Det är din syn att Sveriges nuvarande politiska system och politiker är det bästa för Sverige. Jag håller inte med om det.
Och att man i "krigmans erinran" tvingas svära sin trohet till makthavarna, till författningen och till det demokratiska statsskicket, det är odemokratiskt och ett uppenbart sätt för makthavarna att utnyttja soldater till att försvara dem och deras fortsatta styre.
Om soldaterinran:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Soldaterinran
Även soldater måste ha rätt till sin egen åsikt och få kritisera makthavarna och sina befäl, annars känner de sig tvungna att gå med på vad som helst som makthavarna och befälen säger åt dem att göra, och då blir de känslokalla robotar, ungefär som nazisterna.
De soldater som vägrar lyda order som innebär att de ska döda människor i onödan, de är de riktiga hjältarna. Och jag hoppas att Sveriges soldater är sådana som står upp mot det som är fel.
Men jag ser inte Ryssland som idealet. Jag vill bo kvar i Sverige och fortsätta prata svenska, fast med en annan bättre politik, som inte behöver vara rysk politik. Och jag tror att Ryssland förstår att det inte skulle fungera att göra Sverige ryskt, utan att begå folkmord på svenskar vilket jag inte tror att de skulle göra.
Men jag vill också att Sverige ska avskaffa val, och istället styras som det görs nu mellan valen, och även genom uppror och statskupper av upprörda medborgare. Det är det bästa för ett land tror jag, för politikerna vet då att de måste leverera hela tiden för att få vara kvar vid makten, och folket vet att det är enda sättet som de kan påverka politiken. Och det är precis så det ska vara i ett land, fullt av politiskt engagerade människor istället för en massa soffliggare.
Och ett ryskt annekterande av Sverige tror jag kan vara just det som behövs för att införa ett sådant politiskt system i Sverige.