2022-01-16, 16:43
Medlem
Enneagrams avatar
Ursprungligen postat av Enneagram
Vi er to vennepar som de siste tjue årene har møttes to helger i året til tematreff. Da får hver av oss bestemme tema og meny en gang pr år. Nå var det min tur og temaet ble Lørenskog-mysteriet, og menyen ribbe og akevitt. Hadde store forhåpninger til at dette skulle få oss til å «se lyset» Alle setter seg som best de kan inn i temaet på forhånd. Siktet i saken ble naturligvis hovedpersonen i våre diskusjoner. Vi avsluttet kvelden med å se på NRK-intervjuet med TH. Damene i selskapet fant ham «farlig gutteaktig sjarmerende». Herrenes totaloppfatning gikk mer i retning av ribbe - perfekt sprø. Dog skal det også sies, vi hadde 4 ulike meninger om hvem gjerningspersonen er. Vi får sove på det, kanskje kommer åpenbaringen etter en god natts søvn. Hjernen jobber ofte godt når vi sover.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
jula er over nå. Du får korke flaska på akevitten. Dette er et dublikat av en tidligere julefortelling på fb

Innlegget var ment som et svar til Kokadu om nettopp dennes «julefortelling» og anbefaling til meg. Da jeg dessverre ikke klarte å sitere riktig innlegg, forstår jeg godt at det blir helt meningsløst. Takk for at du gir meg gode råd på veien videre.
Citera
2022-01-16, 17:13
Medlem
Citat:
Vi er to vennepar som de siste tjue årene har møttes to helger i året til tematreff. Da får hver av oss bestemme tema og meny en gang pr år. Nå var det min tur og temaet ble Lørenskog-mysteriet, og menyen ribbe og akevitt. Hadde store forhåpninger til at dette skulle få oss til å «se lyset» Alle setter seg som best de kan inn i temaet på forhånd. Siktet i saken ble naturligvis hovedpersonen i våre diskusjoner. Vi avsluttet kvelden med å se på NRK-intervjuet med TH. Damene i selskapet fant ham «farlig gutteaktig sjarmerende». Herrenes totaloppfatning gikk mer i retning av ribbe - perfekt sprø. Dog skal det også sies, vi hadde 4 ulike meninger om hvem gjerningspersonen er. Vi får sove på det, kanskje kommer åpenbaringen etter en god natts søvn. Hjernen jobber ofte godt når vi sover.

Innlegget var ment som et svar til Kokadu om nettopp dennes «julefortelling» og anbefaling til meg. Da jeg dessverre ikke klarte å sitere riktig innlegg, forstår jeg godt at det blir helt meningsløst. Takk for at du gir meg gode råd på veien videre.
Gode råd trenger du nok ikke ut fra det som siteres, men takk likevel. Har enda ikke funnet ut hvordan ryggen skjæres opp av en lampekuppel ved å slå den motsatt vei av fallretning mot ryggen. Må være stor fart på de skårene. Lampekupler er sjelden veldig skarpe og må være en svært stor kuppel der han slo ut en stor tung bit. Teoretisk sett er det vel mulig, men tvilen gnager. Moren brydde seg ikke om dette. Halloween var viktigere. Sønnen er jo barnløs. Knask og knep.
Citera
2022-01-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror både badekarhistorien til TEH og GHHs «fortelling» om noe som skulle være et businessmøte, og som fremstår som noe helt annet, et par kvelder i forveien mulig «henger sammen» på et vis. Begge delene har noe «uferdig» ved seg på en måte.

Så kan man, dersom, stille seg spørsmål om eventuelt hvordan de mulig «henger sammen» og hvorfor historiene ikke nødvendigvis er den hele og fulle sannheten om hva som faktisk foregikk i SV over noen kvelder forut for et mulig drap.
Du mener det viktige styremøtet som endte i smørbrød og kaffeslaberas med ei glad og smørblid aeh, topp stemningen, fryd og gammen. I motsetning til foreningen der alt var det motsatte. En kidnapping som ikke er varslet burde vel ikke gi dårlig stemning. Th og ghh diskuterte vel dna på dette styremøtet.
Senast redigerad av LH07 2022-01-16 kl. 18:19.
Citera
2022-01-16, 18:49
Medlem
Tänker en del på det där med dna och om man kan undgå att lämna spår i form av dna om man går in i ett hus och dödar/bortför en människa. För att undgå det behös det skyddande klädsel. När tar man på sig det? Innan man äntrar bilen som man ska använda? I bilen? Utanför offrets hus. Riskerar man att nån ser att man har på sig detta och senare kommer på att man sett denna person? Om detta låter osannolikt, har det kanske inte gått till så. Då återstår kanske de personer som varit i huset innan, vars dna påvisats, eller rentav personer som inte varit där, men som påstås ha varit i huset vid en tidigare tidspunkt. AEH kan inte vittna om det, hon är ju borta.

Kan vara svårt att avgöra vilka spår som är resultat av det inträffade och vad som inte är det. Tänker också på telefonsamtalen, om de är riktiga. Om det finns en möjlighet att nån annan än AEH var den som pratade. Då behöver inte ens tiden för handlingen stämma.
Citera
2022-01-16, 21:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Politiet ønsket jo å pågripe TH på nytt rett etter løslatelsen, men fikk avslag.
Jeg har vært inne på det før, men jeg tenker at de av taktiske årsaker må ha
TH av veien for å løse saken. At noen ikke snakker før han er bak lås og slå, og
at det må være sikkert at han ikke blir løslatt slik som sist.

