2022-01-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ingen grunn til å konkludere før saken kommer frem i sin fulle bredde.
Tror du noen får seg en overraskelse snart?
Citera
2022-01-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette er poenger jeg mener helt opplagt at politiet må være opptatt av.
Signaler om at noe med AE ikke helt var som det skulle. Hvorfor måtte f.eks.
GHH understreke at det var "god stemning" under besøket hans dagen før, i
et intervju han ga tidlig i 2019, lenge før det i det hele tatt var snakk om
muligheter for et partnerdrap? Har han sett at ting ikke var bra, og i ettertid
bevisst unngått sannheten for å ikke blande seg? At både han og "venneparet"
har en anelse, men ikke tør å "bryte isen"?

Jeg tror både badekarhistorien til TEH og GHHs «fortelling» om noe som skulle være et businessmøte, og som fremstår som noe helt annet, et par kvelder i forveien mulig «henger sammen» på et vis. Begge delene har noe «uferdig» ved seg på en måte.

Så kan man, dersom, stille seg spørsmål om eventuelt hvordan de mulig «henger sammen» og hvorfor historiene ikke nødvendigvis er den hele og fulle sannheten om hva som faktisk foregikk i SV over noen kvelder forut for et mulig drap.
Senast redigerad av Kokadu 2022-01-16 kl. 00:03. Anledning: Tillegg
Citera
2022-01-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln
Høres nesten ut som du beskriver TH selv, etter min mening

Fjerner man et par punkter så, ja enig.
Citera
2022-01-16, 00:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror både badekarhistorien til TEH og GHHs «fortelling» om noe som skulle være et businessmøte, og som fremstår som noe helt annet, et par kvelder i forveien mulig «henger sammen» på et vis. Begge delene har noe «uferdig» ved seg på en måte.

Så kan man, dersom, stille seg spørsmål om eventuelt hvorfor.

Ja hjelpe meg. Alt i denne saken later til å ha noe «uferdig» ved seg.
Bortsett fra det faktum at AE er borte vekk, og ingen finner henne.

Hvorfor så mange påfallende "tilfeldigheter", når det mest essensielle må ha
blitt gjennomført til punkt og prikke?
Citera
2022-01-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja hjelpe meg. Alt i denne saken later til å ha noe «uferdig» ved seg.
Bortsett fra det faktum at AE er borte vekk, og ingen finner henne.

Hvorfor så mange påfallende "tilfeldigheter", når det mest essensielle må ha
blitt gjennomført til punkt og prikke?

Skape forvirring, skape mistanke mot, villede/veilede alt ettersom hva ønsket har måttet være blir min tanker rundt spørsmålet du stiller. Synes å kunne være en «rød tråd» slik jeg ser saken.

Mulig også gjennomført nesten til punkt og prikke.
Senast redigerad av Kokadu 2022-01-16 kl. 00:12. Anledning: Tillegg
Citera
2022-01-16, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Da har jeg kommet meg gjennom boken. Sier meg enig i at den gir en god oversikt over saken. Langt bedre enn dokumentarserien. Synd Hagen har vært inne å pirket i forkant, skulle gjerne sett den uredigerte utgaven.

Angående TEH sin aktivitet i Sloraveien 4 kvelden i forveien. AEH og TH hadde bord på Brasseriet Hansken fra klokken 17:30. Antar de drar hjemmefra 17:00. Hjemme igjen ca. 23:00. Altså borte mellom 17:00 og 23:00. Valpen er ifølge boken hjemme "noen få timer" før TEH kommer. Hvor lenge er noen få timer? Lengre enn "et par"? Om vi sier at han er der rundt kl. 20:00 skal han altså lufte og leke litt med tassen, overfylle badekaret og vaske i 90min før han drar. Tidsmessig ingen umulighet, men hvorfor så hastverk med å dra igjen? Han blir vekket av AEH kl. 09:14 dagen etter, altså var det ikke for å skynde seg i seng. Om klokken f.eks. er 22:30 vil det normale være å vente noen minutter til for å hilse på foreldrene. Kanskje var han sliten etter harde tak på badet.

TH og Kryptomannen skurrer naturligvis, både sammen og hver for seg. Du har f.eks. historien som Kornblomst nevner et par sider tilbake om to afghanske gutter og en isete Smith og Wesson Vi får håpe TH ringer politiet neste gang det dukker opp eierløse våpen i området. Eller hva med gangen han glemmer størrelsen på løsesumkravet i avhør og lurer på om det var 100 000 dollar. Og så har du Kryptomannen som skjelvende innrømmer løgn i tidligere avhør. Han innrømmer nå at de har snakket om Monero, noe TH fremdeles hevder de ikke har gjort. Samtidig hevder begge to siste møte var før sommeren 2018, mens de visstnok er observert på Futurum oktober 2018.

