2022-01-17, 15:31
Medlem
Hon får vända sig till Stadium tält-avdelning.

Antagligen är hon vänsterpartist.
Citera
2022-01-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Finns hur många som helst som klagar på att butiker inte har det utbud som de efterfrågar. Ibland lyssnar butikerna, ibland inte.

Konsumentmakt.

Har jag påstått något annat eller? Läs ditt egna ursprungsmeddelande igen:
Citat:
Är det att hon klagar på butiksutbudet som gör henne till feminist?

Jag poängterade att det är deras beteende, deras agerande att just springa till expressen och gråta ut som är kännetecknet för feminism.

Vanliga människor som inte är uppmärksamhetshoror vänder sig till butiken ifråga.

Herregud, börjar få hjärnblödning känns det som.
Citera
Medlem
Det är ju bara att bojkotta de butiker som inte har storlekar till vuxna människor. Men det går ju automatiskt då de inte får del av deras pengar. Det kan ju inte vara så smart att vara handlare och tacka nej till stora delar av marknaden.

Sen behöver det inte vara att samtliga kläder ska finnas ifrån supersmal till supertjock, utan man kan göra olika kläder i delar av storlekarna. Olika designer gör sig bättre på olika kroppar. Det går att göra snygga kläder till alla kroppar.

Vissa märken gör kläder åt alla storlekar då de fattat att alla behöver klä sig och att pengarna är lika mycket värda. Det är oftast inte mängden tyg som gör priset på ett plagg utan hur mycket tillskärning och sömmar det finns samt inte minst detaljer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
– Jag kände att nu får det vara nog. Jag insåg att jag gick och tittade i butikerna men att det inte fanns någonting för mig. Jag blev förbannad och kände ”vad fan”, säger Ellinor Elofsson..

Tänk att vara gift med en sådan där
Men hon kanske är flata? De brukar ju vara "lite sådär".
Citera
2022-01-17, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
Har jag påstått något annat eller? Läs ditt egna ursprungsmeddelande igen:

Jag poängterade att det är deras beteende, deras agerande att just springa till expressen och gråta ut som är kännetecknet för feminism.

Vanliga människor som inte är uppmärksamhetshoror vänder sig till butiken ifråga.

Herregud, börjar få hjärnblödning känns det som.
Som sagt, det kallas konsumentjournalistik. Vanligt i både tidningar och tv.
Citera
2022-01-17, 15:57
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
På vilket sätt är hon offer, hon framför sina synpunkter om att affärerna har ett dåligt utbud?
Din dekonstruktion av argumentet fungerar inte. Jag skrev feminismens premiss om offerroll i arketypisk miljö. Var vänlig välj annan, icke applicerad postmodern, vinkel på argument.
Citera
2022-01-17, 16:01
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Som sagt, det kallas konsumentjournalistik. Vanligt i både tidningar och tv.
"Det är fel, tycker Ellinor Elofsson, som efter ett inlägg i sociala medier fått medhåll av hundratals kvinnor.
– De vill gärna ha våra pengar men vill inte ha oss i butiken, säger hon."

"På en skylt informerades kunderna om att butiken inte hade så mycket av plus size-storlekarna, utan att ett större utbud gick att hitta på företagets hemsida.
– Jag kände att nu får det vara nog. Jag insåg att jag gick och tittade i butikerna men att det inte fanns någonting för mig. Jag blev förbannad och kände ”vad fan”, säger Ellinor Elofsson." [min fetning. pun not intended]

"Jag anser mig själv vara en kroppsaktivist. Jag vill ändra folks självbild och känna att de kan ta plats och trivas med sig själva, oavsett storlek. Jag har alltid varit större än normen så det har alltid legat mig varmt om hjärtat. Att alla ska behandlas lika, oavsett hur de ser ut, berättar Ellinor Elofsson."

Du har tydligen inte läst artikeln innan du försöker dekonstruera andra människors argument.
Senast redigerad av grungewhore 2022-01-17 kl. 16:03.
Citera
2022-01-17, 16:06
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Detta låter positivt.

Om man då antar att efterfrågan på kläder för tjocka har minskat så mycket att Lindex inte tycker att det är värt att ha dem i butikerna.

För då har ju antalet tjocka minskat. Och det är väl jättebra?

Den omvända nyheten ”Lindex börjar sälja tält som kläder på grund av ökad efterfrågan” hade varit oroväckande.
Citera
2022-01-17, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
"Det är fel, tycker Ellinor Elofsson, som efter ett inlägg i sociala medier fått medhåll av hundratals kvinnor.
– De vill gärna ha våra pengar men vill inte ha oss i butiken, säger hon."

"På en skylt informerades kunderna om att butiken inte hade så mycket av plus size-storlekarna, utan att ett större utbud gick att hitta på företagets hemsida.
– Jag kände att nu får det vara nog. Jag insåg att jag gick och tittade i butikerna men att det inte fanns någonting för mig. Jag blev förbannad och kände ”vad fan”, säger Ellinor Elofsson." [min fetning. pun not intended]

"Jag anser mig själv vara en kroppsaktivist. Jag vill ändra folks självbild och känna att de kan ta plats och trivas med sig själva, oavsett storlek. Jag har alltid varit större än normen så det har alltid legat mig varmt om hjärtat. Att alla ska behandlas lika, oavsett hur de ser ut, berättar Ellinor Elofsson."

Du har tydligen inte läst artikeln innan du försöker dekonstruera andra människors argument.
De vill ju inte ha Ellinor och hennes gelikar i butiken? Det är ju det hon som konsument klagar på. Att hon måste handla online.
Citera
2022-01-17, 16:16
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
De vill ju inte ha Ellinor och hennes gelikar i butiken? Det är ju det hon som konsument klagar på.
Nu spelar du bara.
"– Det är ganska illa, får man ju säga. Det känns inte acceptabelt någonstans. Känslan de levererar är att de gärna vill ha våra pengar men inte vill ha oss i butiken."

Ellinor känner. Det är själva den applicerade postmodernismens grundpremiss, att känslan trumfar förnuftet. Artikeln är dessutom inte taggad konsument någonstans. Tror Expressen har en bilagetidning för just konsumentfrågor emellanåt, den brukar vara färgad annorlunda.

Kan du inte bara släppa det där nu och erkänna att du varken läst artikeln, eller har rätt om något annat heller utan mest vill ägna dig åt dekonstruering.
Citera
2022-01-17, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nu spelar du bara.
"– Det är ganska illa, får man ju säga. Det känns inte acceptabelt någonstans. Känslan de levererar är att de gärna vill ha våra pengar men inte vill ha oss i butiken."

Ellinor känner. Det är själva den applicerade postmodernismens grundpremiss, att känslan trumfar förnuftet. Artikeln är dessutom inte taggad konsument någonstans. Tror Expressen har en bilagetidning för just konsumentfrågor emellanåt, den brukar vara färgad annorlunda.

Kan du inte bara släppa det där nu och erkänna att du varken läst artikeln, eller har rätt om något annat heller utan mest vill ägna dig åt dekonstruering.
Att man inte känner sig välkommen är väl inte så konstigt när man inte är det utan hänvisas till att handla på nätet.

Varför skulle tjockisar inte få kritisera att tjockisar inte är välkomna när de inte är det?

Jag förstår verkligen inte ert problem.
Citera
2022-01-17, 16:22
Medlem
okok1s avatar
Jag tror butiken vill ha kläder som säljer. I en valfri butik finns inte så stort utbud. Då måste man vara smart att ha saker som säljer så man kan gå runt. Online kan vissa företag ha tiotusentals olika kläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in