Jeg tenker nøkkelen til løsning ligger i nær familie.
Her var det overordnet påtalesjef som satte foten ned for en ny pågripelse utenfor fengselet, nemlig Statsadvokaten som ikke ville tråkke domstolen på tærne.

TH ville garantert ha blitt fengslet med de nye opplysningene, men sjefen mente nok at man måtte klare å løse saken også med TH på frifot. Etter løslatelsen har domstolen vurdert at det igjen er skjellig grunn til mistanke, en avgjørelse som fortsatt står.
Citera
2022-01-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du mener det viktige styremøtet som endte i smørbrød og kaffeslaberas med ei glad og smørblid aeh, topp stemningen, fryd og gammen. I motsetning til foreningen der alt var det motsatte. En kidnapping som ikke er varslet burde vel ikke gi dårlig stemning. Th og ghh diskuterte vel dna på dette styremøtet.

Ja det er det møtet jeg sikter til. Der hvor alt var så normalt, at selv «lufta» både inne og ute av GHH ikke bar preg av noe unormalt. Vel, man tenker sitt når behovet ser ut til å være der for å smøre noe tjukt på.
Citera
2022-01-17, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
TH ville garantert ha blitt fengslet med de nye opplysningene, men sjefen mente nok at man måtte klare å løse saken også med TH på frifot. Etter løslatelsen har domstolen vurdert at det igjen er skjellig grunn til mistanke, en avgjørelse som fortsatt står.

Det er lavere krav til husransakelse enn varetekt for mord så det er feil. Hadde politiet kunnet fengsle Hagen hadde de selvsagt gjort det.
Citera
2022-01-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Lige præcis den røde tråd i sagen… Og derfor det tager så lang tid at efterforske, da alt skal undersøges og udelukkes.

Ja jeg mener også det. Så får vi håpe politiet finner den røde tråden i kaoset/villedningen og med det sitter igjen med et godt oversiktsbilde til slutt.
Citera
2022-01-17, 00:48
Medlem
Citat:

Etter å ha lest dette et par ganger, klødd meg i hodet tilsvarende ganger og ledd en tørr latter er jeg ikke kommet noe lengre med tanke på hva det var du ønsket formidle? Jeg ble ikke klokere når jeg forstod at du ikke hadde deltatt i det beskrevne selskapet, men jeg skjønner jo hvorfor ribbe og akevitt ikke har gjort susen dersom du ikke en gang har gitt det en sjanse. Men bare sitert noen andres fortelling om temakveld. Prøv gjerne igjen, om du ønsket formidle noe til meg. Alternativt, utforsk selv den komboen jeg har anbefalt deg.
Citera
2022-01-17, 01:23
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Etter å ha lest dette et par ganger, klødd meg i hodet tilsvarende ganger og ledd en tørr latter er jeg ikke kommet noe lengre med tanke på hva det var du ønsket formidle? Jeg ble ikke klokere når jeg forstod at du ikke hadde deltatt i det beskrevne selskapet, men jeg skjønner jo hvorfor ribbe og akevitt ikke har gjort susen dersom du ikke en gang har gitt det en sjanse. Men bare sitert noen andres fortelling om temakveld. Prøv gjerne igjen, om du ønsket formidle noe til meg. Alternativt, utforsk selv den komboen jeg har anbefalt deg.

Joda, det var jeg som arrangerte temahelgen, bestemte menyen og til slutt oppsummerte. Forvirringen oppsto da jeg skulle linke innlegget mitt til din anbefaling av dette måltidet. Som den teknologiske analfabeten jeg er, siterte jeg deg på et helt annet innlegg. Da fikk jeg beskjed fra LH07 at jula var over, flaska burde korkes og at den historia var et duplikat av noens annens «julefortelling»
PS: Det var nok din fortelling LH07 trodde var kopiert.
Senast redigerad av Enneagram 2022-01-17 kl. 01:25.
Citera
2022-01-17, 01:37
Medlem
Citat:
Ja det er det møtet jeg sikter til. Der hvor alt var så normalt, at selv «lufta» både inne og ute av GHH ikke bar preg av noe unormalt. Vel, man tenker sitt når behovet ser ut til å være der for å smøre noe tjukt på.
GHH blir ikke mgm av å spise høye smørbrød og flagge hvor bra alt stod til, men han hadde ikke mye å tjene på å si at det evt ikke gjorde det. Han hadde ifølge seg selv lagt igjen dna overalt i boligen to dager før. Th på sin side la igjen dna overalt på brevet, men ikke sidene om krypto som han leste ekstra nøye.
Citera
2022-01-17, 01:53
Medlem
Citat:
Joda, det var jeg som arrangerte temahelgen, bestemte menyen og til slutt oppsummerte. Forvirringen oppsto da jeg skulle linke innlegget mitt til din anbefaling av dette måltidet. Som den teknologiske analfabeten jeg er, siterte jeg deg på et helt annet innlegg. Da fikk jeg beskjed fra LH07 at jula var over, flaska burde korkes og at den historia var et duplikat av noens annens «julefortelling»
PS: Det var nok din fortelling LH07 trodde var kopiert.

Takk for oppklaring. Jeg forstår min tørre latter bedre og litt annet selv om det fortsatt svirrer et par spørsmålstegn oppe i skallen.

Da er det, slik jeg ser det, ingen grunn til å igjen forsøke seg på ribbe og akevittkomboen. Det virker som dere satt igjen som fire like forvirra høner og haner etter inntak og ingen åpenbaring traff noen av dere.

Kanskje bare gjøre som anbefalt av LH07, korke i hvertfall akevittflaska.
Senast redigerad av Kokadu 2022-01-17 kl. 01:54. Anledning: Redigert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in