Citat:
Ursprungligen postat av
Gutzi
Angående TEH sin aktivitet i Sloraveien 4 kvelden i forveien. AEH og TH hadde bord på Brasseriet Hansken fra klokken 17:30. Antar de drar hjemmefra 17:00. Hjemme igjen ca. 23:00. Altså borte mellom 17:00 og 23:00. Valpen er ifølge boken hjemme "noen få timer" før TEH kommer. Hvor lenge er noen få timer? Lengre enn "et par"? Om vi sier at han er der rundt kl. 20:00 skal han altså lufte og leke litt med tassen, overfylle badekaret og vaske i 90min før han drar. Tidsmessig ingen umulighet, men hvorfor så hastverk med å dra igjen? Han blir vekket av AEH kl. 09:14 dagen etter, altså var det ikke for å skynde seg i seng. Om klokken f.eks. er 22:30 vil det normale være å vente noen minutter til for å hilse på foreldrene. Kanskje var han sliten etter harde tak på badet.
Vanskelig å bli klok på akkurat dette. Han kan selv ha ønsket å unngå å møte sine foreldre.
Han kan også ha fått beskjed om å forlate huset før de kom hjem. Evt. lyver han om dette.
Kan AE ha hatt synlige skader etter mishandling? Hun blir ikke beskrevet noe videre av
venneparet. Sønnen så henne angivelig heller ikke den kvelden. AE ble plassert rett bak
sjåføren i taxien, så han har vel heller ikke sett nøyere på henne.
Jeg leser det uansett slik at denne kvelden er et viktig moment i hendelsesforløpet.
Citat:
Nedre Romerike tingrett betrakter sommeren 2020 de nye bevisene og mener det da er skjellig grunn til mistanke mot TH. Dette gir politiet rett til å ransake hyttene på Biriåsen og Kvitfjell. Hvorfor benytter ikke politiet det endrede bevisbildet til å pågripe TH på nytt?
Politiet ønsket jo å pågripe TH på nytt rett etter løslatelsen, men fikk avslag.
Jeg har vært inne på det før, men jeg tenker at de av taktiske årsaker må ha
TH av veien for å løse saken. At noen ikke snakker før han er bak lås og slå, og
at det må være sikkert at han ikke blir løslatt slik som sist.
Jeg tenker nøkkelen til løsning ligger i nær familie.