2021-12-16, 18:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Norge, Serbien & Slovenien är våra motståndare i nästa års Nations League. Även om turnering är relativt ointressant så är matcherna (framförallt mot Norge) något att se framemot.
Citera
2021-12-16, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
UNL-lottning på torsdag. Följande seedningsgrupper gäller i B-divisionen:

Drömgrupp?
Sverige, Finland, Israel, Armenien

Mardrömsgrupp?
Sverige, Norge, Serbien, Slovenien

Sjukt att du förutspådde våran grupp på pricken!
Citera
2021-12-16, 21:30
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404

Förutspådde? Alla lottningar är ju riggade

Möjligen hade det varit värre med Ryssland än Norge, om inte annat för att det blir lite roligare och extra laddat att möta norrbaggarna med Håland i spetsen.
Citera
2021-12-19, 18:18
Medlem
Forsberg borta 8 veckor.
Citera
2021-12-22, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuudV
Forsberg borta 8 veckor.

Borde hinna bli klar innan Tjeckien får man hoppas det inte blir längre.
Citera
2021-12-22, 10:24
Medlem
SkurtCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygplan
Borde hinna bli klar innan Tjeckien får man hoppas det inte blir längre.

Jesper Karlsson går ändå på vatten just nu.
Citera
2021-12-22, 22:04
Medlem
Inte nog med att Forsberg är skadad, nu blev till ingens förvåning Ekdal tvungen att bryta kvällens match på grund av en skada.

Hoppas det inte är något allvarligt så att han är osäker eller i värsta fall missar play-off, utan Ekdal fungerar inte så mycket vilket vi fick se både mot Grekland och Georgien.
Citera
2021-12-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Haha ja, borde bettat på det Men ändå sjukt att Sverige allt som oftast får svårast möjliga lottning. Ok, inte alltid, men helt klart oftare "svårast möjliga" än "lättast möjliga". Med det sagt bör vi ändå gå in som favoriter, även om Norge och Serbien (inte minst borta) blir svåra.
Citera
2022-01-17, 15:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Varningarna stryks inför Play-off. https://www.fotbollskanalen.se/sverige/blagults-gladjebesked-fifa-stryker-gula-kort-infor-vm-playoff/

Citat:
Spelarna som står på ett gult kort efter kvalspelet är Isaac Kiese Thelin, Ludwig Augustinsson, Alexander Isak, Kristoffer Olsson, Viktor Claesson, Victor Nilsson Lindelöf, Mattias Svanberg och Joakim Nilsson. Även förbundskapten Janne Andersson står på en varning.

Fetmarkerade hade varit enorma avbräck. Nu när Krafth missar Tjeckien undrar jag om inte Daniel Sundgren är ett lämpligt alternativ? Inte baserat på mina sympatier utan han tycks göra det bra i Grekland och har vi nå vettigare alternativ?

Sen hoppas jag inte Zlatan blir uttagen men det är bara å inse fakta, är han frisk kommer han bli det och dra till sig alldeles för mycket fokus i vanlig ordning.
Citera
2022-01-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Varningarna stryks inför Play-off. https://www.fotbollskanalen.se/sverige/blagults-gladjebesked-fifa-stryker-gula-kort-infor-vm-playoff/

Fetmarkerade hade varit enorma avbräck. Nu när Krafth missar Tjeckien undrar jag om inte Daniel Sundgren är ett lämpligt alternativ? Inte baserat på mina sympatier utan han tycks göra det bra i Grekland och har vi nå vettigare alternativ?

Sen hoppas jag inte Zlatan blir uttagen men det är bara å inse fakta, är han frisk kommer han bli det och dra till sig alldeles för mycket fokus i vanlig ordning.

Zlatan kommer 100% bli uttagen tror jag om han inte är skadad, men efter han och Isak ser det väldigt skralt ut just nu. Jag skulle nästan vilja få in Elanga på nått sätt. Var riktigt bra i Uniteds match senast och visade att han håller landslags-klass.

Men känner jag Janne kommer han inte kicka nån ur truppen nu. Anfallarna blir väl Zlatan, Isak, Quaison, Dejan.

Eftersom Zlatan är avstängd första matchen, kan man ta in en till anfallare temporärt då, eller hur funkar det?
Senast redigerad av RuudV 2022-01-17 kl. 17:10.
Citera
2022-01-17, 17:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuudV
Zlatan kommer 100% bli uttagen tror jag om han inte är skadad, men efter han och Isak ser det väldigt skralt ut just nu. Jag skulle nästan vilja få in Elanga på nått sätt. Var riktigt bra i Uniteds match senast och visade att han håller landslags-klass.

Men känner jag Janne kommer han inte kicka nån ur truppen nu. Anfallarna blir väl Zlatan, Isak, Quaison, Dejan.
Helst av allt ser jag Isak-Kulusevski på topp med Forsberg å Claesson på kanterna. Såg Aston Villa-Man United och måste säga att Elanga får lite väl mycket beröm, visst var han spelbar och stod för ett par fina aktioner men inte alls så bra insats som många vill påstå. Dock hyperintressant för framtiden naturligtvis.
Citat:
Eftersom Zlatan är avstängd första matchen, kan man ta in en till anfallare temporärt då, eller hur funkar det?
Nej.
Citera
2022-01-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Helst av allt ser jag Isak-Kulusevski på topp med Forsberg å Claesson på kanterna. Såg Aston Villa-Man United och måste säga att Elanga får lite väl mycket beröm, visst var han spelbar och stod för ett par fina aktioner men inte alls så bra insats som många vill påstå. Dock hyperintressant för framtiden naturligtvis.

Okej, tyckte Elanga var jäkligt bra. Bättre än vad jag förväntade mig av honom i PL. Jobbade stenhårt me.

Dejans from är ju sisådär för övrigt. Riktigt dålig i senaste matchen tydligen. Och matchen före det hade han iofs några bra aktioner, men såg väldigt vilsen ut emellanåt. Gillar Dejan, men just nu skulle jag sätta Elanga före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in