2022-01-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Nej det vet jag inte, ofta tas laget ut på måndagar men man är inte lika konsekventa med kommuniceringen som längdförbundet med trupputtagningarna.

Det borde bli Skottheim, Andersson x2, Högberg, Halvarsson, E. Nilsson på damsidan om inte Brorsson/Persson kör. Det är även det troliga EM-laget.

Brorsson borde köra enligt mig. Frågetecken finns för Bettan efter sjukdom senast.

Brandt x2 i herrlaget, resten beror på hur många juniorer man skickar.
Linn borde väl vara sugen på att köra och försöka ta sista chansen till att bli topp 15 och får kära masstarten på OS.

Är det någon nation med reell chans att få köra med fler än fyra åkare i masstarten?
Senast redigerad av Lime32 2022-01-17 kl. 17:25.
Citera
2022-01-17, 18:03
Medlem
FNLSs avatar
Kör Linn fullt program borde hon kvala in via OS rankningen
Citera
2022-01-17, 18:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Laget till Antholz:

Felicia, Ingela, Johanna, Mona

Nykvist, Stegmayr, Malte, Hallström samt bröderna Brandt
Senast redigerad av Alkibiades 2022-01-17 kl. 18:06.
Citera
2022-01-17, 18:15
Medlem
Kan/ska varken Bettan(helt borträknad), Sara A(borde varit uttagen direkt i så fall), eller Nilsson/Halvarsson(likaså) köra finns inte så mycket mer att plocka av. Blir en tung resa för ett distanslopp på hög höjd. Stafettreserv kan man plocka från A-laget som är på läger inte så långt bort.
Senast redigerad av frankkk 2022-01-17 kl. 18:17.
Citera
2022-01-17, 18:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Bettan är förkyld och har inte kunnat åka ned till Italien, möjligtvis kan hon åka ned senare under veckan. Så tolkade jag informationen i alla fall. Inget nämndes om Sara, Emma eller Ella.
Citera
2022-01-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Bettan är förkyld och har inte kunnat åka ned till Italien, möjligtvis kan hon åka ned senare under veckan. Så tolkade jag informationen i alla fall. Inget nämndes om Sara, Emma eller Ella.

Sämsta möjliga för Bettan, hon måste klurat ut sedan åtminstone en månad tillbaka att hon skulle få åka i Antholz. Hoppas hon kan köra EM i alla fall. Hon har åtminstone en VC-plats till säsongsavslutningen i sina egna händer. Så sett är det ännu värre för Nilsson och Halvarsson som bommar sin enda chans för säsongen.

Vore intressant att veta mer vad som händer med Sara framöver. Är hon sjuk, dyker hon upp på Junior-EM om ett par dagar, laddar hon för EM eller är det en träningprio som gäller före JVM. Hon kan i princip åka hur mycket som helst kommande tre månaderna, men frågan är vad som är en rimlig matchning. Ska hon ha chans på en friplats till säsongsavslutningen måste hon åka EM och helst även Nove Mesto för Lenzerheide kommer hon inte hinna hem till och hon har nog inte råd att stå över mer än en helg bland dom fyra som återstår, även om det beror på hur bra hon åker.
Citera
2022-01-17, 18:50
Medlem
Alkibiadess avatar
Herrmann och Voigt åker bara masstarten i Antholz.
Citera
2022-01-17, 20:37
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Ingen masstart för Sebbe och Elvira?
Citera
2022-01-17, 22:26
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Ingen masstart för Sebbe och Elvira?

Nej, fast det har väl varit klart i åtminstone par dagar.
Citera
2022-01-17, 22:32
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej, fast det har väl varit klart i åtminstone par dagar.
Ok, måste missat det.
Citera
2022-01-17, 23:17
Medlem
Jag tycker både Elvira och Sebbe gör rätt att inte låta totalen styra upplägget. För Sebbe är det för långt upp mot en alltför stark motståndare i det stora hela, och chanserna i sprintcupen och jaktstartscupen där han ligger bäst till annars påverkas inte. Jag tycker inte han förlorar så mycket, chansen på pallen totalt och att vinna U25-cupen finns kvar där efter OS.

För Elviras del är det tidigt i karriären och jag tror hon kommer kunna prestera bättre även i slutet på säsongen med det här upplägget, så det behöver inte bli ett så stort tapp vid summeringen(särskilt som ett av loppen är distans och två strykningar ska göras). Nu får hon ett litet lillfinger ändå av att Olsbu kör samma upplägg och också tar sina strykningar, vilket innebär att hon kan komma ikapp om Olsbu blir sjuk och missar en helg.

Om dom varit i ledning med samma poäng som dom just nu är i underläge hade det dock helt klart varit svårt att stå över. Särskilt masstarten.
Citera
2022-01-18, 07:29
Medlem
FNLSs avatar
Får man stryka lopp i nationscupen? Annars kan det bli en tuff vecka. Vi är en hostning från att missa dam stafetten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in