Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Tiden då etnicitet och religion binder samman kommer aldrig att vara förbi, utan det är en faktor vi har att förhålla oss till.
Det är bra (!) att tex svarta muslimer även i Sverige identifierar sig starkt med sin grupp, men även om vi skulle anse detta vara ett problem så kan vi inte lösa problemet genom att få dem att identifiera sig med woke.
Det farligaste samhället, vilket även blir omöjligt att försvara, är en grupp löst sammansatta individer utan rötter; historia, blodsband och folksjäl.
Segregationen är inte problemet i sig, utan motsättningar är problemet. Detta utnyttjar Ryssland som under hela Putins tid har visat muslimerna att de står emot USA/ NATO vad gäller orättfärdiga krig och militärdiktaturer (dessa är amerikanska) i MÖ.
Vi har sedan Palmes tid ett rykte om oss att vara emot sionismen. Palestinafrågan är för muslimer en central fråga. Att SD infiltrerades via bröderna Ekeroth kan vi vara tämligen säkra på i och med partiets fokus i utrikespolitiken medan bröderna var inflytelserika i partiet. Detta är ett av väldigt många tydliga exempel på hur destabilisering och polarisering lyckats.
Problemet vi står inför är konfliktlinjer längst många gränser, därför att subverseringen har pågått så länge. Vad vi svenskar behöver återvända till är våra rötter. Vi är i grunden ett rättvist folk, som fullständigt krossar den som ger sig på oss. Vi startar inga krig, men startar du ett krig med oss förföljer vi dig på hemmaplan så länge vi har en enda man stående. Även muslimer (som här endast får utgöra ett exempel av flera) bör bli varse detta.
Ett inträde i NATO och tillika motstånd mot Ryssland riskerar att förarga imrikes stora grupper. Just say`n.. En gammal taktik från Sovjet (och ända tillbaka till tsarerna) är att låta fienden falla på eget grepp.
Jag menade självklart att tiden är förbi där en och samma religion och etnicitet
fungerar på en HEL nation! Den tiden är förbi.
I övrigt håller jag med om mycket av det du skriver och viktigt är då självklart det du skrev om löst sammansatta grupper osv.
Och angående motsättningar.
Det är just det som är grunden till att jag påtalar vikten av att finna/bygga en gemensam utgångspunkt som vi ALLA kan bygga på.
En utgångspunkt att samlas kring för att bygga upp ett effektivt personligt men också nationellt "försvar".
Där ALLA ingår/kan ingå.
Det skulle i alla fall öka skyddet mot både interna konflikter i samhället
men också fungera bättre som en "skyddande hud" utåt.
Jag förstår att jag är inne på något som kan synas utopiskt
men jag jämför i tanken lite med ett mindre samhälle som NÄR DET GÄLLER ändå samlas i en unison sammanhållning. TROTS olika ursprung/religion/historia/bakgrund osv.
Där det också finns dagliga mindre konflikter internt och tjafs angående mycket
men där man ändå klarar lägga allt åt sidan vid ett STÖRRE hot eller ett YTTRE hot.
DET kan inte vara omöjligt!