2022-01-18, 02:08
Medlem
Att gå med i NATO vore dessutom att peka finger åt Ryssland på ett väldigt provokativt sätt, nästintill en krigsförklaring. Det vore slutet för freden i Sverige.

Dessutom skulle det öka risken av terrorhot från andra länder som inte är så förtjusta i USA.
Senast redigerad av priestess 2022-01-18 kl. 02:11.
Citera
2022-01-18, 02:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av priestess
Så sant som det är sagt. USA kommer heller inte bli lika tvär om Sverige inte går med i NATO jämfört med vad Ryssland blir om Sverige går med i NATO.

Det vore slutet på lugnet här.

Jag tror inte att USA bryr sej. Varken om Sverige går med eller inte. Så det är nog bäst för Sverige att göra som Putin vill. Eftersom svenskar saknar förmågan att värna om sitt eget land ändå, iallafall om man ska döma efter majoriteten av kommentarer.
Citera
2022-01-18, 02:09
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Att gå med i NATO är dessutom att peka finger åt Ryssland på ett väldigt provokativt sätt, nästintill en krigsförklaring. Det vore slutet för freden i Sverige.

Dessutom skulle det öka risken av terrorhot från andra länder som inte är så förtjusta i USA.

USA vill hetsa svenska väljare att gå med i NATO. De vill ha vår geografi! Gå inte på det!!!
Citera
2022-01-18, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Vi är neutrala idag. Vad menar du?

Genom att gå med i NATO, ger vi USA fri-spel i Östersjön. Sverige som självständig gränsande majoritet-nation har alltid hållit Östersjön neutral. Genom att gå med i NATO, ger vi frispel för USA och därmed NATO mer spelrum.

Ryssland gränsar mot Östersjön INTE USA. USA vill att vi ska gå med i NATO för att använda Sverige och inte minst Gotland som en buffertzon i händelse av krig med Ryssland.

Sverige har klarat sig såhär långt utan att gå med i NATO av en anledning, och det är att Östersjön är otroligt viktig och neutral. Alla ”drönare” och media hets är enbart för att skrämma svensken in i NATO! GÅ INTE PÅ DET!

NEJ TILL NATO!!!!

Läs det du skriver. Du säger att det är bra för Ryssland om vi inte går med i NATO. Därför vill inte Ryssland att vi gör det.

Kommer ett fullskaligt krig som kommer vår ”neutralitet” inte betyda någonting ändå. Likväl Norge och Danmark, Belgiens, Nederländernas neutralitet under andra världskriget.
Citera
2022-01-18, 02:11
Medlem
Citat:
Att inte gå med i NATO är inte att hjälpa Ryssland utan mer att hålla sig utanför konflikten, jämfört med ställningstagandet, kompromissen och uppoffringen det skulle innebära att gå med i NATO.
Man ska inte laga något som inte är trasigt, Sveriges neutrala strategi har hållt i många år.

Tror du på riktigt att Sveriges neutralitet skulle respekteras i ett fullskaligt krig?
Citera
2022-01-18, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makita66
Frågade aldrig men han sa att den var på högre höjd och lät inget då insåg han att det var en drönare, jag var inte så intresserad just då men lär ringa honom i morgon för nu vill jag veta mer.

Skulle den vara militär kan han räkna med 2 meter i vingspann
Citera
2022-01-18, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontocoolt
Tror du på riktigt att Sveriges neutralitet skulle respekteras i ett fullskaligt krig?

Om vi jämför med hur det vore med ett provokativt ställningstagande så klarar sig Sverige empiriskt bättre på neutralitet.
Citera
2022-01-18, 02:25
Medlem
Citat:
Om vi jämför med hur det vore med ett provokativt ställningstagande så klarar sig Sverige empiriskt bättre på neutralitet.

Hur tänker du då? Jag tror varken USA eller Ryssland skulle bry sig särskilt mycket om Sveriges neutralitet om kriget kom.

Ett bra exempel är Norge under andra världskriget. På grund av norges geografiska läge var det ett race mellan storbritannien och tyskland att ockupera landet. Tyskland hann som vi alla vet före dock.

Dvs att bägge sidor sket fullständigt i om ett litet skitland var neutralt eller inte.
Citera
2022-01-18, 02:31
Medlem
Citat:
Hur tänker du då? Jag tror varken USA eller Ryssland skulle bry sig särskilt mycket om Sveriges neutralitet om kriget kom.

Ett bra exempel är Norge under andra världskriget. På grund av norges geografiska läge var det ett race mellan storbritannien och tyskland att ockupera landet. Tyskland hann som vi alla vet före dock.

Dvs att bägge sidor sket fullständigt i om ett litet skitland var neutralt eller inte.

Jag tänker precis det du säger, att ett medlemsskap i NATO inte skulle gynna Sverige, det gynnar USA. USA vill ha en bas off-shore tillhanda att kontrollera och stävja Ryssland. NATO kommer inte bry sig om Sveriges väl och Ryssland kommer inte förlåta Sverige för det snedsteget minst ett par hundra år framöver.
Citera
2022-01-18, 02:32
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Läs det du skriver. Du säger att det är bra för Ryssland om vi inte går med i NATO. Därför vill inte Ryssland att vi gör det.

Kommer ett fullskaligt krig som kommer vår ”neutralitet” inte betyda någonting ändå. Likväl Norge och Danmark, Belgiens, Nederländernas neutralitet under andra världskriget.

Nej till NATO!

Jag röstar blankt! För alla är USA VÄNLIGA FITTOR! Låt amerikanerna använda svensk mark?? Tänk idioter!

Sveriges geografiska läge vill amerikanerna utnyttja! Gå inte på det… snälla!
Senast redigerad av Niggward 2022-01-18 kl. 02:34.
Citera
2022-01-18, 02:34
Medlem
Citat:
Jag tänker precis det du säger, att ett medlemsskap i NATO inte skulle gynna Sverige, det gynnar USA. USA vill ha en bas off-shore tillhanda att kontrollera och stävja Ryssland. NATO kommer inte bry sig om Sveriges väl och Ryssland kommer inte förlåta Sverige för det snedsteget minst ett par hundra år framöver.

Men är det då inte bättre att vara på någons sida än att bli rövkörd av båda två?
Citera
2022-01-18, 02:38
Medlem
Citat:
Men är det då inte bättre att vara på någons sida än att bli rövkörd av båda två?

Jag tror du har missat min poäng, det är det jag säger att Sverige blir om Sverige skulle gå med i NATO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in