2022-01-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Och även sjöbusen.
Hur kan han företräda någon han anser vara så dement att han inte förstår innebörden av att skriva under en fullmakt?

Rimligtvis pga att han är så korkad att han inte fattar vad det han hävdar innebär.
Det hade varit en sak om det varit Monicas namnteckning på hans ombudsfullmakt.
Då kunde han ju i vart fall hävda att han missat när generalfullmakten skrevs på.......
2022-01-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror det spelar föga roll. För hur mycket den juridiska bevisbördan än må ligga på Esbjörn. Så är det Ebba som förlorar i anseenden. Det finns så många frågetecken i denna härva som det är. Så om det skulle visa sig att Esbjörn idag är så förvirrad att han faktiskt inte kan greppa innebörden av denna affär. Så räcker det med råge för att detta ska lukta för illa, till och med för Ebba.

Många här fokusera på denna tråd enbart ur ett strikt juridiskt perspektiv. Men i och med att Ebba är en offentligt person, samt förtroende vald till sin post. Har denna fråga en moralisk och etisk aspekt. Den aspekten är minst lika viktig som det kommande juridiska utslaget.

Jag är ju som ni vet väldigt mycket mera intresserad av den moraliska och etiska aspekten av det här. Det är ju knappast en hemlighet att jag tycker Ebba agerat förkastligt. Detta anser jag inte för att hon är Ebba, inte för att hon är Kristdemokrat, utan för hennes handlingar. Vissa saker gör man bara inte, och i synnerhet inte om man är kristen partiledare som säger sig värna om de äldre i samhället. Jag tror få trodde att Ebba menade lura och kör över gamla och sjuka när hon talade om hjärtelandet.

Snömos som vanligt från dig.

De flesta här är -vid sidan av juridiken- intresserade av de moraliska och etiska aspekterna och frånsett förtalet av barnskändarkräket så är Ebba och hennes advokat hitills de enda aktörer som som inte är moraliskt och etiskt fullkomligt bankrutt, vittnen och sakkunniga oräknade.

Btw.
Vilket försäkringsbolag godkände våldsverkare binninge som ombud och I vilket/vilka mål?
2022-01-17, 17:15
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är väl där man hamnar om man bortser ifrån alla juridiska och rationella argument och intalar sig att man har rätt oavsett hur många gånger man än blir överbevisad. Då återstår bara känslan av en oförrätt. Det är samma känsla av att vara missförstådd som driver alla rättshaverister.

https://www.suntarbetsliv.se/artiklar/organisatorisk-och-social-arbetsmiljo/vanmakt-och-radsla-i-svara-moten-med-rattshaverister/

Speciellt denna beskrivning stämmer in på ditt beteende i tråden:
– Personerna har långa och omständliga berättelser, som följer en bestämd ritual. Och de vill gärna vid varje nytt tillfälle berätta allt från början. De kan ha lärt sig en del dokument utantill.
Att Binninge och Pernroth Lüllmaa hör till gruppen rättshaverister vet vi genom deras engagemang i Rättssäkerhetsorganisationen (Rättshaveristorganisationen).

Intressant artikel, fastnade speciellt för detta som stämmer så väl in på Glada stjärten
– Personerna har långa och omständliga berättelser, som följer en bestämd ritual. Och de vill gärna vid varje nytt tillfälle berätta allt från början. De kan ha lärt sig en del dokument utantill.
2022-01-17, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Vi får väl utgå ifrån att de har bevittnat undertecknandet när det skedde.

Hon är dotter till en av vaktmästare på Odalgården och har stått i beroendeställning till Majkgård när hon undertecknade.

Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dem jobbar på att Esbjörn ska ha varit dement
när han skrev under, vilket vidrigt påstående.

Aktbilaga 31:

https://docdro.id/lAUqaEh

Aktbilaga 32:

https://docdro.id/eqhwkMK

Yttrande:

Undertecknade befullmäktiga juridiska ombud för Esbjörn inkommer här med fullmakt - och anför följande:

Utredning om demenssjukdom:

Det är angeläget att utredningen om demenssjukdom för Esbjörn genomförs utförligt och noggrant samt skyndsamt - då målet nu är anhängiggjort i Svea hovrätt - där frågan om prövningstillstånd / Pt nu är föremål för prövning - en är Esbjörn har bevisbördan för att han var dement inför undertecknande av köpeavtal - vilket då ogiltigförklaras.

Avvaktar således, om möjlighet, en tidsangivelse mera precist i tid.

