2022-01-17, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag skulle aldrig någonsin öda min energi eller skada min stolthet i försöka få en butik att anpassa sig efter mig genom att lipa. Det är aktivister/psykon, alternativt turkar (eller modernare: blattar) som håller på med sånt.

Jag skulle leta efter en annan butik som möter mina behov, eller numera, leta upp det på nätet.

Att kontakta kvällspressen och fläka ut sig med sin fettma över en skitsak visar hennes status.
Som sagt, det kallas konsumentjournalistik.
Citera
2022-01-17, 17:23
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Idiot
Det handlar om att människor som inte har perfekta kroppar får svårt att handla på nätet eftersom de måste prova kläderna för att veta om dom funkar.
Att du är för dum i huvudet för att koppla det förvånar ingen.
du är medveten om att vanliga människor också handlar online? du är medveten om att de flesta större aktörer har fri retur? du är medveten om att du har ångerrätt på köp både i fysisk butik och online? Innan du kallar folk för dumma i huvudet, räkna dina båda händers fingrar igen för att se om din IQ räcker till innan du öppnar käften nästa gång, ditt jävla hajdrag.
Citera
2022-01-17, 17:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Som sagt, det kallas konsumentjournalistik.
nej, det kallas aktivistjournalistik. personen har gjort ett inlägg online, och har sedan sökts upp av en journalist som vill ha en aktivist för ett förmodat problem i samhället.
Citera
2022-01-17, 17:27
Medlem
Allt ståhej medan Dressman driver XL-butiker för sina kunder. Kanske Lindex skulle tjäna storkovan på en XL-butik med namn "Dresskvinnor XL"
Citera
2022-01-17, 17:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
du är medveten om att vanliga människor också handlar online? du är medveten om att de flesta större aktörer har fri retur? du är medveten om att du har ångerrätt på köp både i fysisk butik och online? Innan du kallar folk för dumma i huvudet, räkna dina båda händers fingrar igen för att se om din IQ räcker till innan du öppnar käften nästa gång, ditt jävla hajdrag.
Nej, de flesta har inte fria returer det vet jag eftersom jag handlar om online ofta.
Du är medveten om att de flesta som handlar online är ganska säkra på vilka storlekar dom kan ha och inte och därför kan de handla online.
Tjocka människor och väldigt smala människor har däremot svårt med standard storlekar och behöver ofta prova för att veta. Det vore alltså mer effektivt om de "normala" var hänvisade till nätet och övriga välkomna att prova i butik.
Du är ju dum i huvudet och har nu visat det igen så varför ska jag hålla käft ditt jävla gäddbete.

Och nej man har inte returrätt i fysisk butik utan butiken väljer själv om du får lämna tillbaka eller inte. Ditt dum huvud.
Citera
2022-01-17, 17:34
Medlem
Wayaheads avatar
En tidstypisk attention whore av rang! Istället för att ta tag i sina jävla problem så ska hela samhället ställas i stand by mode för att passa upp på matvraket!

Vad då ta plats? Hon tar för fan plats så det räcker!
Citera
2022-01-17, 17:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Allt ståhej medan Dressman driver XL-butiker för sina kunder. Kanske Lindex skulle tjäna storkovan på en XL-butik med namn "Dresskvinnor XL"
Möjligen Lindex XL i så fall.
Smartare vore väl om det fanns i samtliga butiker eller åtminstone inne i de större eftersom XL butikerna enbart finns några få av.
Citera
2022-01-17, 17:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
En tidstypisk attention whore av rang! Istället för att ta tag i sina jävla problem så ska hela samhället ställas i stand by mode för att passa upp på matvraket!

Vad då ta plats? Hon tar för fan plats så det räcker!
Ja men hon vill ta plats i välsittande kläder, varför har du problem med det?
Citera
2022-01-17, 17:37
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Du skulle leta upp en butik på nätet som du ändå inte kan köpa kläder ifrån eftersom du inte kan prova dom.
smart mycket smart
Faktum är att jag sedan ca 10 år köper alla mina kläder på nätet. Mycket från en och samma butik som har kläder i min smak och har funkat klockrent vad gäller returer etc.

Jag råkar dock tillhöra majoriteten av befolkningen som kroppsligen tillhör normen. Inte direkt en skyltdocka. Men jag vet att 48 eller 50 passar mig. Jag ser inte ut som Danny DeVito om man säger så.
Citera
2022-01-17, 17:37
Medlem
Pungkunskaps avatar
När blev det en aktivitet att inte aktivera sig och vara en tjockis?

Sånna där feta jävlar ska jag äta upp när det blir svält. Grilla grisen i hennes egna fett
Citera
2022-01-17, 17:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Faktum är att jag sedan ca 10 år köper alla mina kläder på nätet. Mycket från en och samma butik som har kläder i min smak och har funkat klockrent vad gäller returer etc.

Jag råkar dock tillhöra majoriteten av befolkningen som kroppsligen tillhör normen. Inte direkt en skyltdocka. Men jag vet att 48 eller 50 passar mig. Jag ser inte ut som Danny DeVito om man säger så.
Du missade min poäng. Det är lätt att köpa från nätet om man tillhör normen, gör man inte det så behöver man prova och det är då meningslöst att leta upp en nätbutik man ändå inte kan beställa ifrån.
Citera
2022-01-17, 17:40
Medlem
King Pins avatar
Jag hade trott att ”kroppsaktivist” skulle betyda att man tar hand om sin kropp, tränar och äter rätt, men tydligen betyder det ”smällfet”? Konstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in