina relativiseringar och lögner. Fast du får gärna förklara hur Polens gräns mot i det här fallet mot Virtssland kan dels vara EUs yttre gräns men Polens att försvara. Eller nej, svara helst inte då allt du skriver får Pravda att framstå som en källa till sanning.
2022-01-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Va bra att USA räddar oss det är dom som satt oss i denna skiten.
Vi hade varit kommuniststyrt sedan 40-talet, om inte USA hade räddat oss under kriget. Sovjet hade aldrig nöjt sig med att förstöra bara Östeuropa. Hade vi inte varit kommuniststyrda så hade vi förenats med tyskarna, om de slagit Sovjet.

Vi kommer helt enkelt inte överens. Du är vänster som älskar ryssar, jag är SD och hyllar USA. Jag tror inte ens din hjärna kan tolka detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in