Citat:
Ursprungligen postat av
MisterSeven
Det finns endast ett stopp på denna fars, likt andra virus så krävs det en flockimmunitet.
Att som du och dina gelikar tro att man kan vaccinera bort ett virus är bara en fabel, däremot vaccin till gamla samt de med allvarliga underliggande sjukdomar är rätt, men att tokvaccinera helt friska människor är så sinnessjukt att det knappt går att kommentera!
Jag är av samma uppfattning. Att vaccinera äldre och multisjuka är absolut rätt. Men inte att massvaccinera en hel befolkning. Jag ser inga belägg för att det skulle vara nödvändigt. Inte ens då viruset spred sig som mest när vi inte hade några vaccin var dödligheten särskilt hög.
Men samtidigt ska det stå alla fritt att välja om de vill vaccinera sig eller inte. Om jag inte vill vaccinera mig så ska det givetvis respekteras och om någon vill vaccinera sig så ska jag också respektera detta. Alla får göra sin egen risk/nytta-analys.
Det jag vänder mig mot är inte vaccinet i sig. Tvärtom så anser jag att det är bra att det finns för de som behöver det. Vad jag vänder mig mot är covidpass, restriktioner, medicinsk apartheid och liknande skit. Jag är även trött på hypokondriker som vill dra ut på detta i all evighet.