Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Åtgärden sattes ju in i samband i pandemin. Det blev tomt på hyllorna hos apoteken.
Man får göra ett uttag för 3 månader. Sedan får man inte göra något uttag förrän det återstår en månad av kvarvarande läkemedel. Jag tycker det är lite snävt. Säg att du vill resa bort under 6 veckor. Det är omöjligt med dagens begränsningar. Det är en pandemiåtgärd och skulle väl vara tillfällig, men den ligger kvar. Föreligger inga leveranssvårigheter till apoteken förstår jag inte varför begränsningen ligger kvar. Gäller ju för sjutton allt från allergimedicin till cancermedicin.
Men det fattar väl alla med minst lilla ekonomiska tänk att pengar inte ska ligga bundet i lager.
Inte katten har man 10 års förbrukning av socker och salt hemma bara för att det går att köpa.
Men vad är ditt problem? Har du fått åkommor av pandemin som behövs medicin för annars blir vi rätt så OT.
Den enda "covid medicin" jag köper är D-vitaminer, K2, magnesium, C-vitaminer och Zink.
Och dessa för max ett par månader, finns mer på webb-apoteket att köpa. Men om folk börjar hamstra och köper årsförbrukningar kan det ta slut.