Jag gjorde min sökning av män födda 1940-1955 inom det markerade området.
https://i.imgur.com/x9Cx3Oe.jpg
Fram till ungefär pkt. 1 är de flesta överens om att GM flydde till.
Skall han vidare norrut har han 3 alternativ:
1. Engelbrektsgatan om han skall lite längre västerut.
2. Stigar rakt fram genom Humlegården om han vill ta sig norrut mer osedd.
3. Sturegatan om han är på väg till någonstans inom det markerade området tror jag.
Ungefär vid pkt. 2 i höjd med Linnégatan lägger vittnet på Sturegatan först märke till mannen.
Hon är själv på väg norrut på andra sidan gatan och ser då mannen snett framför sig på västra trottoaren.
Hon går efter mannen en stund och någonstans mellan pkt. 2 och 3 sker möter med polisbilen.
Den svänger in från Karlavägen med tjutande sirener och kör söderut. Mannen börjar då springa rakt fram.
Vid pkt. 4 ser kvinnan att mannen springer in på Östermalmsgatan västerut.
jag tror att mannen sneddade genom Humlegården och kom ut på den stig som går ut på Sturegatan i höjd med Linnégatan. Kanske behövde han pusta ut en stund efter flykten från mordplatsen.
Att han inte valde och fortsätta på stigar genom Humlegården tror jag var dels på att det var längre väg och dels på att det var mer snö och halka där.
Det finns en adress inom det markerade området som sticker ut och det är Östermalmsgatan 48.
Dels fanns det många män i lämplig ålder där och dels att boendet Lönnen fanns där.
Beskrivningar av mannen med hans beteende vid Grand , hans gammeldags klädsel , korta byxor , olämpliga skor för vinterväder mm gör att jag tror att han skulle kunna höra hemma där.