2022-01-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
haha... jag har varit i ganska många delstater. jag tillbringar minst en månad varje år i södern. idiot.
Du ljuger om det eftersom du tror att alla är feta.
Citera
2022-01-17, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag hoppades att vi lade ner detta ämne…

”Folk klagar på olika saker”

Så är det. Men om man inte har fog för det man klagar på får man räkna med rejält med både kritik och ovett.

Tjockisen har inte det minsta fog för sin klagan.
Och ingen här har minsta fog för sin klagan på tjockisen. Fast hon är åtminstone inte ohyfsad till skillnad från folk här.
Citera
2022-01-17, 19:39
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum
Världen är sannerligen uppochner. Ta någon som cyklisten Christian Haettich, som saknar ett ben och en arm. Eller svenske simmaren Anders Olsson. Och jämför dem med de här feta människorna vars största bedrift och kamp går ut på, att vara feta.

Vilka är det egentligen som är normbrytande i den jämförelsen.

Precis.
Citera
2022-01-17, 19:42
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och ingen här har minsta fog för sin klagan på tjockisen. Fast hon är åtminstone inte ohyfsad till skillnad från folk här.
Hon är inte här.

Hon är en tredje person som vi inget vet om annat än att hon är fet och sökt konflikt och därför blivit känd i media (som alla konfliktfyllda som får gehör i media).
Citera
2022-01-17, 19:50
Avslutad
Citat:
Hon är inte här.

Hon är en tredje person som vi inget vet om annat än att hon är fet och sökt konflikt och därför blivit känd i media (som alla konfliktfyllda som får gehör i media).
Ärligt talat så har jag större förståelse för nån som efterfrågar ett större utbud än såna som börjar vråla okvädingsord åt såna som efterfrågar ett större utbud. De sistnämnda förstår jag nämligen inte alls.
Senast redigerad av Ipsi 2022-01-17 kl. 20:14.
Citera
2022-01-17, 19:55
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Du ljuger om det eftersom du tror att alla är feta.
du vet, bara för du varit en lång weekend i NY eller LA betyder det inte att du varit i USA, din jävla fåntratt.
Citera
2022-01-17, 19:58
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexas
Det finns väl hur många större kvinnor som helst som behöver stora storlekar. Men inte många företag som verkar ha fina större kläder. När man passerar plussize-avdelningar ser man typ spandexbyxor och tantblommiga jättetält. Är synd om dom som behöver de storlekarna.

Skulle bara ett klädföretag anstränga sig lite för att göra lite fina uppdaterade plussizekläder anpassade efter större kroppsform skulle det nog gå väldigt bra för dem.
Som jag skrev tidigare... nu var det ju några år sedan förvisso... men det där visade sig inte stämma för en jag känner som hade butik. Hon såg till att ha stora storlekar också, (riktigt snygga omtyckta kläder) men upptäckte att de tjocka kvinnorna sällan handlade. Så hon slutade köpa in större storlekar. Jag är ganska övertygad om att OM affärsidkarna såg att de lönade sig att hålla sig med lager av större storlekar i sina butiker så skulle de ha det.
Citera
2022-01-17, 20:21
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexas
Det finns väl hur många större kvinnor som helst som behöver stora storlekar. Men inte många företag som verkar ha fina större kläder. När man passerar plussize-avdelningar ser man typ spandexbyxor och tantblommiga jättetält. Är synd om dom som behöver de storlekarna.

Skulle bara ett klädföretag anstränga sig lite för att göra lite fina uppdaterade plussizekläder anpassade efter större kroppsform skulle det nog gå väldigt bra för dem.
Typiskt tjocka kvinnor att tänka så.

Starta du ditt eget klädföretag och designa kläder för oformliga kroppar som får de ”att se fina” och du har kan ha en framtid.
Citera
2022-01-17, 20:54
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ärligt talat så har jag större förståelse för nån som efterfrågar ett större utbud än såna som börjar vråla okvädingsord åt såna som efterfrågar ett större utbud. De sistnämnda förstår jag nämligen inte alls.
Att diskutera med kvinnor är fullständigt omöjligt. Eftersom de inte kan tänka logiskt finns det inget i deras hjärnor som klickar till och säger ”den vinkligen tänkte jag inte på, måste fundera lite på mina argument och hur jag tänkte egentligen”.

Det är alltid att börja från blankt papper. Ingen röd tråd.
Citera
2022-01-17, 20:59
Avslutad
Citat:
Att diskutera med kvinnor är fullständigt omöjligt. Eftersom de inte kan tänka logiskt finns det inget i deras hjärnor som klickar till och säger ”den vinkligen tänkte jag inte på, måste fundera lite på mina argument och hur jag tänkte egentligen”.

Det är alltid att börja från blankt papper. Ingen röd tråd.
Vilken vinkling tyckte du att jag skulle tänkt på? Att det är logiskt att män på Flashback känner sig kränkta när någon tycker att butikerna borde ha större utbud av kläder i stora storlekar?
Citera
2022-01-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
du vet, bara för du varit en lång weekend i NY eller LA betyder det inte att du varit i USA, din jävla fåntratt.
Douglas County GA.
Helt klart inte som i dina trakter runt Wilton Manors FL
Citera
2022-01-17, 21:05
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Vilken vinkling tyckte du att jag skulle tänkt på? Att det är logiskt att män på Flashback känner sig kränkta när någon tycker att butikerna borde ha större utbud av kläder i stora storlekar?
Hur är det ”logik” att män, eller kvastfeningar, blir ”kränkta” av att feta kvinnor kräver något som inte är någon rättighet överhuvudtaget utan bara gnäll att de inte blir tillfredsställda.

Edit:
Och varför borde butiker ha kläder i just dina storlekar?
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2022-01-17 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in