Også noen litt spesielle formuleringer i dagbøkene til TH; "hat er større drivkraft enn kjærlighet", "hevn smaker best når den er kald" osv. Klart, disse dagbøkene kunne TH fint destruert før politiet fikk tak i dem, så vanskelig å si hvor mye man skal legge i det som står der.

Hvorfor fikk egentlig Haris H. ny jobb? Mistet han tilliten etter nederlaget i Eidsivating lagmannsrett og negative/uprofesjonelle medieuttalelser i retning TH (samarbeidsutfordringer/"litt pjusk")?

Nedre Romerike tingrett betrakter sommeren 2020 de nye bevisene og mener det da er skjellig grunn til mistanke mot TH. Dette gir politiet rett til å ransake hyttene på Biriåsen og Kvitfjell. Hvorfor benytter ikke politiet det endrede bevisbildet til å pågripe TH på nytt?

Som hundägare tycker jag det känns som TEH åker dit för att ”kissa hunden” i halvtid ca kl 20-21 ish och sen dra hem igen.

Att han skulle ta ett bad är nog rent
påhitt pga lojalitetsskäl till TH. Förmodligen har TH manipulerat och bett THE ljuga eventuellt mot bakgrund av att badkarsincidenten skulle rikta onödiga misstankar mot TH själv.

Vet man om de kollat vattenmätaren (om sådana finns i Norge) för och se exakt när och hur mycket vatten som används under dygnet eller det är bara i Sverige man kan det?

Och har polisen fått kollat THEs rörelsemönster via mobilen den kvällen? Eller han vill inte lämna uppgifter (mobil)?

Har tyvärr inte full koll på fallet men hoppas varenda gång man går in här på nya framsteg.
Citera
2022-01-16, 01:46
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Skape forvirring, skape mistanke mot, villede/veilede alt ettersom hva ønsket har måttet være blir min tanker rundt spørsmålet du stiller. Synes å kunne være en «rød tråd» slik jeg ser saken.

Vi er to vennepar som de siste tjue årene har møttes to helger i året til tematreff. Da får hver av oss bestemme tema og meny en gang pr år. Nå var det min tur og temaet ble Lørenskog-mysteriet, og menyen ribbe og akevitt. Hadde store forhåpninger til at dette skulle få oss til å «se lyset» Alle setter seg som best de kan inn i temaet på forhånd. Siktet i saken ble naturligvis hovedpersonen i våre diskusjoner. Vi avsluttet kvelden med å se på NRK-intervjuet med TH. Damene i selskapet fant ham «farlig gutteaktig sjarmerende». Herrenes totaloppfatning gikk mer i retning av ribbe - perfekt sprø. Dog skal det også sies, vi hadde 4 ulike meninger om hvem gjerningspersonen er. Vi får sove på det, kanskje kommer åpenbaringen etter en god natts søvn. Hjernen jobber ofte godt når vi sover.
Senast redigerad av Enneagram 2022-01-16 kl. 02:03.
Citera
2022-01-16, 08:54
Medlem
Citat:

Lige præcis den røde tråd i sagen… Og derfor det tager så lang tid at efterforske, da alt skal undersøges og udelukkes.
Senast redigerad av rlk73 2022-01-16 kl. 09:02.
Citera
2022-01-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Vi er to vennepar som de siste tjue årene har møttes to helger i året til tematreff. Da får hver av oss bestemme tema og meny en gang pr år. Nå var det min tur og temaet ble Lørenskog-mysteriet, og menyen ribbe og akevitt. Hadde store forhåpninger til at dette skulle få oss til å «se lyset» Alle setter seg som best de kan inn i temaet på forhånd. Siktet i saken ble naturligvis hovedpersonen i våre diskusjoner. Vi avsluttet kvelden med å se på NRK-intervjuet med TH. Damene i selskapet fant ham «farlig gutteaktig sjarmerende». Herrenes totaloppfatning gikk mer i retning av ribbe - perfekt sprø. Dog skal det også sies, vi hadde 4 ulike meninger om hvem gjerningspersonen er. Vi får sove på det, kanskje kommer åpenbaringen etter en god natts søvn. Hjernen jobber ofte godt når vi sover.
jula er over nå. Du får korke flaska på akevitten. Dette er et dublikat av en tidligere julefortelling på fb
Citera
2022-01-16, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Som hundägare tycker jag det känns som TEH åker dit för att ”kissa hunden” i halvtid ca kl 20-21 ish och sen dra hem igen.