// Sture Tersaeus

Det luktar illa om Sture försöker dom köpa till sej ett intyg? Vilken cirkus så det stinker om det.
Sture jagar alltså ett intyg för gubben ska bli stämplade som dement och då få behålla huset han inte kan ta hand om.
Blir det indraget körkort då också.
2022-01-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Intressant artikel, fastnade speciellt för detta som stämmer så väl in på Glada stjärten
Utmärkt beskrivning på glada stjärtens idol, barnskändaren.

"Det förekommer inte så sällan att de, efter att deras egen kamp är avslutad, vill bli ombud för andra: ”Jag vill inte att någon annan ska drabbas av det som vi har varit utsatta för”"
Senast redigerad av ksitpeks 2022-01-17 kl. 17:37.
2022-01-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror det spelar föga roll. För hur mycket den juridiska bevisbördan än må ligga på Esbjörn. Så är det Ebba som förlorar i anseenden.
Just så fungerar en nedsmutsningskampanj mot en offentlig person. En sådan kampanj som planerades på Monica Pernroth-Lullmaas Facebooksida, och därefter utfördes av Johan Binninge. Man obstruerar och går till pressen istället för att förhandla sig ur sitt juridiska hopplösa läge.
Det är ju bra att du efter jagvetintehurmånga inlägg insett det. Var det fåglarna som kvittrade i ditt huvud?
2022-01-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Utmärkt beskrivning på glada stjärtens idol, barnskändaren.
"Det förekommer inte så sällan att de, efter att deras egen kamp är avslutad, vill bli ombud för andra: ”Jag vill inte att någon annan ska drabbas av det som vi har varit utsatta för”"
Det är så rättshaveristorganisationer bildas. För att rättfärdiga sig själv och försöka framstå som oskyldig och beundransvärd. Binninges juridiska kunskaper kommer sig av att han själv försökte undkomma rättvisan. Man vill flytta över fokus på någon högre moral som man anser ska stå över lagstiftningen. Då blir försvaret typ: ”Jag var kanske lite olaglig men omständigheterna tvingade mig”.

Det är rena drömmen för en grupp rättshaverister att hitta ett offer som Esbjörn Bolin som de kan parasitera på medan de försöker haverera både makten och rättssamhället, men de gör det av helt egoistiska motiv.

Att ge igen för upplevda oförrätter.
2022-01-17, 18:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Känner inte Binninge, men det behövs inte gåvobrev för det. Du verkar inte så insatt och saknar grundläggande kunskap.
Kryp tillbaka under stenen och kom fram när du vet vad du pratar om
Nä det är rätt måste inte vara gåvobrev men det kan bli förskott på arv. Och iom det kan det bli problem vid bouptäckningen då han nyligen flyttat hemmifrån om/ när hans mor går bort.
Jag vet mycket väl vad jag pratar om och du kan kolla upp det i stället för att spela allan.
2022-01-17, 19:04
Medlem
Q6s avatar
Känns som ett udda beteende av Sture att försöka sätta press på en enskild läkare för att få ett demensintyg.
Varför gör han inte som han brukar och ber om läkarens visitkort, ber honom att googla demens och tar ett foto bakom läkarens rygg och skickar in det till SH. Funkade sådär med värderingen men Sture är ju inte så noga med äkthet.
2022-01-17, 19:25
Medlem
Borde inte SH rent logiskt kunna meddela avslag på prövningstillståndet nu när klagandes ombud mer eller mindre försöker ogiltigförklara överklagan i bara farten?

För så måste det ju vara?
Terseus vill bevisa att Esbjörn var dement i augusti 2020, dvs ej rättsförmögen
Terseus har en ombudsfullmakt med Esbjörns namnteckning och ett klagobrev undertecknat av Esbjörn
Det han vill bevisa är alltså att både fullmakten och överklagan skall anses som ogiltiga
2022-01-17, 19:35
Medlem
Querls avatar
Man kan ju bli trött för mindre.....

Det centrala i en demensutredning är funktionsutredningen och ffa bedömning av om det finns en kognitiv funktionsnedsättning. Den görs inte av läkare utan av neuropsykologer. Barry Karlsson gjorde just en neuropsykologisk utredning med en tydlig bedömning av kognitiv funktionsnivå för mer än ett år sedan. Visst kan man skynda på en demensutredning nu, men svaret på vilken nivå Esbjörn fungerade på (i nära anslutning till försäljningen), ja det svaret finns redan.
2022-01-17, 19:55
Medlem
lillen-68s avatar
Vad sa egentligen arbetsterapeuten Esbjörn skulle till?
Det resultatet var väl det som Sture först skulle lämna in.
Var väl 3 dec Esbjörn skulle varit dit dvs. 1.5 månad sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in