Att han skulle ta ett bad är nog rent
påhitt pga lojalitetsskäl till TH. Förmodligen har TH manipulerat och bett THE ljuga eventuellt mot bakgrund av att badkarsincidenten skulle rikta onödiga misstankar mot TH själv.

Vet man om de kollat vattenmätaren (om sådana finns i Norge) för och se exakt när och hur mycket vatten som används under dygnet eller det är bara i Sverige man kan det?

Och har polisen fått kollat THEs rörelsemönster via mobilen den kvällen? Eller han vill inte lämna uppgifter (mobil)?

Har tyvärr inte full koll på fallet men hoppas varenda gång man går in här på nya framsteg.
Enig i viktigheten av dette. Når så mange detaljer om tidspunktene som mulig er avklart, vil det være lettere å ettergå alibiene, feks om mb snakker sant. Da kan de konfronteres på nytt. Antar mb var på jobb denne dagen siden hun ringte om timelister og skulle kjøre lønn. Kun en innleid vil kunne oppfylle alle ths alibier. Problemet med innleid er knust lampe og ths løgner, dna treff på knehaser og en gjenstand. Hvis innleid trengte ikke th bortforklare noe som helst. Er han direkte involvert må han ha medhjelper i alle fall med alibier. Den th kan stole mest på er ghh, men hans alibi er vel sjekket. Pussig at han hadde vikar(ve) i drapsperioden. Mb har vært 20 år i ths tjeneste og er vel i likhet med mb en betrodd medarbeider. Mener hun også hadde vikar en periode eller skulle slutte
Citera
2022-01-16, 12:01
Medlem
Dette med russisk elskerinne og Veronika O er vel kun løse rykter. VO er dog i stand til å få Aeh til å forsvinne. Hun har i likhet med en annen forumkandidat tidligere erfaring, men ingen av ofrene forsvant. VO er dog ingen kryptodame.
Citera
2022-01-16, 16:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Angående TEH sin aktivitet i Sloraveien 4 kvelden i forveien. AEH og TH hadde bord på Brasseriet Hansken fra klokken 17:30. Antar de drar hjemmefra 17:00. Hjemme igjen ca. 23:00. Altså borte mellom 17:00 og 23:00. Valpen er ifølge boken hjemme "noen få timer" før TEH kommer. Hvor lenge er noen få timer? Lengre enn "et par"? Om vi sier at han er der rundt kl. 20:00 skal han altså lufte og leke litt med tassen, overfylle badekaret og vaske i 90min før han drar. Tidsmessig ingen umulighet, men hvorfor så hastverk med å dra igjen? Han blir vekket av AEH kl. 09:14 dagen etter, altså var det ikke for å skynde seg i seng. Om klokken f.eks. er 22:30 vil det normale være å vente noen minutter til for å hilse på foreldrene. Kanskje var han sliten etter harde tak på badet.

Vanskelig å bli klok på akkurat dette. Han kan selv ha ønsket å unngå å møte sine foreldre.
Han kan også ha fått beskjed om å forlate huset før de kom hjem. Evt. lyver han om dette.
Kan AE ha hatt synlige skader etter mishandling? Hun blir ikke beskrevet noe videre av
venneparet. Sønnen så henne angivelig heller ikke den kvelden. AE ble plassert rett bak
sjåføren i taxien, så han har vel heller ikke sett nøyere på henne.

Jeg leser det uansett slik at denne kvelden er et viktig moment i hendelsesforløpet.

Citat:
Nedre Romerike tingrett betrakter sommeren 2020 de nye bevisene og mener det da er skjellig grunn til mistanke mot TH. Dette gir politiet rett til å ransake hyttene på Biriåsen og Kvitfjell. Hvorfor benytter ikke politiet det endrede bevisbildet til å pågripe TH på nytt?

Politiet ønsket jo å pågripe TH på nytt rett etter løslatelsen, men fikk avslag.
Jeg har vært inne på det før, men jeg tenker at de av taktiske årsaker må ha
TH av veien for å løse saken. At noen ikke snakker før han er bak lås og slå, og
at det må være sikkert at han ikke blir løslatt slik som sist.

Jeg tenker nøkkelen til løsning ligger i nær familie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in